Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å veide i dag og snuppa hadde gått ned litt fra forrige gang vi veide (1,5 uke siden). Hun er nå akkurat 2mnd og veide 4675g.(3635g ved fødsel). Hun virker stort sett fornøyd og opplever ikke noe problemer ift amming. Hun spiser stort sett 2. hver time og 2 ganger i løpet av natta. Engster meg litt ift at jeg mistet melken forrige gang. Noen som har opplevd vektnedgang uten at baby har vært syk el lignende?

Hva veide deres ved 2mnds alder?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Hva sier helsesøster mtp vektnedgangen? Er sikkert greit å følge med litt de neste ukene, slik at hun ikke går mer ned i vekt.

Min lille veide 3270 da han ble født, og veide han igjen i går. Da var han akkurat 2 mnd og 1 uke, og veide 6450. Så ingen lettvekter dette her.

Men datteren min veide kun 8 kg på 1-års kontrollen, så det er jo store variasjoner blant barn uten at noe trenger å være galt.

Skrevet

Hva sier helsesøster mtp vektnedgangen? Er sikkert greit å følge med litt de neste ukene, slik at hun ikke går mer ned i vekt.

Min lille veide 3270 da han ble født, og veide han igjen i går. Da var han akkurat 2 mnd og 1 uke, og veide 6450. Så ingen lettvekter dette her.

Men datteren min veide kun 8 kg på 1-års kontrollen, så det er jo store variasjoner blant barn uten at noe trenger å være galt.

Jeg har ikke vært hos helsesøster noen av de siste gangene. Sist var jeg hos turnuslege og nå veide jeg kun på eget initiativ. Skal ikke til helsesøster før 8.Mai igjen. Men tror jeg tar en kontroll veiing til før den tid for å se hvordan det ligger ann

Skrevet

Hei

Gutten min var 3770gr og 51cm når han var født.

Nå er han 7uker +2dager og veier 5100gr og 60cm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...