Gå til innhold

Hjertelyd i uke 9??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jegskal til legen i morgen og er da er 8+5 uker. Er det mulig å høre hjertelyd så tidlig? Samboeren min vil at jeg skal ta abort, jeg har et lite håp om at han ombestemmer seg hvis han hører det lille mirakelet<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja om alt er bra hører du det nå :) lykke til med snuoperasjonen!

Skrevet

Ja om alt er bra hører du det nå :) lykke til med snuoperasjonen!

Nei nei nei, ikke si sånn! Det er svært liten sjanse for at du får høre hjertelyd når du er 8+5. Leger\ jordmødre vil som oftest ikke lytte etter hjertelyd før uke 12 og utover. Nettopp fordi det er liten sjanse for å høre den tidligere, og da vil en bli unødig bekymret. Jeg prøvde å lete etter hjertelyden hjemme når jeg var 9+4, hørte ingenting, prøvde igjen i uke 11 og da fant jeg den etter mye leting... Så IKKE bekymre deg dersom legen ikke finner hjertelyd ;)

Skrevet

Jeg er 6+4, og var på UL idag. Hørte og så det lille hjertet banket :)

Skrevet

Jeg fikk høre hjertelyden da jeg var hos lege i uke 6 :)

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Det er mye lettere å høre hjertelyden tidlig med ultralyd (som noen skriver over her) enn med doppler (som fastlegen vanligvis har). Jeg forsøkte 2 ganger å finne hjertelyden i uke 11 (v.h.a. jordmor), og andre gang kunne vi SåVIDT KANSKJE høre den i noen sekunder...

Skrevet

Det e stor forskjell på å gå på innvendig UL og få både se og høre hjerte slå på skjermen. Det kan I K K E sammenlignes med å gå til lege eller jordmor som ofte bare har "utvendig lytteutstyr".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...