White*Angel Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 feks hva man skal ha me til den minste? hva av mat er lurt å ha med? Liker ikke middagsglass, kan det bli ei utfordring?
winifred Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Fikk gode svar før jeg skulle dra. Se på tråden : Tips til sydentur med 7 mnd?? Skal dere bo på hotell eller leilighet/hus? om du har tilgang på komfyr så er det mest sannsynlig greit å bruke grønnsaker som kan kokes til middag? Spør helsesøster du! Jeg gav han mat som vi spiste på resturant inni mellom. Husk på å gi flaskevann til minsten og ikke fra springen. Jeg oppdaget det med bilsikring ikke er som her. Tok buss til hotellet med minsten i bæresele siden det ikke gikk å sikre på noen annen måte. Fikk taxi med barnestol tilbake. Ikke tip top stol, men bedre enn ingenting. Kjøp solfaktor 50 . Minsten her ble ikke brent med god smørning og mye skygge. Skal se om jeg kommer på mere...
♥ Min engel ♥ Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Bæresele! Den kom iallefall godt med på flyplassen og bussen til og fra hotellet. Vi hadde med oss bleier og våtservietter. (Er glad for det, var skikkelig dyrt der vi var) Gikk tom for våtservietter, (bruker mer av det der siden jeg ikke vasket så mye med vaskeklut som jeg ville gjort hjemme). Men letet etter en pk våtservietter uten parabener, osv. Og den jeg fant lovte godt men da jeg åpnet den oste det parfyme, skikkelig farfymebombe! Husk vaskekluter så du kan vaske mini godt når han bades, mye solkrem rester osv som samler seg i valkene Ang mat så bodde vi på ett leilighetshotell med få redskaper. Men hadde alltids klart å kokt sammen noe enkelt til snuppa hvis hun hadde spist middag når vi dro. Ville tatt med en liten termos med kokt vann hvis du har tenkt å gi grøt utenfor hotellet. Da vet du at bakteriene er kokt skikkelig Husk god solfaktor, vi hadde både 50 og 30. Brukte mest 30 da vi hadde en del overskyet vær. Gikk helt fint. Men snuppa lå stort sett i skyggen med solhatten på. I tillegg hadde vi på flyet kjøpt sånn forlenger på kalesjen så hun fikk ikke sol på seg i vognen heller. Den var helt genial, fant den på nettshoppen til sas Kommer ikke på noe mer akkurat nå. Eller jo, husk masse bleier på fly pluss ekstra sett med klær! Vår dret seg ut på vei til flyplassen her hjemme. Så da er jeg glad vi hadde ekstra skift! Lykke til, går nok kjempe fint!
White*Angel Skrevet 25. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2012 Bæresele! Den kom iallefall godt med på flyplassen og bussen til og fra hotellet. Vi hadde med oss bleier og våtservietter. (Er glad for det, var skikkelig dyrt der vi var) Gikk tom for våtservietter, (bruker mer av det der siden jeg ikke vasket så mye med vaskeklut som jeg ville gjort hjemme). Men letet etter en pk våtservietter uten parabener, osv. Og den jeg fant lovte godt men da jeg åpnet den oste det parfyme, skikkelig farfymebombe! Husk vaskekluter så du kan vaske mini godt når han bades, mye solkrem rester osv som samler seg i valkene Ang mat så bodde vi på ett leilighetshotell med få redskaper. Men hadde alltids klart å kokt sammen noe enkelt til snuppa hvis hun hadde spist middag når vi dro. Ville tatt med en liten termos med kokt vann hvis du har tenkt å gi grøt utenfor hotellet. Da vet du at bakteriene er kokt skikkelig Husk god solfaktor, vi hadde både 50 og 30. Brukte mest 30 da vi hadde en del overskyet vær. Gikk helt fint. Men snuppa lå stort sett i skyggen med solhatten på. I tillegg hadde vi på flyet kjøpt sånn forlenger på kalesjen så hun fikk ikke sol på seg i vognen heller. Den var helt genial, fant den på nettshoppen til sas Kommer ikke på noe mer akkurat nå. Eller jo, husk masse bleier på fly pluss ekstra sett med klær! Vår dret seg ut på vei til flyplassen her hjemme. Så da er jeg glad vi hadde ekstra skift! Lykke til, går nok kjempe fint! Vi skal på på Et hotell som heter Forum i Kreta. Har fått lånt meg trille av hotellet så slipper jeg og drasse med meg=) Har pakka 30 stk bleier, det holder vel for en uke? og en pakke svømmebleier. Så en pakke med våtservietter + at vi skal ha en i sekken på flyet. Trenger jeg strømpebukse med? Har pakka: 7 tighst 5kjoler 5 t-skjorter sokker 4 kort arma body 4 langarma body Noen langarma gensre 1 tynn jakke Helseteppe Smekker Noen hånduker Vaskekluter myggnetting Bolero Soldrakt og solhatt (UV), tisselaken. Paracet, febermål, nesedråper, nesesuger, shampo, sinksalve, hudkrem, solkrem, flasker og flaskekost, smokker,noen leker Skal ha med smoothie fra Ellas kitchen. Semulegryn, leverpostei, makrell i tomat, havregryn.
Zana123 Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Her er pakkelisten min. Vi drar om to dager. Ser noen noe vi har glemt vil jeg gjerne høre det! Pakkeliste Diverse: Vogn med, sommerpose, helsetepper, regntrekk, myggnetting, parasoll, klyper. Bleier, natt (14), dag (hel pakke+), badebleier (helpakke), mesoft x 2 Smekker (alle) Kluter (14/alle) Gulpekluter (mange) Nesedråper Sinksalve Termometer Neglsaks Paracet Solkrem Klorheksidin Sterile kompresser Brulidin Plasterteip Nesedråper Badedrakt og UV drakt Solbriller Solhatter Bamse og skinn til senga (dyne om ikke med på flyet) Stelleteppe Babycall og lader Leker Nattabøker Tannbørste Bæsjeposer Mat: Tre pakker grøt 4 middagsglass 8 porsjoner fruktmos Leverpostei x 2 Melkepulver Skjeer Flasker Beholdere til melkepulver på tur Skåler Saftbokse3 Klær: Bodyer (bomull, korte, bambus) Korbuksebody Pysj (bomull og en ull) Bukser (tynne og en tykk til turen hjem) Kortbukse Sokker (antiskli og nattasokker) Gensere/tynne jakker T-skjorte To tynne luer + solhatter Reisen Grøt porsjon i beger huske skje En porsjon fruktmos og skje Melkepulver Termos Flasker (2?) Smekker Ekstra bukse og body Gulpekluter Mesoft Stelleteppe Ekstra bleier (10?) Våtservietter Bøker Leker Teppe/dyne Smokk Nesedråper Bæresjal Bæsjeposer
Hagla Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Her er pakkelisten min. Vi drar om to dager. Ser noen noe vi har glemt vil jeg gjerne høre det! Pakkeliste Diverse: Vogn med, sommerpose, helsetepper, regntrekk, myggnetting, parasoll, klyper. Bleier, natt (14), dag (hel pakke+), badebleier (helpakke), mesoft x 2 Smekker (alle) Kluter (14/alle) Gulpekluter (mange) Nesedråper Sinksalve Termometer Neglsaks Paracet Solkrem Klorheksidin Sterile kompresser Brulidin Plasterteip Nesedråper Badedrakt og UV drakt Solbriller Solhatter Bamse og skinn til senga (dyne om ikke med på flyet) Stelleteppe Babycall og lader Leker Nattabøker Tannbørste Bæsjeposer Mat: Tre pakker grøt 4 middagsglass 8 porsjoner fruktmos Leverpostei x 2 Melkepulver Skjeer Flasker Beholdere til melkepulver på tur Skåler Saftbokse3 Klær: Bodyer (bomull, korte, bambus) Korbuksebody Pysj (bomull og en ull) Bukser (tynne og en tykk til turen hjem) Kortbukse Sokker (antiskli og nattasokker) Gensere/tynne jakker T-skjorte To tynne luer + solhatter Reisen Grøt porsjon i beger huske skje En porsjon fruktmos og skje Melkepulver Termos Flasker (2?) Smekker Ekstra bukse og body Gulpekluter Mesoft Stelleteppe Ekstra bleier (10?) Våtservietter Bøker Leker Teppe/dyne Smokk Nesedråper Bæresjal Bæsjeposer Synes det ser ut som om det meste er med. Ville tatt med lett skift til far/mor i håndbagasjen også, veldig kjedelig dersom lille kaster opp/søler på dere og det ikke er mulig å skifte;) God tur!!!
miepia30 Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Vi har hatt med for lite varme klær, både til Lanzarote i februar og nå til toscana. Men sikkert varmere dit dere skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå