Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Hvordan lærte du å hekle? Jeg har så innmari lyst å lære meg det skikkelig.. Jeg kan å hekle bestemorsruter da:)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Hvis du ikke har drevet med håndarbeid før, så vil jeg si hekling er ganske vanskelig. Du bør i alle fall ha en læremester. Det er vanskelig å forstå en oppskrift. Jeg forsøkte selv å hekle et lite babyteppe av mine-bestemorsruter, og måtte gi opp. Moren min fullførte teppet for meg. Det ligger vel forresten sikkert demonstrasjonsvideoer på youtube, som gjør at du kan lære det uten en fysisk læremester... Men, jeg vil uansett si at det er forholdsvis vanskelig.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Jeg lærte å hekle ene og alene ved hjelp av en hekle bok :-P hehe, tok nok myyye lengre tid enn det ville gjort med læremester, ble en del prøving og feiling, men jeg fikk det da til Går kanskje fortere om man ser de youtube filmene i tillegg til boka? Ikke vet jeg, aldri fått med meg at det er læremestere der Men om du har en bok hvor alt er veldig detaljert, og eier stålvilje, så er det ikke håpløst Men vanskerlig er det jo
Himmel og hav Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Hvis du kan hekle bestemorsruter, så kan du jo det mest grunnleggende. Alt annet bygger jo på det du egentlig kan. Du kan jo allerede luftmasker, kjedemasker og staver. Fastmasker, dobbeltstaver osv er jo bare varianter av staver. Jeg lærte å hekle som 5-6 åring, og om jeg klarte det da, så er det sikkert ikke så vanskelig Det som kan være litt kinkig er å lese hekleoppskrifter, men trikset er å bare lese en rad/ omgang av gangen.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Neida, hekling er ikke vanskelig. Og så er det så gøy! Begynn med enkle prosjekter, og øk vanskelighetsgraden gradvis. Aller best er det dersom du kjenner noen som kan hekle, og som kan vise deg hvordan du gjør det. Jeg syns det er mange fine tips på Drops sider: http://www.garnstudi...ons_crochet.php
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Dessuten er det mange fine gratis oppskrifter på Drops ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Nå fikk jeg i allefall lyst til å lære meg det:) drops og youtube er ikke dumt, kom nettopp på at jeg har ei venninne som lærte seg å strikke via drops, og hun stikker absolutt alt nå Tusen takk for gode tips:) gleder meg til å begynne på mye hodebry:p HI
Ilenna Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Jeg har "Den store håndarbeidsboken" eller hva den heter og så har jeg brukt You Tube. Jeg klarer egentlig ikke å hekle. HAr prøvd meg på bestemorruter, men får det ikke til, men Converse tøfler klarer jeg
Ilenna Skrevet 24. april 2012 #9 Skrevet 24. april 2012 Men jeg har veldig lyst til å lære meg å hekle bestemorruter da!
lavendelblomst Skrevet 24. april 2012 #10 Skrevet 24. april 2012 Sjekk om det lokale husflidlaget har strikkekafé eller lignende, der finner du noen som kan hjelpe deg. garnstudio.com wikihow.com Hekle er ikke vanskelig! Mye lettere å hekle enn å strikke.
Fruen i huset Skrevet 24. april 2012 #11 Skrevet 24. april 2012 Jeg lærte av YouTube og en heklebok (skjønte ikke noe av hekleboka før jeg så på YouTube ). Kan jeg kan alle!! Men sånn som bestemorruter må man enten prøve og feile mange ganger eller få noen til å vise deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå