Gå til innhold

dere med 3 eller fler- hva slags bil anbefales?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt fornøyd med VW Touran her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var stemor til 4 barn, og hadde datteren min i tillegg kjøpte jeg meg en Peugeot 307 SW 2004 model. Denne var det 7 skinnseter i som passet ypperlig for store familier! :)

Men så splittet jeg og samboeren opp, så nå er det bare meg og dattera mi, ja og den lille prinsessen som er på vei.. så vi har ivertfall GOD plass nå kan man si :P

Det er en GOD bil spesielt på langtur :)

Men har måttet byttet en del deler på den allerede innen det første året jeg hadde den. Så slitedeler går det mye av på disse peugeot'ene... :-/

Men så sant man holder bilen i god stand, har den på gjevnlige servicer så holder den lenge, den bruker greit lite bensin og er fin å se på med panorama taket :P

Anbefales til familier med barn! :)

hmmm har en sånn og synes ikke den er stor nå som vi bare har to barn som ikke bruker vogn, men jeg pakker kanskje litt mye....

Hmm jeg syns den var mer enn stor nok :)

Og vi hadde med oss 2 4 åringer 2 tvillinger på 2 og en 7 åring på kjøreferie til danmark og tyskland! :)

Har man alle 7 setene oppe er det greit nok ikke noe bagasjeplass, men med en liten takboks fikk vi jaggu med oss bagasjen og alle varene vi handla! ;)

Bruker man derimot bare 5 av setene er det GOD plass bakerst i bilen :)

Syns ivertfall jeg :) Der har jeg hatt 2 voksne husky hunder og en barnevogn samtidig :)

Mer plass enn det trenger i alle fall ikke JEG :P

Men smak og behag selvfølgelig! :)

Skrevet

He he, vi holder oss til 21 gammel Audi 100, IKKE STASJONSVOGN (!!) foreløpig vi :-) Gode, gamle skranglekjerra mi. Er blitt litt glad i bilen min, den starter alltid trofast, går godt og er behagelig å kjøre, alle sitter godt og romslig, selv voksne i baksetet! Vi trenger ikke mer enn to barneseter, eldste har vokst ut av den alderen nå. Og så er bagasjerommet overraskende stort, har fungert fint med to barn så langt. Barnevogna må demonteres i to deler pga høyden, men når man ble vant til det gikk det på få sekunder. Har fått plass til både ski, pulk, akebrett og sekker i bagasjerommet før hytteturer. Og har skiboks til bagasje på lange turer.

Meeen, jeg ser jo at det kan bli litt trangt og tungvint når vi etterhvert blir 5. Så vi må vel se oss om etter nyere bil etterhvert. Bare litt surt, bilen jeg har nå er jo nesten "gratis", har ikke betalt lån på den på mange, mange år. Og så er det herlig med en gammel bil man liksom ikke behøver å være redd for å søle til, hverken innvendig eller utvendig. Bruksbil!

Skrevet

Vi venter nummer fire. Har zafira fra før, men med alle setene oppe, er det ikke plass til bagasje. Vi har lett mye, og med vårt budsjett (200.000) er det beste alternativet chrysler grand voyager. De har et dårlig rykte, men med ikke alt for gammel bil gående på bensin, er det godt håp ifølge bilverksted vi har snakket med. her er store seter til alle, pluss plass til vorn, og i tillegg er det ikke kassebil.

Skrevet

Vi venter nummer fire, og etter mye tenking har vi landet på chrysler grand voyager. Egne seter, til fire til fem barn pluss plass til barnevogn. Og den ser fortsatt ut som en bil, og ikke en kasse. Disse bilene har dårlig rykte, men bensinmodellene er ok i følge bilmenn. Og så bør det være modeller etter år 2000 har jeg forstått.

Skrevet

prøvde s-max og volvo v70 på lørdag og de står på vår aktuell liste. Nye bmw x3 har noe større bagasjerom enn den vi har nå, er veldig fornøyd med den og vi trenger bare sete til to av barna, så den er også aktuell :-)

Skrevet

hmm kjøpt susuki grand vitara 7 seter venter nr 4 .... men den står ute her med grønne skilter enda.. søknad om omreg er sendt inn men lar vente på seg.... ikke at det haster ... termin o november.. MEN er så spent på å se den in real life med setene i det vil igjen gjøre det lettere å velge vogn .. ,når jeg ser hva som blir igjen uansett valgte den bilen for 4x4 var et must her vi bor og denne bilen kan legge ned et av de bakerste setene så den blir 6 seter -dermed for jeg mye større bagasje plass men vet enda ikke helt hvor stort... venter -å venter..........

Skrevet

Til du som heter Gullunger : Mannen din sier at galaxy har mere feil enn C max,det er Helt feil !! C max har aldri vært bra,og galaxy har vært på markedet i mange flere år så det blir feil å si. Hilsen kona til ford ansatt.

Skrevet

Til du som heter Gullunger : Mannen din sier at galaxy har mere feil enn C max,det er Helt feil !! C max har aldri vært bra,og galaxy har vært på markedet i mange flere år så det blir feil å si. Hilsen kona til ford ansatt.

Heisann! Jeg snakket ikke om C-max, men S-max. Jeg kan ikke mye om dette, så jeg har ikke mye å komme med. Men mannen min har fulgt med på diverse tyske tester. Der har Galaxyen ikke kommet noe særlig bra ut, men jeg innrømmer det er flere år siden. Kanskje det er blitt mye bedre med de nye modellene?

Men det at en større bil er dyrere "i drift" har vi selv erfart. Og det sier jo verkstedene også. Dyrere deler, dekk, service o.s.v.

Vi er i hvert fall kjempefornøyd med vår S-max, og alle vi kjenner som har bilen (det er ganske mange!) snakker bare positivt om bilen. Ble forresten oppmerksom på denne bilen fordi en fordansatt vi kjenner er stor fan av S-max og selv har kjørt den i mange år! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...