Gå til innhold

Dere med baby/barn og uten badekar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge brukte dere badebalje før dere gikk over til å bruke dusjen?

Fortsetter under...

Skrevet

når barnet klarte og stå lenge nok i dusjen selv :) brukte og å dusje sammen med meg den føste tiden etter badestamp slutt :)

Skrevet

Ingen av mine har likt å dusje, men fra de er to har de gjort det uansett om de har villet eller ikke.

Men har ikke byttet ut balja totalt, men har kjøpt en diger en på Obs, med propp, som selv 6-åringen har nok plass i.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg har byttet litt på, for å venne ungen til å dusje også. Nå er han 1,5 og klarer å dusje selv, selvfølgelig mens vi står der, og trenger litt hjelp innimellom, men han såper seg inn og skyller av så godt han kan..hehe...

Han er en liten hermegås. Men vi bruker fortsatt balja, og det tror jeg vi kommer til å gjøre til han blir for stor til den ;)

Skrevet

Jeg kjøpte et genialt sammenleggbart badekar på nett. Glidesikkert og veier lite. Enkelt å bruke både inne og ute på fine sommerdager. Hun er 2.5 år, og bruker det ennå.

http://www.klikk.no/...ticle511647.ece

Skrevet

Vi har også hatt en stor badebalje fra OBS som han på snart 5år fortsatt kan bruke, faktisk har både han og lillebroren på 2år brukt den sammen ganske nylig (men da var det litt liten plass). Dusje har de gjort av og til sammen med oss fra de har vært nesten nyfødte.

Annonse

Skrevet

Han er 1,5år og bruker balje for det meste, men hender han går i dusjen med meg eller pappan. Men det er sjelden for han hater å dusje, er livredd dusjen etter ett uhelle hvor jeg brant han så det er hyling og skriking mens han febrilsk prøver å få opp dusjdøra.

Skrevet

Hun var bare noen mnd når hun nektet å bade i badebalje. Alt for mye skriking. Da begynte vi å dusje sammen. Jeg holdt henne, hun satt etterhvert på fanget mitt. Så prøvde jeg med baljen igjen og nå går det bare i baljen, men hun vil ikke dusje. Så vi varierer etter hva hun vil.

Skrevet

Begynte å dusje sammen da hun var 8-9 mnd. Først var det bare hvis jeg måtte dusje mens hun var våken og pappan ikke var hjemme. Nå er hun drøyt 2 år, og får velge mellom dusj og balje. Velger baljen kanskje 2/3 av gangene.

Vi har en ikea-badebalje, men har vurdert å kjøpe en annen som er litt større etter hvert.

Skrevet

Med siste så ble det dusj og badebalje annenhver kveld helt fra fødselen. Nå er dusjing stor stas, står under strålen og ler :) Baljen ble sist brukt til barnet var 3 år tror jeg.

Skrevet

Vi fikk badekar i februar, og frøkna ble 3,5 i jula, så hun har brukt balja til det.

Hun badet først, og dusjet hår og kropp til slutt. (Noen ganger ville kun hun dusje, men som regel var det bading først)

Ikke veldig god plass i den til slutt, men veldig moro likevel.

Bading er stas!

Skrevet

vi har ikke badekar, men jenta mi på 4,5 år har fortsatt god plass til å bade i balja. Det går greit å dusje også, har gjort det fra hun var baby og nå i det siste klarer hun å dusje alene (litt hjelp med sjampo). Men som oftest bading fordi hun koser seg og leker i vannet.

Skrevet

Nå er han 2 og bader stort sett i baljen enda. Dusjer innimellom, liker det også virker det som.

Annonse

Skrevet

De velger selv. Har en stor balje fra OBS vi og, hender de er oppi begge to. 3 og 6 år. Bader vel kanskje 1 av 3 ganger eller noe sånt og dusjer resten. Dusjen tar de forresten gjerne sammen bestandig.

Skrevet

Ungene nr 3 var ikke mange ukene før hun var i dusjen med meg for føste gang. Hun likte ikke å bade i balje så da prøvde jeg å ta henne med i dusjen for å se hvordan det gikk, og det gikk veldig bra. Jeg satt i bunnen av dusjen med bena i bryss og la ungen i beina mine. Det fungerte helt utmerket, og jenta koste seg i dusjen. Hadde vannet på svakt også. Først når hun ble flere år som hun syns det var litt gøy å bade i badekar.

Skrevet

Jenta vår har ikke likt å dusje før nå nylig, og blir tre til sommeren. Hun eeeeelsker å sitte og bade lengr, og så dusje hun litt etterpå. Hun var alltid redd dusjen hjemme, men det gikk bedre i svømmehallen og på vannrommet i barnehagen. Deilig at hun kan dusjes hjemme også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...