Gå til innhold

endelig vår tur :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mandag hadde jeg time hos jordmor (dagen etter termin) Hun spurte om jeg ville sjekke åpning og sånt siden jeg hadde hatt en del maserier de siste ukene. åpningen var 3-4 cm, og det var nesten modent, ca 0,5 cm tykk. Jeg ba henne å tøye godt for jeg var lei av å gå med maserier uten at noe skjedde. Hun gjorde som jeg sa :) og vi håpet begge at det ville hjelpe. Jeg gikk hjem og kjente egentlig ikke annet enn småmurringer resten av dagen, og tenkte at jeg nok bare måtte smøre meg med tålmodighet. i 7 tiden på kvelden merket jeg at murringene endret seg og ble til rier, men tenkte at det sikkert bare var en runde til med maserier som var på gang. Spilte ludo på ipaden med min eldste datter, da jeg etter hvert måtte få henne til å trille termingene for meg tenkte jeg at det nok var noe på gang. Jeg sendte melding til min søster som skulle være barnevekt at hun nok kanskje måtte belage seg på en uttrykning i løpet av de nærmeste timene. Etter ti minutter måtte jeg bare sende en ny melding om at hun bare måtte komme med en gang. De to andre barna fikk vi ganske kjapt i seng. Jeg hadde nå rier hvert 5-7 minutt og kjente at dette kom til å gå fort. Ga beskjed til mannen om at denne gang måtte vi nok kjøre til sykehuset på tross av at det egentlig bare er en gåtur på 7 minutter. Da jeg ringte sykehuset fikk jeg beksjed om at fødeloftet var fullt og at jeg måtte på føden. De gjorde meg ingenting, ungen ville ut nå uansett hvor jeg var. Vi ble tatt imot på føden, og tatt med inn på et undersøkelsesrom, hvor jeg ga beskjed om at jeg trodde at dette kom til å gå fort, og at jeg ikke hadde særlig lyst til å bli "lenket" fast til sengen bare for registrering. Jordmor stolte heldigvis på meg og lot meg sleppe, sjekket hjertelyden til barnet og tok oss med inn på et føderom. Klokken var nå 20.10. Sjekket åpning 8!! cm allerede. Ble litt paffe alle sammen da, men da hadde jeg ihvertfall rett.

Hun spurte litt omkring hvordan jeg ville ha fødselen,smertelindring og sånt. Fant frem lystgassmaske og gjorde den klar, skrudde på pc`en for å skrive meg inn der. Jeg skiftet klær, tok på meg en sykehusskjorte, kastet trusen etter 10 min. Jordmor ba meg gi beskjed når jeg måtte presse, for da måtte hun få på seg hanskene og gjøre seg klar. Mens hun sitter med pc`en kjenner jeg selvfølgelig pressetrang og gir henne beskjed om at denne ungen vil ut nå. Hun stresser litt, prøver å skyndte seg å ta på noen hansker som egentlig er litt for små. Kaster dynen min ned på gulvet ved sengen fordi at jeg ville stå på kne der. Barnepleier kommer inn akkurat i den jeg detter på kne og begynner å presse. En deilig følelse å endelig få kunne presse, men samtidig så var det vel eneste gangen jeg sa au i løpet av fødselen, når barnet står å tøyer åpningen, det er ikke særlig behagelig. Etter kun to minutter med pressrier komme lillesøster surfende på en bølge av vann rett i hendende på en litt overrasket jordmor. En helt ufattelig følelse i det du kjenner at hele barnet er ute og du hører de første småklynkene av babyen som du har ventet så lenge på.

En drømmefødsel både for far, meg, babyen, jordmor og barnepleier. Ankomst sykehus 20.05 barnet var ute 20.37.

Jormor var veldig fornøyd med at hun hadde fått meg som sin siste fødende før vaktskifte, det var ikke ofte de fikk være med på slike fødsler.

Nå er vi kommet hjem og bare koser oss.

Lyke til alle dere som fremdeles venter, det er absolutt verdt ventetiden :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh for en herlig fødsel, du er heldig :)

Gratulerer masse og kos dere :)

Skrevet

Ok, jeg vil herved bestille en sånn fødsel neste gang ;)

Gratulerer med bebis:)

Skrevet

Gratulerer med vel overstått fødsel og ny baby! Høres ut som en slik fødsel jeg kunne ønsket meg :)

Skrevet

Oj, trodde ikke det var mulig å ha en så rask å grei fødsel:) Deilig at dere rakk det til sykehuset da. Gikk det like fort med de første barna dine??

Skrevet

Sånn vil jeg og ha det denne gang :). Gratulerer!

Skrevet

Så herlig!! Gratulerer! Håper på en sånn fødsel jeg også. Hørtes jo fantastisk ut. ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...