Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå synes nesten at jeg må si ifra, for et par diskusjoner på dette forumet har tatt helt av pga anonyme som slenger dritt. Var ikke anonymitet forbeholdt anonymforum tidligere? Jeg synes ihvertfall at man ikke skulle kunne gjemme seg bak å være anonym på småtroll, for det skaper en skikkelig dårlig stemning, og mange blir nok skremt fra å ville skrive innlegg. Enkelte vil krangle og provosere over alt...

Fortsetter under...

Gjest Heartbroken

Jeg har fulgt to debatter der nylig selv om jeg ikke har noe småtroll selv enda, og må si jeg ble ganske sjokkert over hvordan enkelte tillot seg å uttrykke seg - selvsagt trygt gjemt bak anonymknappen!

Anonymforum blir jo rene søndagsskolen i forhold til de diskusjonene jeg fulgte. Om man ikke var enig med de anonyme, ble både kallenavn og karakteristikker som foreldre brukt uten noen form for filter...

Mulig det beste hadde vært å forbeholde anonymknappen for det forumet den var ment for?

Jeg synes fordelene med å kunne være anonym oppveier for ulempene. Jeg har sett det du snakker om, men det er relativt sjelden det skjer der inne. Selv synes jeg det er veldig greit å kunne være anonym om jeg lurer på noe som er litt flaut å spørre om. Foretrekker da å spørre der inne fremfor Anonymforum, hvor man gjerne blir slaktet umiddelbart om man stiller et enkelt spørsmål. (Eks. man skulle aldri hatt barn om man må spørre om noe sånt på et forum, eller om man blir sliten av dem av og til osv...)

Endret av Hannah-
Gjest peacock

Om dere føler noen tråkker over grensen må dere si ifra til moderator. Hun sletter innlegg og tråder om folk går for langt :-)

Helt enig med dere i at mange slenger dritt under dekke av å være anonym, og synes det er skikkelig ubehagelig. Mobbing finnes desverre også på nett, og synes vi alle bør stå sammen om å stoppe det. Om folk mobber under dekke av anonym må vi være flinkere til å ta kontakt til moderator, uansett om vi selv er "offeret" i saken. Bare legg igjen en melding på Ris og Ros, pleier å komme svar fort :-)

Annonse

Det jo ingen som vet hvem dere er uansett om dere heter anonym eller liselotte32? så ser ikke helt problemet liksom? kan man slenge dritt bare man bruker et nick da eller?

Det er akkurat her poenget er, de anonyme er generelt mer ufine i sine svar enn de som signerer med nick..

Spørsmål: om du er like anonym med nick, hvorfor gidder du å ta deg bryet med å poste anonymt? Det er tross alt et tiltak..

Gjest peacock

Nå synes nesten at jeg må si ifra, for et par diskusjoner på dette forumet har tatt helt av pga anonyme som slenger dritt. Var ikke anonymitet forbeholdt anonymforum tidligere? Jeg synes ihvertfall at man ikke skulle kunne gjemme seg bak å være anonym på småtroll, for det skaper en skikkelig dårlig stemning, og mange blir nok skremt fra å ville skrive innlegg. Enkelte vil krangle og provosere over alt...

åh, så nu at innlegget er postet på Ris og Ros. Kjempebra! Synes du skal skrive hvilke tråder du tenker på så moderator får en sjanse til å gripe inn. Skulle ønske flere var som deg og sa ifra :-)

Jeg synes ikke fordelene veier opp før ulempene, så der er jeg uenig med deg, Hannah-. Det har vært mye konflikter og mange slemme kommentarer i det siste, og da gjerne på banale ting. Synes nesten de fleste innlegg har en eller annen anonym som ødelegger stemningen

. Om man virkelig må spørre om noe som er så flaut at man ikke tørr signere med et nick, som forøvrig ikke røper din identitet, så synes jeg faktisk at man burde legge det ut på anonymforumet...

Jeg sier altså ikke at jeg må, bare at jeg synes det er veldig greit å ha muligheten. :) Det er mye rart man kan lure på som usikker førstegangsforelder, og du forstår sikkert at det ikke er et alternativ for alle å spørre på anonymforum hvor man kan være nesten sikker på å bli fortalt at man aldri skulle hatt barn. Jeg synes i allefall ikke det er noe koselig, selv om ingen vet hvem jeg er.

Ellers har jeg sett de kommentarene og konfliktene du snakker om, og jeg har reagert på dem selv, så jeg har full forståelse for at du er uenig med meg. :)

Endret av Hannah-

Heisann.

Supert at dere sier i fra, og melder inne de trådene dere synes går over streken.

Vi har gode rom for diskusjon her, men det er viktig å diskutere sak og ikke person.

Jeg kommer tilbake til dere rundt dette med anonymknappen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...