Light of my life Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Ser i en annen tråd at de med romslig økonomi gjerne har fadderbarn i Plan etc. Lurer på hvor vanlig dette er, også blant dere som ikke har romslig økonomi? Selv har vi helt ok økonomi; Dvs vi klarer oss fint, men svømmer ikke i penger. At dyr skal få leve uten å lide er min hjertesak. Derfor spiser vi ikke kjøtt og gir faste beløp til Dyrebeskyttelsen og Noah hver mnd. Hva med dere?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Jeg er student, men har grei nok økonomi og har fadderbarn gjennom Plan, er isbjørnfadder gjennom WWF og så er jeg medlem av Dyrebeskyttelsen
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Har fadderbarn i Plan. Gir ellers alt av brukt tøy og brukte sko, utstyr, barnemøbler osv til Fretex (frelsesarmeen) istedetfor å selge på finn e.l.
magica fra tryll Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Har 2 fadderbarn og gir bort klær osv. Støtter også andre ting innimellom.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Er alenemor med lønn på ca 220 000 i året (assistentlønn, jobber i kommunen.....) og er fadder i både plan og redd barna.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Jeg har ikke jobb nå, så jeg føler ikke vi har råd til å donere penger hit og dit, dessverre. Men jeg har lovet meg selv at jeg skal finne noen verdige formål når jeg får økonomi til det. Enn så lenge gjør jeg mitt for en bedre verden gjennom å drive litt aktiv miljøforbedring i hjemmet - lager kompostbinge, sorterer søpla, gjør det jeg kan for dyrevelferden her (vi bor på gård), handler økologisk når jeg har mulighet til det. Og så gir vi til bøssebærerne når de kommer. Små ting i verdenssammenheng, men det hjelper forhåpentligvis litt likevel
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Jeg gir litt til blindeforbundet, og kredftforeningen. Støtter alltid lokale ting som russens aksjon for barna på det lokale sykehuset og lignende saker. Har ikke fadderbarn, da dette ikke er noe ejg bryr meg så mye om, syns det er bedre å støtte lokale ting som ikke får så mye støtte som Sos Barnebyer og Plan.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Vi har 4 fadderbarn i SOS barnebyer, og gir 500 kr til Leger uten grenser i tillegg hver mnd. Har relativt romslig økonomi, men også mange faste utgifter, så går kun litt i pluss hver mnd (som vi sparer).
TPK Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 Nei, ikke noe fast. Gir i blant til spesielle ting som dukker opp (innsamlingsaksjon på døren o.l), ellers gir jeg mye klær o.l. til Fretex, vet ikke helt om det teller, men... Og vi har helt OK økonomi.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #10 Skrevet 25. april 2012 Har ett fast trekk til redd barna, men der har de sluttet med at man har et fast fadderbarn. Så er vi støttemedlem i idrettslaget. Gir alltid penger til bøssebærere og kjøper lodd o.l. når diverse organisasjoner selger det på døra. Har god økonomi, og hadde nok gjort på samme måte uansett.
Tigerpote Skrevet 25. april 2012 #11 Skrevet 25. april 2012 Jeg er alenemor, delvis arbeidsledig, og jeg har et faddebarn gjennom Plan og er medlem i Dyrebeskyttelsen. Gir 340 kr i mnd tilsammen.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #12 Skrevet 25. april 2012 Med en som jobber 75% som assistent i helsevesenet og en student, så tar vi oss ikke råd til det nå nei. Men jeg vil gjerne bli Plan-fadder når samboeren er ferdig med studier.
Firekids Skrevet 25. april 2012 #13 Skrevet 25. april 2012 Fast giver til Kirkens Nødhjelp. Norges beste bistandsorganisasjon. :-)
Tullsjura Skrevet 25. april 2012 #14 Skrevet 25. april 2012 Vi har dårlig råd. Men vi begge, også barna er aktive i Norsk Folkehjelp. Gir kanskje ikke så mye penger til utlandet. Men vi hjelper mye i nærmiljøet. Donerer både tid og penger i det.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #15 Skrevet 25. april 2012 Vi gir ingen ting fast, men det hender når det er innsamlingsaksjoner for spesielle formål. Vi har ganske god økonomi.
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 25. april 2012 #16 Skrevet 25. april 2012 Jeg er alene med 4 barn og har absolutt ikke romslig økonomi. Men jeg er fast giver til Leger uten grenser. Gir også ila året til kreftforeningen, frelsesarméen og røde kors. Ellers sender jeg alltid fravokste klær til et spesielt land i Asia. Menigheten her jeg bor samarbeider med en organisasjon i det landet, så klærne blir levert direkte. Slik vet jeg at alt kommer fram.
Miamimom Skrevet 25. april 2012 #17 Skrevet 25. april 2012 Vi gir (ikke fast) til Blindeforeningen, Landforeningen for uventet barnedød og Kreftforeningen, i tillegg støtter vi alle innsamlings - og sms aksjoner. Jeg er engasjert i dyrevern, så jeg er medlem av Dyrevernalliansen og støtter også disse med enkeltbeløp innimellom. Så er vi med i Dyrebeskyttelsen lokalt, og vi har en fjernadoptert katt. Alt av barneklær og utstyr doneres til små organisasjoner som sender ut av landet, eksempelvis østeuropa. Vi har god økonomi, og kunne sikkert gitt mer..er iallefall glad for at vi gir noe med tanke på hvor godt vi har det i forhold til mange andre.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #18 Skrevet 25. april 2012 Jeg gir fast 200 i måneden til Leger uten Grenser ("feltpartner"), og gir ellers en sum til div. formål (som regel Røde Kors, Redd Barna, Leger uten Grenser) i ny og ne, f.eks. ved katastrofer, til jul osv. Vi har romslig økonomi, men jeg ga til veldedighet mens jeg var student også, men da var det ikke faste trekk og ikke like store summer som nå.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #19 Skrevet 25. april 2012 Vi har ganske dårlig råd. Men prioriterer fadderbarn i Plan og støtte til Kirkens Nødhjelp. Selv om vi ikke har mye penger, så har vi fremdeles mye mer enn mange andre, så vi velger å avse litt hver mnd.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #20 Skrevet 25. april 2012 Har ett fast trekk til redd barna, men der har de sluttet med at man har et fast fadderbarn. Så er vi støttemedlem i idrettslaget. Gir alltid penger til bøssebærere og kjøper lodd o.l. når diverse organisasjoner selger det på døra. Har god økonomi, og hadde nok gjort på samme måte uansett. Vi har et fadderbarn gjennom SOS Barnebyer som Redd Barna driver, så noen har fremdeles fadderbarn hvertfall. Ellers støtter vi Foreningen for hjerte og lungesyke barn og bruker ikke lite penger til loddsalg og andre lokale aksjoner.
Gjest Miryks Skrevet 25. april 2012 #21 Skrevet 25. april 2012 Vi gir ikke fast. Hender vi gir til bøssebærere som står på sentret, men ellers føler vi ikke at vi har penger å gi bort...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #22 Skrevet 25. april 2012 Nei dessverre. Trenger veldedighet selv så har ikke en krone til overs, går i minus hver mnd.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #23 Skrevet 25. april 2012 Jeg betaler skatt! Er evig nokk veldedighet det!!!!!
Fruen i huset Skrevet 25. april 2012 #24 Skrevet 25. april 2012 Vi har fadderbarn pluss gir fast til misjon. Da vi solgte huset gav vi 30.000 av fortjenesten til misjon. Føler vi burde gitt mer. Er jo som å vinne i Lotto å være født i Norge. Vi har vanlig økonomi, ikke spesielt bra eller dårlig.
Ioren Skrevet 25. april 2012 #25 Skrevet 25. april 2012 Har fram til jeg er ferdig utdanna ikke mulighet til å gi fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå