Gå til innhold

Syden om 3 uker. Er det noe gode tips? 9 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

feks hva man skal ha me til den minste? hva av mat er lurt å ha med? Liker ikke middagsglass, kan det bli ei utfordring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk gode svar før jeg skulle dra. Se på tråden : Tips til sydentur med 7 mnd??

Skal dere bo på hotell eller leilighet/hus? om du har tilgang på komfyr så er det mest sannsynlig greit å bruke grønnsaker som kan kokes til middag? Spør helsesøster du! Jeg gav han mat som vi spiste på resturant inni mellom. Husk på å gi flaskevann til minsten og ikke fra springen.

Jeg oppdaget det med bilsikring ikke er som her. Tok buss til hotellet med minsten i bæresele siden det ikke gikk å sikre på noen annen måte. Fikk taxi med barnestol tilbake. Ikke tip top stol, men bedre enn ingenting.

Kjøp solfaktor 50 . Minsten her ble ikke brent med god smørning og mye skygge.

Skal se om jeg kommer på mere...

Skrevet

Bæresele! Den kom iallefall godt med på flyplassen og bussen til og fra hotellet.

Vi hadde med oss bleier og våtservietter. (Er glad for det, var skikkelig dyrt der vi var) Gikk tom for våtservietter, (bruker mer av det der siden jeg ikke vasket så mye med vaskeklut som jeg ville gjort hjemme). Men letet etter en pk våtservietter uten parabener, osv. Og den jeg fant lovte godt men da jeg åpnet den oste det parfyme, skikkelig farfymebombe! Husk vaskekluter så du kan vaske mini godt når han bades, mye solkrem rester osv som samler seg i valkene ;)

Ang mat så bodde vi på ett leilighetshotell med få redskaper. Men hadde alltids klart å kokt sammen noe enkelt til snuppa hvis hun hadde spist middag når vi dro. Ville tatt med en liten termos med kokt vann hvis du har tenkt å gi grøt utenfor hotellet. Da vet du at bakteriene er kokt skikkelig ;)

Husk god solfaktor, vi hadde både 50 og 30. Brukte mest 30 da vi hadde en del overskyet vær. Gikk helt fint. Men snuppa lå stort sett i skyggen med solhatten på. I tillegg hadde vi på flyet kjøpt sånn forlenger på kalesjen så hun fikk ikke sol på seg i vognen heller. Den var helt genial, fant den på nettshoppen til sas :)

Kommer ikke på noe mer akkurat nå. Eller jo, husk masse bleier på fly pluss ekstra sett med klær! Vår dret seg ut på vei til flyplassen her hjemme. Så da er jeg glad vi hadde ekstra skift!

Lykke til, går nok kjempe fint!

Skrevet

Bæresele! Den kom iallefall godt med på flyplassen og bussen til og fra hotellet.

Vi hadde med oss bleier og våtservietter. (Er glad for det, var skikkelig dyrt der vi var) Gikk tom for våtservietter, (bruker mer av det der siden jeg ikke vasket så mye med vaskeklut som jeg ville gjort hjemme). Men letet etter en pk våtservietter uten parabener, osv. Og den jeg fant lovte godt men da jeg åpnet den oste det parfyme, skikkelig farfymebombe! Husk vaskekluter så du kan vaske mini godt når han bades, mye solkrem rester osv som samler seg i valkene ;)

Ang mat så bodde vi på ett leilighetshotell med få redskaper. Men hadde alltids klart å kokt sammen noe enkelt til snuppa hvis hun hadde spist middag når vi dro. Ville tatt med en liten termos med kokt vann hvis du har tenkt å gi grøt utenfor hotellet. Da vet du at bakteriene er kokt skikkelig ;)

Husk god solfaktor, vi hadde både 50 og 30. Brukte mest 30 da vi hadde en del overskyet vær. Gikk helt fint. Men snuppa lå stort sett i skyggen med solhatten på. I tillegg hadde vi på flyet kjøpt sånn forlenger på kalesjen så hun fikk ikke sol på seg i vognen heller. Den var helt genial, fant den på nettshoppen til sas :)

Kommer ikke på noe mer akkurat nå. Eller jo, husk masse bleier på fly pluss ekstra sett med klær! Vår dret seg ut på vei til flyplassen her hjemme. Så da er jeg glad vi hadde ekstra skift!

Lykke til, går nok kjempe fint!

Vi skal på på Et hotell som heter Forum i Kreta. Har fått lånt meg trille av hotellet så slipper jeg og drasse med meg=)

Har pakka 30 stk bleier, det holder vel for en uke? og en pakke svømmebleier. Så en pakke med våtservietter + at vi skal ha en i sekken på flyet. Trenger jeg strømpebukse med? Har pakka:

7 tighst

5kjoler

5 t-skjorter

sokker

4 kort arma body

4 langarma body

Noen langarma gensre

1 tynn jakke

Helseteppe

Smekker

Noen hånduker

Vaskekluter

myggnetting

Bolero

Soldrakt og solhatt (UV), tisselaken.

Paracet, febermål, nesedråper, nesesuger, shampo, sinksalve, hudkrem, solkrem, flasker og flaskekost, smokker,noen leker

Skal ha med smoothie fra Ellas kitchen.

Semulegryn, leverpostei, makrell i tomat, havregryn.

Skrevet

Her er pakkelisten min. Vi drar om to dager. Ser noen noe vi har glemt vil jeg gjerne høre det!

Pakkeliste

Diverse:

• Vogn med, sommerpose, helsetepper, regntrekk, myggnetting, parasoll, klyper.
  • Bleier, natt (14), dag (hel pakke+), badebleier (helpakke), mesoft x 2
  • Smekker (alle)
  • Kluter (14/alle)
  • Gulpekluter (mange)
  • Nesedråper
  • Sinksalve
  • Termometer
  • Neglsaks
  • Paracet
  • Solkrem
  • Klorheksidin
  • Sterile kompresser
  • Brulidin
  • Plasterteip
  • Nesedråper
  • Badedrakt og UV drakt
  • Solbriller
  • Solhatter
  • Bamse og skinn til senga (dyne om ikke med på flyet)
  • Stelleteppe
  • Babycall og lader
  • Leker
  • Nattabøker
  • Tannbørste
  • Bæsjeposer

Mat:

• Tre pakker grøt
  • 4 middagsglass
  • 8 porsjoner fruktmos
  • Leverpostei x 2
  • Melkepulver
  • Skjeer
  • Flasker
  • Beholdere til melkepulver på tur
  • Skåler
  • Saftbokse3

Klær:

• Bodyer (bomull, korte, bambus)
  • Korbuksebody
  • Pysj (bomull og en ull)
  • Bukser (tynne og en tykk til turen hjem)
  • Kortbukse
  • Sokker (antiskli og nattasokker)
  • Gensere/tynne jakker
  • T-skjorte
  • To tynne luer + solhatter

Reisen

• Grøt porsjon i beger huske skje
  • En porsjon fruktmos og skje
  • Melkepulver
  • Termos
  • Flasker (2?)
  • Smekker
  • Ekstra bukse og body
  • Gulpekluter
  • Mesoft
  • Stelleteppe
  • Ekstra bleier (10?)
  • Våtservietter
  • Bøker
  • Leker
  • Teppe/dyne
  • Smokk
  • Nesedråper
  • Bæresjal
  • Bæsjeposer

Skrevet

Her er pakkelisten min. Vi drar om to dager. Ser noen noe vi har glemt vil jeg gjerne høre det!

Pakkeliste

Diverse:

• Vogn med, sommerpose, helsetepper, regntrekk, myggnetting, parasoll, klyper.
  • Bleier, natt (14), dag (hel pakke+), badebleier (helpakke), mesoft x 2
  • Smekker (alle)
  • Kluter (14/alle)
  • Gulpekluter (mange)
  • Nesedråper
  • Sinksalve
  • Termometer
  • Neglsaks
  • Paracet
  • Solkrem
  • Klorheksidin
  • Sterile kompresser
  • Brulidin
  • Plasterteip
  • Nesedråper
  • Badedrakt og UV drakt
  • Solbriller
  • Solhatter
  • Bamse og skinn til senga (dyne om ikke med på flyet)
  • Stelleteppe
  • Babycall og lader
  • Leker
  • Nattabøker
  • Tannbørste
  • Bæsjeposer

Mat:

• Tre pakker grøt
  • 4 middagsglass
  • 8 porsjoner fruktmos
  • Leverpostei x 2
  • Melkepulver
  • Skjeer
  • Flasker
  • Beholdere til melkepulver på tur
  • Skåler
  • Saftbokse3

Klær:

• Bodyer (bomull, korte, bambus)
  • Korbuksebody
  • Pysj (bomull og en ull)
  • Bukser (tynne og en tykk til turen hjem)
  • Kortbukse
  • Sokker (antiskli og nattasokker)
  • Gensere/tynne jakker
  • T-skjorte
  • To tynne luer + solhatter

Reisen

• Grøt porsjon i beger huske skje
  • En porsjon fruktmos og skje
  • Melkepulver
  • Termos
  • Flasker (2?)
  • Smekker
  • Ekstra bukse og body
  • Gulpekluter
  • Mesoft
  • Stelleteppe
  • Ekstra bleier (10?)
  • Våtservietter
  • Bøker
  • Leker
  • Teppe/dyne
  • Smokk
  • Nesedråper
  • Bæresjal
  • Bæsjeposer

Synes det ser ut som om det meste er med. Ville tatt med lett skift til far/mor i håndbagasjen også, veldig kjedelig dersom lille kaster opp/søler på dere og det ikke er mulig å skifte;) God tur!!!

Skrevet

Vi har hatt med for lite varme klær, både til Lanzarote i februar og nå til toscana. Men sikkert varmere dit dere skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...