Venter nr tre <3 Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Hei. Jeg lurer på om noen har noen erfaringer å dele. Jeg har blitt satt igang to ganger. Nr 1 pga overtid og misstanke om svangerskapsforgiftning. Nr 2 pga misstanke om stort barn. Begge gangene over termin. Nå ønsker jeg at jeg å oppleve at det skal starte av seg selv. Det jeg lurer på er om noen vet om det ofte går fortere eller saktere? Og om det gjør mest vondt å bli satt igang eller når det starter av seg selv? Jeg har hatt to raske fødsler når jeg har blitt satt igang (under 4 timer, uten smertelindring), så er redd for lang fødsel nå om det starter av seg selv. Jeg er jo vant til at det går fort, og at det gjør sinnsykt vondt ettersom jeg ikke har hatt noen pauser mellom riene. Men er da ferdig på 1 2 3 Håper noen med erfaring har noen ord å dele med meg da jeg lurer veldig på dette. JM bare smiler og sier vi skal snakke om dette nærmere fødsel.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 hei jeg har det omvendt av deg. jeg har født vanlig2 ganger ( startet av seg selv) og denne gangen skal jeg settes i gang. begge fødslene var selvfølgelig vonde men de var ikke altfor lange. første var over på 7 timer, kom inn på føden med 5 cm åpning og vannavgang. fikk lyst gass og god fremgang.e n fin opplevelse. nr2 startet med rier hjemme, kom på sykuhuset med 6 cm åpning, fikk epidural som stoppet riene. de tok vannet etter 8 timer og fødsel over på 10 timer. syntes fødsel nr 2 var verre. så det er veldig individuelt hvordan fødselen utarter seg. nå gruer jeg meg tilå bli satt igang for har hørt det er mer inntenst og kan ta lang tid med sterkere smerter. lykke til
Venter nr tre <3 Skrevet 25. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2012 hei jeg har det omvendt av deg. jeg har født vanlig2 ganger ( startet av seg selv) og denne gangen skal jeg settes i gang. begge fødslene var selvfølgelig vonde men de var ikke altfor lange. første var over på 7 timer, kom inn på føden med 5 cm åpning og vannavgang. fikk lyst gass og god fremgang.e n fin opplevelse. nr2 startet med rier hjemme, kom på sykuhuset med 6 cm åpning, fikk epidural som stoppet riene. de tok vannet etter 8 timer og fødsel over på 10 timer. syntes fødsel nr 2 var verre. så det er veldig individuelt hvordan fødselen utarter seg. nå gruer jeg meg tilå bli satt igang for har hørt det er mer inntenst og kan ta lang tid med sterkere smerter. lykke til Lykke til selv Jeg synes det har vært bra å bli satt igang jeg. Så kan hende du får en fin fødsel altså Har hatt to cm åpning bare, og ingen rier føre drypp. Og det hele var over på under 3 timer med sistemann. Fikk litt lystgass, så må korrigere meg selv på at jeg skrev at jeg ikke fikk noe smertelindring
Anonym bruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 takk takk. jeg håper det går fort og greit. smerte tåler jeg.... er uke 35 nå og har kort livmor hals og ca 1 cm åpning og moden, så da håper jeg jeg blir satt rett på drypp og at de tar fostervannet....
Venter nr tre <3 Skrevet 25. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2012 takk takk. jeg håper det går fort og greit. smerte tåler jeg.... er uke 35 nå og har kort livmor hals og ca 1 cm åpning og moden, så da håper jeg jeg blir satt rett på drypp og at de tar fostervannet.... Ja da går det sikkert kjempe fint Lykke til!
Mamma♥09♥12♥ Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Skal bli satt igang i morgen. Godt å lese at noen har hatt korte fødsler bare med 2 cm åpning og satt igang. Jeg har nesten 2 cm åpning og veldig myk livmormunn. Så håper jeg klarer å få henne samme dag. Sist gikk jeg 6 dager overtid brukt 12 timer. med epidural. Ikke så mye svar fra meg. Men godt å lese om andre som har blitt satt igang Takk for du delte dette. Trenger litt positiv tenkning
Venter nr tre <3 Skrevet 25. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2012 Skal bli satt igang i morgen. Godt å lese at noen har hatt korte fødsler bare med 2 cm åpning og satt igang. Jeg har nesten 2 cm åpning og veldig myk livmormunn. Så håper jeg klarer å få henne samme dag. Sist gikk jeg 6 dager overtid brukt 12 timer. med epidural. Ikke så mye svar fra meg. Men godt å lese om andre som har blitt satt igang Takk for du delte dette. Trenger litt positiv tenkning Oh så spennende! Masse lykke til Ja jeg er jo engstelig for at det skal dra ut om det begynner av seg selv jeg da hehe... Kanskje jeg roper etter drypp i stede for smertelindring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå