Gå til innhold

Kan fotpleie sette i gang fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos fotpleier i dag, og i det jeg skulle gå sier en av de andre som jobber der at "Nå kan du bare gå hjem og forberede deg på fødsel, for fotpleie kan sette den i gang vet du!"

Synes jo dette var litt merkelig å si ETTER jeg var ferdig, spesielt siden jeg nettopp hadde sagt at det er 7 uker til termin!

Er det noen som har peiling på om det er noe i dette? Myte, kjerringråd eller bare tull? Jeg synes jo helst ungen kan holde seg der inne ca. 7 uker til...

Fortsetter under...

Skrevet

Det er noen punkter under foten man ikke skal trykke på fordi det kan sette igang rier.

Skrevet

Ville tro at hvis det var så enkelt å sette i gang en fødsel, så skulle man ikke kunne gått på beina en viss periode i frykt for å starte noe. Man ville nok også vært opplyst på forhånd om at det kunne være "farlig" med fotpleie. Det ville nok også vært særdeles få som gikk over tiden hvis det fantes et magisk punkt for å sette seg selv i gang ved hjelp av foten:p

Det jeg tror det ligger i er nok evnen til å slappe av og dermed roe kroppen ned nok til at det kan ha en utløsende effekt.

Men at en punkt under foten i seg selv ville kunne starte en fødsel, det tviler jeg for. Kall meg gjerne pessimist, eller hva, men det høres for meg litt for usansynelig ut...:P

Skrevet

Det heter akupressur og er beslektet med akupunktur (bare uten nåler).

Det er punkter under benet som skal stimulere blodsirkulasjon ol. til livmor og derfor kan hjelpe kroppen igang når den er klar.

Vi lærte på svangerskapskurs at fotmassasje ikke var lurt på gravide fordi man i sin uvitenhet kan presse på disse akupressur-punktene.

Skrevet

Takk for svar.

Dette var jo stort sett klipp og fil av negler og filing under foten. Ca. ett minutts massasje på slutten. Ingen fotsoneterapi eller trykking på spesielle punkter. Er 6 timer siden nå, og fortsatt ingen kynnere eller ubehag, så kan vel kanskje satse på at det gikk bra? Men tror jeg skal vente til etter termin før jeg går tilbake ja...

Annonse

Skrevet

Gikk til fotpleie hele tiden i sv.skapet, till the bitter end. Satte ikke igang noe hos meg nei, gikk 14 dager over selv om siste fotpleie var 5 dag før termin.

Skrevet

Går nok helt fint med helt vanlig fotpleie og neglestell, men du skal altså være litt forsiktig med å få altfor heftig fotmassasje som gravid. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...