Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Jeg er førstegangsfødende og tenkte å handle inn et par ammebh'er, men vet ikke hvilken type eller hvilken størrelse..... Har gått opp en cup ca siden jeg ble gravid, er nå i uke 31, blir brystene større ved/etter fødsel ??!! Bruker 75 C nå. Har lyst på en fin enkel ammeBH med litt vattering slik ikke hele brystvorten viser, noen tips ?
TPK Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Jeg gikk opp 2-3 cup-størrelser over natten da melken kom etter fødsel. Hadde kjøpt inn 2 før fødsel, som kun ble brukt i nøden de første dagene før jeg kom meg på butikken. Jeg kjøpte da på Change, mest fordi jeg måtte ha G/H-cup. Jeg synes Change sine er OK, men de har ikke vattering. Det har jeg forresten ikke funnet noen som har, tror ikke det er bra for brystvorten å bli "skvist" på den måten når du ammer. Jeg vil anbefale deg å kjøpe 1 før fødsel, du må jo nesten ha noe de første dagene. Passer den så er det flaks, hvis ikke så er det jo bare 1 BH. Kjøp D eller E-cup hvis du bruker C nå (H&M og Lindex har opp til D-cup tror jeg).
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Skal du ikke bruke ammeinnlegg?? Hvis du kommer til å bruke det så kommer jo ikke brystvorten vises uansett, men jeg tror det er vanskelig å finne amme bh med innlegg.
arcticlight Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 H&m har en type som ikke direkte er vattert men litt tykkere så brystvorten ikke vises, men som andre her sier, den vises ikke når du bruker ammeinnlegg; noe som er å anbefale med mindre du vil gå rundt med våte flekker på skjorta og ja, kjøp en større str enn det du bruker nå
Maibaby<3 Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Jeg er også førstegangs og kjøpte meg en ammebh på lindex. Denne er det litt vattering i. Hater sånne andre uten;) kjøpte en str større en hva jeg bruker til vanlig. Så får jeg se etterhvert;)
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Jeg bomma skikkelig på str. sist. De to jeg hadde kjøpt inn var helt ubrukelige. Det jeg derimot vil anbefale deg er å kjøpe inn et par 2-pk ammesingletter fra h&m! De er geniale i starten, og spesielt til å sove i. Jeg brukte stort sett disse i hele ammeperioden:-)
TPK Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Skal du ikke bruke ammeinnlegg?? Hvis du kommer til å bruke det så kommer jo ikke brystvorten vises uansett, men jeg tror det er vanskelig å finne amme bh med innlegg. Jeg brukte nesten aldri ammeinnlegg (lakk aldri heldigvis) så her viste brystvorten gjennom. Håper jeg finner en med litt polstring denne gangen!
Dyne&Pute Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Lindex har noen med vattering.. Jeg brukte kun de ved forrige ammerunde Hos meg synes ammeinnleggene gjennom de uten vattering.
anonym91 Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 likte ikkje ammebher. hadde ett par ulike typer, men det hva ikke noe for meg. vil ikkje anbefale og kjøpe så mangen før fødsel. eg brukte vanlige bher:) men lurt og gå opp ett par str en du har nå ja,
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 25. april 2012 #10 Skrevet 25. april 2012 jeg vil også anbefale å gå opp en str rundt... hvis du bruker 75 nå ville jeg gått opp til 80, å en str opp i cup...altså 80D. jeg syns det var fryktelig ubehagelig når det strammet rundt når melken kom for fult... Og som nevnt over har h&m noen veldig greie ammesingletter som er gode å såve i eller ha under en tunaika på dagtid. jeg brukte også disse på sykehuset.
cici83 Skrevet 25. april 2012 #11 Skrevet 25. april 2012 denne har jeg kjøpt tror den er veldig bra. hørt myyyye positivt. kommer til å bruke ull ammeinlegg så det skjuler vel nippel? http://ammebutikken.no/produkt/36/bravado-amme-bh-seamless.aspx?gclid=CPXq1cT40K8CFYZZmAod3lomFQ
Vogndilla Skrevet 26. april 2012 #12 Skrevet 26. april 2012 Vil anbefale den fra bravado, den er helt nydelig å ha på.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2012 #13 Skrevet 26. april 2012 Jeg kjøpte bravado før fødsel, tenkte at den var så bra, alle skrøt sånn av den. Men det føltes som om puppene var i en eneste stor pølse og jeg liker ikke når det ikke er spiler som deler puppene. Jeg er vanligvis 75G, og L i Bravado (for å matche puppestørrelsen) ble alt for stort rundt livet, og faktisk for liten foran. Så jeg ville prøvd litt forskjellige bh-er.
lykkeliten1 Skrevet 26. april 2012 #14 Skrevet 26. april 2012 Kjøpte en pen og god en på Cubus. Kostet faktisk under 200 kroner. 179 tror jeg. Var med blonder, men ikke direkte vattert, men litt polstring var det jo. Kjøpte 80 E. Bruker en mellomting av C og D nå. Skulle ønske at det var flere amme-bher med spiler,men det er visst anbefalt å ikke bruke det. Så jeg får nok klare meg uten spiler en stund da....Kjøpte meg også en amme-bh til. I en liten ikke-kjede-butikk. Denne het Anita og var også veldig fin og lys rosa. Den kostet riktignok 500 kr, så får vi se om det blir verdt pengene.
MissDawn Skrevet 26. april 2012 #15 Skrevet 26. april 2012 Dere må ikke gå opp i størrelse fordi om dere går opp i cup. Det er den vanligste feilen vi gjør når vi kjøper undertøy og gjøres som regel fordi man bruker for liten cup. Gå heller opp to-tre eller fire størrelser i cup! Riktige størrelser for folk flest er dessverre ikke å få kjøpt på hm eller cubus. Men gå innom en ordentlig undertøysforretning og finn deres riktige størrelse (så må man jo bare tippe litt visst man skal handle ammebh på forhånd). Må nok en gang på bim reklamere for den engelske siden bravissimo.com, de har noen fine amme-bher og mange fine vanlige også. Mitt favorittmerke er Freya som begynner å gå ann å få tak i noen norske foretninger også. Jeg har kjøpt to amme-bher fra bravissimo, de er helt supre. Og de har størrelser fra d-jj! Husk toll ved kjøp over 200NOK. :-(
naomi850 Skrevet 26. april 2012 #16 Skrevet 26. april 2012 Jeg er 3.gangs og jeg ville hatt en ammebh som er 2 str større enn du bruker nå!! første ukene er jo puppene fulle av melk og evt melkespreng!! Derimot har jeg alltid måttet bruke vanlig størrelse etter 4-6 uker med amming når puppene har "justert "seg etter barnets behov og den str større kan man heller kjøpe når den tiden kommer ;-) dette er ihvertfall min erfaring !! ingenting som er verre enn å gå må ammebh i starten som er for trang!! masse lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå