bitthen Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Den nyklekte er veldig urolig om natten og har mye mageknip, det eneste som funker er å sove med han på brystet, gjerne sittende i lenestol. Men han ligger da på magen selv om han egentlig burde ligge på ryggen. Er dette greit eller? Han nekter å sove ellers....
Von Hertelhofen Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 jeg og babyen sov også på den måten de første par månedene. Jeg vet ikke hvor "greit" det er, men det funket kjempebra for oss. Jeg var jo litt bekymret, for barn skal jo helst ikke sove på magen om natta, men det var faktisk eneste løsning for oss. I dag er baby 4 mnd og sover i egen seng, på ryggen.
abella Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Jeg spurte jordmor om dette da jeg hadde fått nr to. Hun sa det var greit fordi baby lå såpass fritt med ansiktet at hun fikk bra med luft.
☆☆☆ Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Jeg fikk beskjed på barselhotellet at det var greit så lenge babyen sov på mors eller fars bryst, fordi man ville våkne og reagere om barnet sluttet å puste. Hos oss har det ikke funket, hun sovner ikke på mitt bryst men leter kontinuerlig etter puppen. Hos faren sover hun som en engel. Men det har heller ikke vært nødvendig. Utenom de første dagene har hun vært et prakteksemplar i forhold til legging. Vi legger henne i vogga og hun sovner selv...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Hadde jeg aldri turt! det blir fort varmt for baby.Ser på det som tryggere og sitte i en stol da,men å ligge i senga..nei uff... tenk om det skulle skje noe så må du leve med det hele livet.Da jeg kom hjem fra barsel var jeg så sliten at jeg ikke våknet av brannalarmen,og den er sykt høy.Kunne sikkert ha rulla meg over baby og sovet videre.Heldigvis lå han i egen vugge. En annen ting er at du jo venner han til det,vil du det i 2 år framover? det beste er at de lærer seg/venner seg til å sove i sin egen seng alene.. de er noen små lure vesener allerede som nyfødte;)
Cimorene Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 En annen ting er at du jo venner han til det,vil du det i 2 år framover? det beste er at de lærer seg/venner seg til å sove i sin egen seng alene.. de er noen små lure vesener allerede som nyfødte;) Hahaha! Den var god, du! 7/10 poeng.
bitthen Skrevet 24. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2012 Hadde jeg aldri turt! det blir fort varmt for baby.Ser på det som tryggere og sitte i en stol da,men å ligge i senga..nei uff... tenk om det skulle skje noe så må du leve med det hele livet.Da jeg kom hjem fra barsel var jeg så sliten at jeg ikke våknet av brannalarmen,og den er sykt høy.Kunne sikkert ha rulla meg over baby og sovet videre.Heldigvis lå han i egen vugge. En annen ting er at du jo venner han til det,vil du det i 2 år framover? det beste er at de lærer seg/venner seg til å sove i sin egen seng alene.. de er noen små lure vesener allerede som nyfødte;) Er ikke spes sliten og sover lett. Er overhodet ikke redd for samsoving, bare usikker siden barnet ikke ligger på rygg. Jeg har hatt babyer tidligere og er overhodet ikke bekymret for at jeg skal skjemme bort en baby på et par tre uker. Tror heller ikke at babyen min er så veldig lur at han vil utnytte min kjærlighet og kos til sin fordel. Synes derimot forferdelig synd i barnet ditt sim har en mor som tilsynelatende tillegger babyer egenskaper de langt ifra har evne til å besitte i fht alder.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Vil ikke tru det gjør noe, men spør helsesøster.
Cimorene Skrevet 24. april 2012 #9 Skrevet 24. april 2012 Så lenge du ikke ligger flatt på ryggen med babyen oppå deg, så burde det jo være greit med tanke på pusten altså? Temperaturen ville jeg heller ikke bekymret meg for, men hadde nok kommet til å rigge meg til sånn at hvis babyen skulle falle av deg, så kan den ikke falle ned på gulvet. Samsoving i sofa/lenestol er jo ikke anbefalt nettopp pga dette; at babyen skal falle ned/klemmes mellom puter. Lurt triks med luftsmerter er å ha en sånn stor yogaball som du sitter på, så kan du huske/bysse opp og ned uten å bli sliten i armene.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #10 Skrevet 24. april 2012 Fikk beskjed på Rikshospitalet at det burde jeg ikke gjøre, når jeg sov selv. Ved å ligge på magen får babyer, av ukjent grunn, lavere oksygenopptak en om de ligger på rygg -en av elementene man tror kan være årsak til krybbedød. Ifg forskning. Så her skjer det kun hvis vi er våkne. -Men så har samboeren min mistet lillesøsteren sin i krybbedød da, så vi følger alle anbefalninger og retningslinjer.
Tigerpote Skrevet 24. april 2012 #11 Skrevet 24. april 2012 Jeg ble anbefalt å ikke gjøre det av fagfolk. Vi gjorde det av og til, rett og slett fordi jeg ikke klarte å holde meg våken, og fordi hun bare sov på oss den første tiden Men mageleie er jo ikke anbefalt, uansett. Også er det et poeng at det blir veldig vamt, slik noen i tråden sier. Gratulerer med baby!
Major HotLips Houlihan Skrevet 24. april 2012 #13 Skrevet 24. april 2012 Helsesøster satil meg at det er greit i perioder så lenge man vet hva man skal være obs på. Så lenge det hjelper å det lindrer den lukkes mage så syns jeg det er greit
Vossafår Skrevet 25. april 2012 #14 Skrevet 25. april 2012 Her har jeg gjort det med alle barna de første tre mnd, herlig! De sover helt normalt nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå