Gå til innhold

Tips til valg av barnevogn?!

Anbefalte innlegg

Hei,

me har såvidt begynt å tenke på valg av barnevogn (er i uke 21) og har funnet ut at me ønsker kånn en DUO vogn (hvor sportsdelen kan snues begge veier) med 4 hjul. Noen tips til hvilken vogn en skal velge og hvor en kan få kjøpt en slik en litt rimelig?!! Har tenkt litt på SIMO og EmmaLjunga.. Men er mitt første barn så synes det er kjempevanskelig å skulle velge..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143930621-tips-til-valg-av-barnevogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kikket litt på denne på nett. virket ikkje så dum men vet du hvilke funskjoner den mangler i forhold til Edge Duo. Og vet du hvor man kan kjøpe den? Fant bare en butikk på Nesstun og eg bur på Sørlandet.... Og pris fant eg heller ikkje! Takk for tips forresten.

Annonse

Jeg skal ha TFK joggster twist <3

Er den med tre eller fire hjul?

Den er med 3 hjul. Men er utrolig god å trille. Store gode hjul med god demping. Og bagen er superlett å bære. skal bære den opp en etasje da jeg ikke har heis. Så det var viktig for meg. Og en som funker fra i snø og på turer ettersom jeg har hund. Er helt forelsket i den vognen.

Jeg skal ha emmaljunga edge duo. Siden jeg får bebis sent i juli og baggen til denne vogna er stor så håper jeg at jeg kan bruke baggen gjennom vinteren.. Har hørt vognen er tung med sportsdel:/ Men selv vet jeg jo ikke enda:) Jaggu ikke lett å bestemme seg for vogn!!!

Jeg har hatt emmaljunga egde duo til nr 1 og 2.Bagen er stor og fin og vognen er god på vinterføre.Kjempefin som sovevogn i bhg.

Men hater å gå gå i butikker med den(fordi den tar mye plass og svinger ikke så bra) og syns den er tung å få inn og ut av bilen.

Så denne gang blir det tfk twist.Det er stor bag på denne også , god og trille og mindre sammenlagt.

Ser også at det har kommet søskensete til 2012 modellen som jeg skal ha:)

Vi har hatt EasyWalker sky til mini som nå er 3 år, og kommer nok til å bruke den til nestemann også. Superfornøyd med vogna. Det er trehjuling, men Easywalker har også kommet med Quatro som har fire hjul. Kan absolutt anbefales!!!

Kikket litt på denne på nett. virket ikkje så dum men vet du hvilke funskjoner den mangler i forhold til Edge Duo. Og vet du hvor man kan kjøpe den? Fant bare en butikk på Nesstun og eg bur på Sørlandet.... Og pris fant eg heller ikkje! Takk for tips forresten.

Den er som sagt i kun tre farger og et understell. Det er ikke Protex stoff og ikke integrert myggnett i kalesjen. Det er heller ikke lufting der hodet skal ligge. (Jeg trenger ikke det, da jeg bor i nord-norge... :) ) De har den på Babycare, men vet ikke om det finnes på sørlandet. Prisen ligger på ca 6500,- tror jeg.

Annonse

Gjest Shanti ♥

Jeg skal ha Emmaljunga City Cross (eller Nitro City, som er den samme med svingbare forhjul)... Dette er også duovogner, veier ca 11-13 kg. Skal bruke vogna mest i byen, på vinterføre da jeg venter oktoberbaby :) Best i flere tester og gode skussmål på barnevognguiden.no.. Simo Duo og Emmaljunga Edge Duo er ganske tunge vogner (16-19 kg) - men solide, og med litt større bagdel. 3-hjuls er jeg skeptisk til, ser for meg det er vaklete når man skal på/av bussen osv..

Får samtidig understreke at jeg er førstegangs uten erfaring ;)

Jeg skal ha Emmaljunga City Cross (eller Nitro City, som er den samme med svingbare forhjul)... Dette er også duovogner, veier ca 11-13 kg. Skal bruke vogna mest i byen, på vinterføre da jeg venter oktoberbaby :) Best i flere tester og gode skussmål på barnevognguiden.no.. Simo Duo og Emmaljunga Edge Duo er ganske tunge vogner (16-19 kg) - men solide, og med litt større bagdel. 3-hjuls er jeg skeptisk til, ser for meg det er vaklete når man skal på/av bussen osv..

Hei Shanti :) jeg har også sett meg ut city cross. Men vet du hva som er høyde på håndtaket? Finner det ikke noe sted om emmaljungavognene. Ble i stuss fordi jeg har lest at den egner seg dårlig for høye personer? Jeg dropper små svingbare hjul fordi jeg tenker at det lett blir bare rot i snø og slaps?

Jeg skal ha easywalker quatro. Den er superlett å legge samme, veier lite, bruker ingen krefter på å svinge med den og bagen er stor og romslig. de to andre har jeg hatt simo vogn og det skal jeg ikke bruke opp kroppen min på en gang til! Det blir sovevogn i barnehagen eventuelt. Har ellers bro og Quinny trehjuling sportsvogner som jeg har vært fornøyd med.

Jeg har en Urban Jungle og elsker den, Skal bruke den som dypvogn. Har tenkt å kjøpe meg Easywalker June til sporstvogn. Har prøvd den i Sverige og elsker den! Skal bruke den mens knøtten er for liten til å sitte bort fra mamman sin=) så skal jeg ha urban jungle ved siden av fordi den er nydelig å ha i byen, spesielt inn og ut av buss og tbane=)

Novembernurkimagen: Her finner du høyde på City Cross.

http://www.emmaljunga.com/index.php?no_rewrite=1&page=641&jamfor%5B%5D=4&jamfor%5B%5D=5&go=OK

Men anbefaler deg å prøve vognen og se om den passer til deg. Har også hørt at den ikke passer så godt til høye folk, og at noen ender opp med å sparke borti bremsen. Men jeg og samboer er ganske høye, og vi kunne gå helt normalt når vi prøvetrilla i butikken :)

Jeg har også bestemt meg for City Cross, evnt Nitro City.

Novembernurkimagen: Her finner du høyde på City Cross.

http://www.emmaljunga.com/index.php?no_rewrite=1&page=641&jamfor%5B%5D=4&jamfor%5B%5D=5&go=OK

Men anbefaler deg å prøve vognen og se om den passer til deg. Har også hørt at den ikke passer så godt til høye folk, og at noen ender opp med å sparke borti bremsen. Men jeg og samboer er ganske høye, og vi kunne gå helt normalt når vi prøvetrilla i butikken :)

Jeg har også bestemt meg for City Cross, evnt Nitro City.

supert! Tusen takk. Ser jo ut som at cross kan reguleres like høyt som de større vognene, selv om det sikkert er mer behagelig å trille en med teeskoprør hvis an er høy. Vi får ta en tur og teste ;)
Gjest Shanti ♥

Hei Shanti :) jeg har også sett meg ut city cross. Men vet du hva som er høyde på håndtaket? Finner det ikke noe sted om emmaljungavognene. Ble i stuss fordi jeg har lest at den egner seg dårlig for høye personer? Jeg dropper små svingbare hjul fordi jeg tenker at det lett blir bare rot i snø og slaps?

Hei :) Ser du har fått svar over her! Har også snakket med noen høye personer som sparket borti kurven under når de gikk... må vel prøvekjøre før man vet sikkert. Tror forhjulene er låsbare - men de er jo som du sier fremdeles små, og jeg vet ikke helt hvordan det vil fungere på norsk vinterføre - derfor ikke bestemt meg for om det blir City Cross eller Nitro City... :)

Eg var i ein butikk som del emmaljunga i går. Eg trudde eg ville ha city cross. men sidan babyen kjem i august/ september så anbefalte dei mondial, fordi baggen er større. Godt å ha plass til vinterpose og anna om vinteren.

Er det andre som har tenkt på det med str? eg skal testa ut simo no, for om den er mykje billigare og eg likevel ender opp med ei like tung vogn, så kan jo det vera aktuelt.

Godt kjøp alle sammen, dette er vansekeleg! :)

Jeg skal ha basson, fordi den har den største bagen av alle (97 cm). Den er også rimeligere enn emmaljunga ol. Jeg tror jeg bare skal kjøpe en dypvogn, og så kjøpe en sportsvogn som er lett og trille og frakte når babyen er ferdig med dypvognstiden på vårparten (baby kommer i august). Hadde en vogn sist med liten bag, og min septembergutt vokste ut av den nesten før vinteren startet. Det var utrolig upraktisk å ikke ha bag gjennom vinteren, men bare måtte legge posen oppi sportsvogndelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...