Gå til innhold

Hvordan holder dere motet oppe? Jeg er så utrolig trist, lei og oppgitt for tiden...

Anbefalte innlegg

Vi har et barn på 4 år, og mistet i januar i fjor i uke 22... Vi har siden da prøvd å bli gravide uten hell... Og jeg har sånne sykluser fra helvete... Det kan gå tre måneder uten mens eller el. Så det passer kjempedårlig...

I tillegg er jeg blitt diagnostisert med PCOS, og blitt arbeidsledig... Føler at livet er noe dritt akkurat nå.. Og selvfølgelig blir alle våre søsken, venner og naboer gravide en etter en... Later som om jeg er sååå glad på deres vegne, men jeg gråter inni meg :( Jeg er sååå drittlei folk som stirrer på den voksende magen min, ikke fordi jeg er gravid men fordi jeg ikke klarer å gå ned i vekt... Har så lyst til å gi opp alt, og bare flytte for meg selv til Finnmark eller noe... Vet ikke hvordan jeg skal klare å holde motivasjonen oppe lengre...

Beklager rotete innlegg.

Fortsetter under...

kjære deg.. å miste i uke 22 er en stor påkjenning... det kan jeg godt forstå... og atpåtil nå, så føler du deg sikkert litt "presset" til å bli gravid igjen.. men du må få bort den sorgen du enda har inni deg... og tenk det presset du legger på en evt ny baby... som skal komme til verden og "rredde" deg fra dette grusomme livet...

jeg forstår deg godt... har prøvd i snart 4år vi og, og vært gjennom både oppturer og nedturer...

men kankje det var godt for deg å miste jobben? for nå må du ta et tak i deg selv og finne veien videre? kankjse du trenger å slappe av, og kun tenke på deg selv en stund? reise bort litt på ei hytte, eller en koselig tur med mannen din? prøve å få alt dette litt på avstand...

du blir nok gravid igjen! Bare noen ganger tar det litt lengre tid... og er du virkelig helt klar til å være den gode mammaen som babyen din trenger akkurat nå?

jeg mener ikke å tråkke deg med, og håper ikke jeg gjør det heller... men poenget er at kanskje ting har hendt for en grunn.

Jeg holder motet oppe med litt oppussing, går turer i skogen, drar på kjøpesenteret osv... alt for å ikke sitte i stua med alle de triste tankene.. for de alene er ikke bra!

ønsker deg masse masse lykke til !

stor klem fra ei som sliter selv.

Tusen takk for gode ord! Alt virker bare skikkelig håpløst nå... Føler at jeg har gitt opp, og ikke klarer å finne glede i noen ting lenger... Men må bare prøve å tenke positivt, selv om det er vanskelig...

Masse masse lykke til til deg også. Håper det klaffer for oss begge snart!

Stor klem tilbake!

jeg har det på akkurat samme måte. prøvd i 2-3 år. hatt 1 MA 2 kjemisk, siste nå denne uken. alle med pergo. jeg syntes det er så vondt å se barn overalt å tenke på at jeg ikke klarer og bli gravid, jeg har 4 veninner som venter sine barn nr 2 nå, det er utrolig tøft for meg, selvom jeg er glad på dems vegne. de blir jo gravide bare de har trusene i sammme bøtte omtrent:/ men det værste er at de skjønner ikke hvor vanskelig det er for meg at jeg sliter så fælt med å bli gravid og holde på det. det enste de sier er at jeg må slutte å stresse å tenke på det, det sier mannen min også.. det hjelper hvertfall ikke at de sier :(

• 2 uker senere...

Jeg har det akkurat på samme måte. Det er tungt når andre blir gravid lett som bare det Jeg synes dagene snegler seg av gårde. året deles ikke lenger i måneder, uker og dager, men telling til EL, pliktsex og telling til testing for så å bli skuffet og starte på nytt. Jeg klarer egentlig ikke holde motet oppe, men jeg tar en dag av gangen. Jeg prøver å ikke grave meg ned i de tristeste tankene, men heller la meg oppta av hverdagsaktivitetene så godt det lar seg gjøre.

Min søster har PCOS og hun fikk noe slags tabletter som gjorde at hun fikk eggløsning, så der har det klaffet på første forsøk tre ganger etter hun fikk disse tablettene. Ta det opp med legen din, og lykke til :)

Annonse

jeg er ingen ekspert men har prøvd forskjellig jeg har fått av legen ingenting funket.har så og si aldri mensen heller.så bestillte jeg vitex fra danmark og fikk mensen etter 1 mnd. håper at det blir barn snart og:)

ønsker deg masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...