Gå til innhold

Første sv.skap kontroll idag, 15+6 og spottet enda :( klarer ikkje roe meg ned ;(

Anbefalte innlegg

Eg var på min første ordentlige svangerskapskontroll idag, og sjekka urin, blodprosent etc. Alt bra. Men idet eg går ut av kontrollen begynner eg å spotte igjen ;( ;(

Legen veit ikkje koffø eg spotter, og sa eg kunne trene som normalt etc.

Men eg klarer ikkje roe meg ned med dette. Er så redd dette skal bli ett skikkelig komplisert sv.skap eller gå galt på eitt tidspunkt.

Eg spotter kun brunt og har aldri blødd friskt blod. Eg har også lette menssmerter i forbindelse med spottingen og ligamentsmerter.

Har bedt om å bli sendt videre, men legen mi. Mener at de ikkje kan finne ut meir.

Er det nokon som har liknende erfaring og kan trøste meg?

Fortsetter under...

jeg har begynt å ha opphold i ca 2-3 dager også spotter jeg i 2-3 dager..nå har jeg hatt opphold i 2 dager så er spent på hav som skjer i morgen, men ser at jeg har fått den type utflod jeg bruker å få før spottingen starter:/ (sorry detaljene)

Annonse

jeg har begynt å ha opphold i ca 2-3 dager også spotter jeg i 2-3 dager..nå har jeg hatt opphold i 2 dager så er spent på hav som skjer i morgen, men ser at jeg har fått den type utflod jeg bruker å få før spottingen starter:/ (sorry detaljene)

Off så kjipt!!:(

Du veit fremdeles ikkje koffø du spotter? Godt å ha deg oppi alt :) he he. Finner liksom trøst i at andre også har det som meg

Off så kjipt!! :(

Du veit fremdeles ikkje koffø du spotter? Godt å ha deg oppi alt :) he he. Finner liksom trøst i at andre også har det som meg

nei har ikke det..gu legen sa jeg måtte komme tilbake hvis det ble verre...har legetime på mandag så får se hvordan ting blir frem til da..virker som du spotter mindre en meg da??:)

Men veit me at da ikkje kjem frå livmor?

si det..første gangen jeg var der sjekket hun livmortappen og den var lukket så hun sa at det ikke kom derfra. når jeg var der nå sjekket han den ikke..jeg håper og trur det er en overømfintlig livmortapp og slimhinner...jeg har vert hos to forskjellige...

Eg var på min første ordentlige svangerskapskontroll idag, og sjekka urin, blodprosent etc. Alt bra. Men idet eg går ut av kontrollen begynner eg å spotte igjen ;( ;(

Legen veit ikkje koffø eg spotter, og sa eg kunne trene som normalt etc.

Men eg klarer ikkje roe meg ned med dette. Er så redd dette skal bli ett skikkelig komplisert sv.skap eller gå galt på eitt tidspunkt.

Eg spotter kun brunt og har aldri blødd friskt blod. Eg har også lette menssmerter i forbindelse med spottingen og ligamentsmerter.

Har bedt om å bli sendt videre, men legen mi. Mener at de ikkje kan finne ut meir.

Er det nokon som har liknende erfaring og kan trøste meg?

Hei:) Jeg skjønner at du er bekymret.. har du vært på noen ultralyder hittil i svangerskapet da? Evt privat? Det er veldig ofte at man kan ha en litt lavtliggende morkake.. og har man det er det mye lettere å begynne å blø ved samleie,tunge løft.. og egentlig .. ja.. det meste. Det er fordi det er mer utsatt når morkake ligger nær åpningen..

Jeg har ikke hatt blødninger, men har fått påvist lavtliggende morkake.. og har da også fått beskjed om å være forsiktig med løft osv:) Dette kunne jo være noe du har og.. og forresten.. morkaken flytter seg som regel oppover iløpet av svangerskapet:)

Annonse

Hei og takk for svar!

Eg har vore på mangen ultralyd, men legen seie da er for tidlig å sei noko om morkaken. Han er så slapp han legen!!!!!!

Får håpe det er grunnen! Takk for hjelpen

Hei, det kan være årsaker utenfor livmoren som gjør at du spotter. F,eks polypper eller cyster. Noen ganger kan også livmorhalsen være så sensitiv at den lett blør under ett svangerskap.

Hei, det kan være årsaker utenfor livmoren som gjør at du spotter. F,eks polypper eller cyster. Noen ganger kan også livmorhalsen være så sensitiv at den lett blør under ett svangerskap.

Eg har hatt 3 gu undersøkelser der legen min ikkje kunne finne/se noko gale. Ingenting på ul heller.

Håper det er slimhinner da

Endret av Milla-mamma til snart 3

Jeg er 14 uker idag å jeg spotter også.. Det er veldig lite men nok til at jeg må gå med truse innlegg hver dag. Har aldri blødd friskt blod men bare brun og lys rosa utflod.. Har vært på 2 ul å de ser ikke noe galt. Er sykemeldt en uke med streng beskjed om å holde meg i ro..

Jeg har nå slått meg til ro med at det bare er sånn, vet jo at det ikke er noe galt hvertfall.

Lurer på om jeg skal få meg en kontrolltime hos jordmor å bare høre hjertelyd å prate litt :)

Jeg er 14 uker idag å jeg spotter også.. Det er veldig lite men nok til at jeg må gå med truse innlegg hver dag. Har aldri blødd friskt blod men bare brun og lys rosa utflod.. Har vært på 2 ul å de ser ikke noe galt. Er sykemeldt en uke med streng beskjed om å holde meg i ro..

Jeg har nå slått meg til ro med at det bare er sånn, vet jo at det ikke er noe galt hvertfall.

Takk for svar!:)

Da Høyres ut som me er i samme situasjon. Dei fleste andre her inne som har svart har også hatt friske blødniger i tillegg.

Har de sjekket morkaken din?

Eg er redd for eitt komplisert sv.skap siden eg har to små fra før ;)

Er det din første?

Lurer på om jeg skal få meg en kontrolltime hos jordmor å bare høre hjertelyd å prate litt :)

Nei jeg har ikke hørt noe prat om morkake.. På ul sa de bare at alt så bra ut men jeg spurte ikke hva de så etter.

Jeg har et svangerskap bak meg, det var ukomplisert. Fikk en datter i 2005 :) Jeg hadde en liten blødning da også men det forsvant iløpet av et par uker. Nå har jeg spottet i sikkert 3 uker..

Bestilte meg time hos jordmor på onsdag for å høre hjertelyd :)

Uff..... dette høres kjipt ut. Om ikke legen vil henvise deg til gynekolog ville jeg ringt en selv og forklart situasjonen. De aller fleste tar inn pasienter uten henvisning - men ofte må du da betale mer.

I uke 12 og etter bør en kunne se plasseringen av morkaken tydelig. Min gynekolog påviste foranliggende morkake i uke 7 og jeg fikk beskjed om å ta litt hensyn til dette - selv om jeg ikke har hatt blødninger.

Men vil absolutt anbefale deg å få deg en time hos gynekolog - slik at du kan få litt mer svar. Aldri sikkert de kan si hvorfor du blør, men de kan ofte utelukke en del ting.

Lykke til!

Hadde ringt føden om jeg var deg,siden alle andre du snakker med bare avfeier det.

Jeg blødde hele forrige svangerskap, det var fra slimhinnene og var ufarlig. Men var rødt,friskt blod alltid. Spottet brunt,bittelitt 2 ganger nå, de første 12 ukene, men alt er bra med lillegutt, er 24+6 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...