Gå til innhold

Hvordan håndterer dere røyting fra kjæledyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Støvesuger du hele huset to ganger om dagen? Bruker klesrull (sånn m tape) på alle klærne hele tiden? Restriksjoner på hvor kjæledyret får være? Lar være å ha det på fanget? Nekter barna å bære på det?

Jeg har en katt, rasekatt som er mest inne. Og hun røyter ekstremt nå!!! Er hvite hår overalt. Jeg har litt støv på hjernen og liker absolutt ikke hår på alle klær, særlig ikke på barna... Så er ganske aktiv m klesrullen og enangsmoppen tørrmopp. Børster katten daglig og lar henne ikke være i soveromsdelen av huset. Men kan jo ikke nekte barna å kose m henne, og lar henne ligge oppi sofaen..

Andre som har kjæledyr men ikke liker hår?!? Tips?

Skrevet

Legg ett teppe i sofaen som du kan bytte ut ved behov, katten klarer du uansett ikke holde unna sofaen for den vil garantert vise mer interesse for sofaen om den plutselig ikke får lov ;)

Jeg har for tiden 7 katter, alle langhår, alle inne-katter. Så hår er det her ja! Jeg støvsuger hver dag eller annenhver dag, samt vasker med jevne mellomrom.

Fanatisk for kattehår er jeg iallefall ikke, men jeg prøver å unngå å lage mat til andre enn nettopp katte-folk ;) haha!

Skrevet

Kjøp enjo støvmopp!! Er helt fantastisk, og holder på dyrehår! Kan vaskes/ ristes og du sparer mye penger viss du bruker engangsmopp nå.. (se enjo.no) Du støvmopper hele huset på rundt 5 min og trenger bare å støvsuge gulvtepper. Har for øvrig bare kjøpt gulvtepper med "flat bust" (viss du sjønner hva jeg mener), de er kjappe og lette å støvsuge. Moppen står framme i perioder med mye røyting. Da er det fort å svinge over gulvet før barna skal leke på gulvet. Ellers bruker jeg mye tørketrommel, den tar dyrehår. Vi tillater ikke dyr på soverom og bad.

Skrevet

Har katt og gir ham tran hver dag. Minimalt med røyting etter at jeg begynte med det.

• 4 uker senere...
Skrevet

Har katt og gir ham tran hver dag. Minimalt med røyting etter at jeg begynte med det.

Tran? Det har jeg aldri hørt om, men om det fungerer skal jeg jammen prøve det!

Skrevet

Jeg har hvit katt og mørk sofa ;)

Fikk tips om at hvis man tar på seg en vanlig oppvaskhanske, litt lunka vann på og så børste/gni over der håret er, "tover" det seg sammen og er lett å fjerne, funker hos oss!

Skrevet

Jeg har en golden retriever som røyter voldsomt. Tidligere børstet jeg henne 10 minutter hver dag med "vanlig" hundebørste. Allikevel var det mye hår rundt omkring i huset, og måtte støvsuge ofte. Nå har jeg gått til innkjøp av en GENIAL børste som heter "furminator." Denne er 100 ganger mer effektiv en hundebørsten, og trenger kun støvsuge to ganger i uka. Mener å huske at denne også kan brukes på katter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...