Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke grøter veksler dere mellom? Synes egentlig det er ganske få å velge mellom i butikkene, alt er jo stort sett fullkornsgrøt, blit litt lite variabelt.

Har kokt havregrynsgrøt til henne noen ganger som hun liker sånn tålelig bra, hehe, men ikke like ivrig på det som kjøpegrøten da.. Har også kokt grøt på grovt sammalt hvete.

Tips til andre typer grøt jeg kan koke selv, gjerne oppskrift og helst mel man får tak i, i vanlig matbutikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Jeg kjøper ofte grøt på Helsekosten, der har de nokså godt utvalg i Holle sine grøter! De koster jo litt mere men blander ofte 50/50 med "vanlig" grøter :)

Har også prøvd å lage selv men falt ikke helt i smak.

Skrevet

Da handler vi i forskjellige butikker, for der jeg handler er det masse å velge mellom. Men vi er så kjedelige at vi kjøper naturell havregrøt i sverige (har ikke funnet den i norge, men den smaker det samme som nattagrøt av havre fra nestle, men er billigere) og så tilsetter vi litt forskjellig frukt og bær selv for å variere.

Skrevet

Hvor viktig er den grøten egentlig? Jeg får veldig sjelden snuppa her til å spise et skikkelig måltid med grøt. Om morgenen har jeg gitt opp å gi henne grøt da hun heller sultestreiker. Så da får hun skive. På kvelden veksler vi mellom banan og avocadomos, mos av kokte grønnsaker, skive, og grøt i ny og ne men da moser jeg en halv banan oppi...

Skrevet

Nei så viktig er det vel ikke så lenge du får jern i henne på annet vis, men her er det grøt snuppa er mest glad i så da føler jeg det kanskje er litt greit å variere litt, her spiser hun det til morgen og kveld og får i seg mindre mengder brødskive til lunsj og litt middagsmat til middag, men håper jo hun blir mer glad i andre ting også etterhvert :)

Skrevet

Ja hun spiser skive med leverpostei, makrell i tomat, middag med kjøtt og brokkoli i, og tillegg får hun NAN som det også er jern i, så tenker vi er dekket :) Da hun var 6 mnd ville hun ikke ha noe annet enn fruktmos, men nå spiser hun det meste bortsett fra grøt. Så hun blir nok glad i andre ting jenta di og, må bare la de få ta det i sitt tempo. :)

Skrevet

Her er det forresten en del tips ifht grøt, og jeg tror det er en oppskrift på hjemmelaget grøt der..

www.barebarnemat.no

Skrevet

Nei det var helt feil, her er adressen:

barebarnemat.blogspot.com

Skrevet

Zassy jeg skal lage hirsegrøt til snuppa i morgen tidlig, kan gi deg rapport da :)

Skrevet

Vi lager grøt av enten hirseflak eller quinoaflak. Vesla får sjelden mer enn ett grøtmåltid om dagen. Hirse er veldig rik på jern og quinoa er veldig rik på sunt fett (og også ganske bra på jern) så det er bra grøt for babyer.

Du får nok ikke tak i disse i vanlig matbutikk. De selges på helsekost eller Heliosbutikker. Men pakkene er veldig drøye, så man trenger ikke kjøpe særlig ofte.

Skrevet

Vi veksler som regel bare mellom to grøter (kjøpegrøt) om gangen for å unngå at de blir for gamle, siden han spiser ganske lite grøt. Bruker en havregrøt med frukt til frokost eller lunsj og fullkornsgrøt naturell til kvelds. Men han blir mindre og mindre interessert i grøt, så det kan hende det hadde vært lurt å bytte mellom flere typer ja. :P

Skrevet

Her veksler vi mellom 2-3 forskjellige butikkjøpte grøter, men det går mest av den ene til Nestle med pære og banan. Har dessuten forskjellig typer fruktmos i grøten innimellom, og det virker som det fungerer greit å variere på den måten her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...