Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Jeg ble mamma for første gang for 4 uker siden og er veldig overrasket hvor lite jeg får gjort hjemme når jeg er alene med tulla. I tillegg ble det hastekeisersnitt og jeg har fått forbud om å løfte, bære noe annet enn babyen. Dagene begynner ofte rundt kl 12 da tulla ikke sover så mye på natten, så både jeg og tulla er våkne langt ut på natten og må ta igjen litt søvn om morgenen, så blir det amming og skifte på bleie. Alle dagene er like og det har vært kaldt og surt ute så jeg har ikke hatt lyst til å gå ut heller. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget så jeg bare lurer på hvordan dagene deres ser ut?
mrsrogaland. Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Jeg fikk en gutt for 3.5 mnd siden, 11 Januar. Dagene gikk i amming, byssing, klesvask, sofasliting, baby, baby, baby og så hev vi oss på prosjosjektet "ut på tur", som tok lang tid.. Gutten min våknet alt fra 1-2-3-4 timer imellom den første måneden. Ble lite søvn og sov langt utpå. Hadde null sosialt liv. Alt er litt kaotisk. Det jeg ikke visste da er hvor raskt ting blir bedre. Nå når han er 3 mnd sover han natten rundt, skriker nesten aldri, smiler og er fornøyd, kan underholde seg selv mye med babygymmen, jeg står opp kl 9 hver mårra, og legger meg kl 11 hver kveld så sover 10 timer sammenhengende. Er oppe en gang for å gi mat, så sovner han med en gang. Vi er mye ute blandt folk. Er i åpen barnehage. Rutinene har kommet og alt er lettere. Baby kjenner meg bedre og jeg han. Så du kan trøste deg med at det mest sansynlig vil bli mye bedre veldig fort!! Du er enda i barsel, vet du. og de dagene er slik. Stol på meg, før du vet ordet av det har du en mye finere og lettere hverdag.
Linerlen og pipipen Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Dagene mine ser ganske så like ut som dine HI! Har en 4 uker gammel gutt. Vi var på helsestasjonen på barseltreff i dag. Etter en liten butikkrunde ble det totalt 4 timer ute blant folk før jeg kom meg hjem. Nå er jeg helt gåen!! Sover alt fra 3-7 timer på natta(ikke sammenhengende) og kjenner at det tar på. Så her blir det sene morgener, de trengs da gullet endelig sovner godt utpå morgenkvisten.
bitthen Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Fikk baby for 2 uker siden. Har sittet mye på dib siden jeg kom hjem fra sykehuset. Går ellers i pupp og kos baby sover 2-4 timer mellom måltidene men er urolig om natta så blir lite søvn. Skal snart på barselgruppe, håper jeg blir kjent med noen mammaer der
Gjest Hippoღ Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Vi hadde det på samme måte. Han er nå 3 mnd, og ting er mye lettere og bedre
Appelsindyret Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 amming... amming... amming... og ja! Amming følte ikke jeg gjorde noe annet de første ukene jeg
Tiina¤ Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Lille prinsen er nå 3,5 mnd gammel og mine dager var akkurat like som du beskriver HI. Siden ammingen ikke kom helt av seg selv så pumpet jeg konstant og jeg følte ikke at jeg fikk gjort noe annet. Prinsen sov mye, også på nettene. Morgenene og kveldene ble seine. Og alt oppi dette så flyttet vi. Kan vel si at den tiden var tøff og med mange blandede følelser. Men nå har alt roet seg og jeg sluttet å pumpe, siden jeg ikke orket mer. Føler at dagene er mer trivelige og jeg har mer overskudd/tid til prinsen. Går på lange turer både med barselgruppen og alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå