Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 termin nærmer seg og jeg er redd, fordi jeg ikke vet hva jeg kan få av smertelindring under fødsel fødsel nr 1 lystgass og var veldig fornøyd med det, men ullevål tilbyr ikke det lenger. fødsel nr 2: epidural som jeg fikk en negativ reaksjon på om som jeg overhodet ikke ønsker å få. hva er alternativene. akupunktur? har jeg ingen tro på !! badekar kan jeg ikke pga komplikasjoner forrige fødsel.. så da står jeg på bar bakke om jeg trenger smertestilende ( som jeg regner med jeg må ha)
Aprilbarn2012 Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Du kan få en injeksjon med morfin, det kan gi deg en avslappende og smertelindrende effekt når riene er intense og du trenger "noe". Dette gis helst litt tidlig i fødselsforløpet slik at effekten har gått ut før barnet fødes, på den måten er barnet svært lite/ikke påvirket av medikamentet etter fødsel. I tillegg til dette kan en god ryggmassasje virkelig virke avslappende. Av og til kan til og med riene komme noe sjeldnere når massasjen gis, dvs at du kan oppleve et godt pusterom/pause fra den intense jobbingen. Hev hodeenden på sengen, sitt på kne overlent mot hodeenden og få mannen din eller barnepleier til å gi dette. Mange barnepleiere har massasjekurs og kan tilby dette som smertelindring. I tillegg bruke varme risposer:) Og sitter smertene lokalisert bak på ryggen kan du få steriltvannspapler, også hvis de er lokalsert på bestemte andre plasser som foran nederst på magen f.eks. Så det finnes råd
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 takk for mange gode råd og tips. skal forresten settes i gang en uke før 1 termin sp regner med at det kan bli "ekstra" vondt...
BABY-JENTE Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Varme risposer! Akupunktur! Eneste smertelindringen jeg hadde under fødselen min... Men hver fødsel er forskjellig, og det er ingen fasitsvar på hvor mye smertelindring en trenger. Tror ikke du skal bekymre deg så mye for dette, å føde er jævlig uansett.
Squirrel79 Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Jeg ble satt i gang forrige fødsel, men har ikke en "vanlig" fødsel å sammenligne med. Det eneste jeg har skjønt var noe særlig forskjell var at jeg hadde veldig mye maserier når riene først begynte. Fikk følelsen av å aldri få pause. Der kom lystgassen inn i bildet for min del.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Pudendal-bedøvelse? Vurderer det selv.. Google it
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Under åpningsriene kan du jo bruke Tens maskin, bitte litt strøm som tar toppene riene om de "setter seg i korsryggen", og pudendalblokkade under pressriene (utdrivningsfasen).
krølle... Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Varm dusj kan du vel også bruke selv om du ikke får bade i badekar. Lykke til
Nordhagenjentene :) Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 Modningsakupunktur FØR igangsetting, altså i ukene fØr. Jeg ble satt i gang i 2008, med NULL modning og ingen åpning. Fikk stikkpille kl 12 på en torsdag, og ingen trodde jeg ville fØde fØr lØrdag. FrØkna kom 01.40 natt til fredag, og jeg mener at akupunkturen jeg fikk i ukene fØr fØdselen gjorde at det gikk fort når det fØrst satt i gang. FØrste rie kom 19.30 torsdag, og de begynte med 4 minutters mellomrom. Lykke til! (Har ingen tips ellers da jeg hadde dårlig erfaring med både lystgass og epidural ;P)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå