Gå til innhold

Sykle langs en vei med fartsgrense 80 km/t?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om dette?

Jeg har veldig lyst til å begynne å sykle igjen, syklet masse før. Men veien her er svingete og det er fartsgrenser i 70 og 80 stort sett hele veien. Finnes ikke gangveier.

Det er mange som sykler langsmed veien her, men jeg ser også at det er bilister som blir sinte og tuter på de, ikke gidder å legge seg ut når de kjører forbi, og lignende, og jeg blir litt engstelig med tanke på at jeg skal gi meg i kast med det. Blir jo selvsagt å sykle med hjelp og refleksvest, men likevel.

Sitter og veier litt fram og tilbake, men vet ikke helt om jeg tør. Hva synes dere om sånne syklister langsmed veien?

Skrevet

Jeg synes du bare bør begynne å sykle! Hos meg er det også 80 km/t landevei, men jeg sykler der. Det eneste som irriterer meg når jeg kjører bil er når det er 2 eller fler som sykler sammen og som ikke kan legge seg inn til siden, altså at de ligger i bredden. Da blir det umulig å kjøre forbi!

Skrevet

Jeg syns ikke landeveissyklister som tar hensyn er irriterende. Sykl i siden, med refleks så er det greit. Slipp biler forbi og ikke sykl flere i bredden slik at man ikke kommer forbi. Jeg viser selvsagt hensyn når jeg kjører bil, men vil gjerne ha det samme tilbake, for dere får ofte god fart og da er det klart at dere ikke kan sykle på fortau..

Er verre med søndagstursyklistene som sykler seeeeeent, midt i veien selv om det er en høy fartsgrense der og fine fortau de kan sykle på. Hvertfall når de har unger og med, da syns jeg faktisk at det er ganske idiotisk og farlig. :s

Skrevet

...hjelp = hjem ;)

Nei unger kunne jeg aldri funnet på å ta med meg langsmed en sånn vei! Det er kun i trimsammenheng jeg tenker på dette. Den eneste andre veien som kunne vært et alternativ er en veldig smal og svingete grusvei som egner seg dårlig for syklister, så jeg har lite lyst til å gi meg i kast med den.

Skrevet

...hjelp = hjem ;)

Nei unger kunne jeg aldri funnet på å ta med meg langsmed en sånn vei! Det er kun i trimsammenheng jeg tenker på dette. Den eneste andre veien som kunne vært et alternativ er en veldig smal og svingete grusvei som egner seg dårlig for syklister, så jeg har lite lyst til å gi meg i kast med den.

Evt hjelm? ;)

Skrevet

Det står jo i hovedinnlegget at jeg skal bruke både hjelm og refleksvest :)

Men hjelm er ikke alltid nok om man blir puffet av veien av en bil i 80 km/t, så jeg er litt engstelig likevel. Men det er vel bare å prøve. Kan bli en fin tur til butikken når jeg må sykle 15 km hver vei :)

HI

Skrevet

Men hjelm er ikke alltid nok om man blir puffet av veien av en bil i 80 km/t, så jeg er litt engstelig likevel. Men det er vel bare å prøve. Kan bli en fin tur til butikken når jeg må sykle 15 km hver vei :)

HI

Hehe.. Nei i HI står det at du skal sykle med hjelp ;) Så regner jeg med det er du som prøver å rette opp i #4, men det ble visst feil da og :P Derfor jeg bare skulle hjelpe deg litt ;)

Skjønner godt du er litt engstelig. Det er mange idioter langs veiene som ikke skjønner hvor farlig det er når de ikke gidder å legge seg ut for å kjøre forbi.

Skrevet

HI

Hehe.. Nei i HI står det at du skal sykle med hjelp ;) Så regner jeg med det er du som prøver å rette opp i #4, men det ble visst feil da og :P Derfor jeg bare skulle hjelpe deg litt ;)

Skjønner godt du er litt engstelig. Det er mange idioter langs veiene som ikke skjønner hvor farlig det er når de ikke gidder å legge seg ut for å kjøre forbi.

Hehe okay da :P Går litt fort innimellom her!

Men for alt jeg vet kan det hende jeg trenger litt hjelp innimellom og ;)

Skrevet

Bare til å sykle, men være forsiktig. Finnes masse idioter bak rattet som ikke tar hensyn.

Jeg har en strekning på vei til barnehagen hvor det ikke er sykkel- eller gangsti. Her er det riktignok bare 60. Synes det er utrolig irriterende når en enkelt syklist lager så mye kø - spesielt når man har det travelt, kommer det biler i mot går det nemlig ikke an å kjøre forbi uten å ta med seg syklisten. Men nå skal det også sies at det ikke er selve syklisten jeg irriterer meg over, men heller at det ikke er lagt til rette for at de skal kunne sykle der.

Samboeren min fikset min gamle sykkel til morsdagen. Den hadde ikke fått så god pleie de siste årene. Vært litt her og der da vi ikke hadde plass. Nå gleder jeg meg til å ta fatt.

Men tror ikke jeg kommer til å sykle i veien helt med det første...

Skrevet

Hva synes dere om dette?

Jeg har veldig lyst til å begynne å sykle igjen, syklet masse før. Men veien her er svingete og det er fartsgrenser i 70 og 80 stort sett hele veien. Finnes ikke gangveier.

Det er mange som sykler langsmed veien her, men jeg ser også at det er bilister som blir sinte og tuter på de, ikke gidder å legge seg ut når de kjører forbi, og lignende, og jeg blir litt engstelig med tanke på at jeg skal gi meg i kast med det. Blir jo selvsagt å sykle med hjelp og refleksvest, men likevel.

Sitter og veier litt fram og tilbake, men vet ikke helt om jeg tør. Hva synes dere om sånne syklister langsmed veien?

jeg HATER folk som sykler langs veien. jeg virkelig, virkelig hater dem.

den rasjonelle delen av meg vet at de har lov å være der, og jeg behandler dem ikke dårlig. men jeg HATER dem.

så nei. ingen bør sykle langs bilveien i 70/80 sone.

Skrevet

Hva synes dere om dette?

jeg HATER folk som sykler langs veien. jeg virkelig, virkelig hater dem.

den rasjonelle delen av meg vet at de har lov å være der, og jeg behandler dem ikke dårlig. men jeg HATER dem.

så nei. ingen bør sykle langs bilveien i 70/80 sone.

Ja det er det jeg er litt redd for... Folk som intenst hater syklister, kanskje så mye at de ikke gidder å se seg for når de freser forbi (sier ikke at dette er deg altså, jeg ser jo du skriver at du tar hensyn). På sykkel har man jo ikke så mye å stille opp med om en stressa eller sinna bilist velger å skvise seg forbi når hn egentlig ikke bør.

Men hvor ellers skal man gjøre av seg på sykkel når det ikke finnes

gangvei? Blir litt trist å pakke vekk sykkelen for godt også. Og gudene skal vite at jeg trenger trimmen ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...