Gå til innhold

Noen med kjennskap til Italiensk mynde her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal jeg velge den, hvorfor ikke? Havner din erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plaget med dårlige tenner og veldig mange av de er svært nervøse. Jeg ville valgt en wippet om du vil ha en liten mynde. De er stort sett stabile og friske hunder. Svært enkle å ha.

Skrevet

Kan ikke ga wippet dessverre, ellers hadde jeg nok gåttmfor det ja. Men, er hundene slik med rett eier eller er de slik fordi de ofte kjøpes av uerfarne som behandler de som babyer? hi

Skrevet

Kan ikke ga wippet dessverre, ellers hadde jeg nok gåttmfor det ja. Men, er hundene slik med rett eier eller er de slik fordi de ofte kjøpes av uerfarne som behandler de som babyer? hi

Skrevet

Foreldrene mine hadde to IG, hannhunder. Den ene døde nå i høst pga kreft (12 år)og den andre lever i beste velgående, han er 13 år nå. Begge hadde epilepsi, men de hadde samme foreldre. Den ene hadde dårlige tenner, den andre ikke.

Veldig lette hunder å ha med å gjøre, med det er viktig at man ikke er harde mot de (kjefter/roper høyt, tramper hardt i gulvet, slår etter de etc) pga de ikke tåler det. De kan rett og slett bryte sammen og bli nervevrak av det. Var nok å se litt på de når de prøvde å dominere, så ga de seg med en gang.

Veldig kosete, elsker å ligge i fanget, veldig sosiale hunder, men liker ikke fremmede. De var litt som katter; elsker å sole seg, hater regn og kulde. Våre kunne holde seg i nesten en dag hvis det var regn ute. :P Vanskelig å få de husren, men man kan ordne en tissekasse til de (alà kattedo med aviser). Pga tynne ben så brekker de lett og de tåler ikke så mye, så småbarn er ikke anbefalt å ha sammen med de.

De må ha klær på om vinteren pga de har så tynn pels og hud, mamma strikket drakter til de. Synes de var kjempegode hunder jeg, men du må ha tid til de siden de blir veldig knyttet til familien sin. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...