Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Jegskal til legen i morgen og er da er 8+5 uker. Er det mulig å høre hjertelyd så tidlig? Samboeren min vil at jeg skal ta abort, jeg har et lite håp om at han ombestemmer seg hvis han hører det lille mirakelet<3
bamby Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Ja om alt er bra hører du det nå lykke til med snuoperasjonen!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Ja om alt er bra hører du det nå lykke til med snuoperasjonen! Nei nei nei, ikke si sånn! Det er svært liten sjanse for at du får høre hjertelyd når du er 8+5. Leger\ jordmødre vil som oftest ikke lytte etter hjertelyd før uke 12 og utover. Nettopp fordi det er liten sjanse for å høre den tidligere, og da vil en bli unødig bekymret. Jeg prøvde å lete etter hjertelyden hjemme når jeg var 9+4, hørte ingenting, prøvde igjen i uke 11 og da fant jeg den etter mye leting... Så IKKE bekymre deg dersom legen ikke finner hjertelyd
Mango86 Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Jeg er 6+4, og var på UL idag. Hørte og så det lille hjertet banket
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Jeg fikk høre hjertelyden da jeg var hos lege i uke 6
Gjest Shanti ♥ Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Det er mye lettere å høre hjertelyden tidlig med ultralyd (som noen skriver over her) enn med doppler (som fastlegen vanligvis har). Jeg forsøkte 2 ganger å finne hjertelyden i uke 11 (v.h.a. jordmor), og andre gang kunne vi SåVIDT KANSKJE høre den i noen sekunder...
mamma.no Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Det e stor forskjell på å gå på innvendig UL og få både se og høre hjerte slå på skjermen. Det kan I K K E sammenlignes med å gå til lege eller jordmor som ofte bare har "utvendig lytteutstyr".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå