Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 jeg har en 100 % frem til agust, også har jeg fått en annen 100 % stilling innen samme felt frem til jul, med mulighet for forlengelse. kjæresten min jobber 100 % med fast stilling og tjener 700 000. jeg tjener 400 000. så vi har jo ganske mye intekt. tror du noen vil gi oss lån? der vi eier like mye vær? vi er ikke gift da
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Tjener jo mye så det burde da gå. Men dere må ha egenkapital.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Tjener jo mye så det burde da gå. Men dere må ha egenkapital. jeg har egenkapital på 400 000. det som bekymrer meg, sånn ovenfor banken. er at han ikke har noe egenkapital. for han er ikke noe flink til å spare. og det ser jo dumt ut når man tjener så mye og ikke har spart noe.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Har god erfaring med DnB og hvis dere (eller muligens bare en av dere ?!) er under 34, gir de dere ekstra gode betingelser. Vil vel være egenkapitalen som blir begrensningene hos dere..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Det går nok bra. Har du utdannelse? Har samboeren din utdannelse? Det teller ganske mye også. Fordi det betyr at du/dere har mulighet til å få deg ny jobb om du skulle miste den du har. Og det betyr at du klarer å sette deg mål og fullføre. Har man investert mange år i utdannelse er det forståelig at man ikke har en stor egenkapital. Men jeg syns jo du har spart opp mye. Vet jo ikke alderen på dere. Men generelt sett så krever bankene mindre av de under 34 år enn de over. En 50 åring som ikke har spart en krone i sitt liv og som ikke eier noe, det sier litt om den personen. Så banken tar mange vurderinger inn i en lånesøknad. Har man ikke så mye egenkapital som banken krever kan man søke startlån i kommunen. Der får man lånt de 15 % som banken ikke vil låne bort, så får man resten i banken. Men de midlene kommunen har blir mindre utover året.Det er en pott de har på en måte. Så det lønner seg å være litt tidlig ute i året med å søke. Evt kan man ha foreldre som kausjonister. Da trenger man ikke egenkapitalen. Så det er mange muligheter.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Det går nok bra. Har du utdannelse? Har samboeren din utdannelse? Det teller ganske mye også. Fordi det betyr at du/dere har mulighet til å få deg ny jobb om du skulle miste den du har. Og det betyr at du klarer å sette deg mål og fullføre. Har man investert mange år i utdannelse er det forståelig at man ikke har en stor egenkapital. Men jeg syns jo du har spart opp mye. Vet jo ikke alderen på dere. Men generelt sett så krever bankene mindre av de under 34 år enn de over. En 50 åring som ikke har spart en krone i sitt liv og som ikke eier noe, det sier litt om den personen. Så banken tar mange vurderinger inn i en lånesøknad. Har man ikke så mye egenkapital som banken krever kan man søke startlån i kommunen. Der får man lånt de 15 % som banken ikke vil låne bort, så får man resten i banken. Men de midlene kommunen har blir mindre utover året.Det er en pott de har på en måte. Så det lønner seg å være litt tidlig ute i året med å søke. Evt kan man ha foreldre som kausjonister. Da trenger man ikke egenkapitalen. Så det er mange muligheter. ja, vi har begge utdannelse. han er ferdig for mange år siden. jeg er ferdig med min nå i mai. så det er derfor jeg ikke har fast jobb enda. men det er jo ganske bra og allerede ha fått to vikariater når jeg ikke en gang er ferdig enda. jeg tror sikkert han kan spare opp 100 000 i egenkap ganske raskt, pga feriepenger og sånt. så da har vi jo 500 000. vi har jo god råd, men vi er jo ikke så flinke med penger. ihvertfall ikke han. men vi har jo ikke noen betalingsanmerkninger eller noe. kan man få hjelp av husbanken når man tjener så mye? vi er begge under 34 år
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Det går nok bra. Har du utdannelse? Har samboeren din utdannelse? Det teller ganske mye også. Fordi det betyr at du/dere har mulighet til å få deg ny jobb om du skulle miste den du har. Og det betyr at du klarer å sette deg mål og fullføre. Har man investert mange år i utdannelse er det forståelig at man ikke har en stor egenkapital. Men jeg syns jo du har spart opp mye. Vet jo ikke alderen på dere. Men generelt sett så krever bankene mindre av de under 34 år enn de over. En 50 åring som ikke har spart en krone i sitt liv og som ikke eier noe, det sier litt om den personen. Så banken tar mange vurderinger inn i en lånesøknad. Har man ikke så mye egenkapital som banken krever kan man søke startlån i kommunen. Der får man lånt de 15 % som banken ikke vil låne bort, så får man resten i banken. Men de midlene kommunen har blir mindre utover året.Det er en pott de har på en måte. Så det lønner seg å være litt tidlig ute i året med å søke. Evt kan man ha foreldre som kausjonister. Da trenger man ikke egenkapitalen. Så det er mange muligheter. ja, vi har begge utdannelse. han er ferdig for mange år siden. jeg er ferdig med min nå i mai. så det er derfor jeg ikke har fast jobb enda. men det er jo ganske bra og allerede ha fått to vikariater når jeg ikke en gang er ferdig enda. jeg tror sikkert han kan spare opp 100 000 i egenkap ganske raskt, pga feriepenger og sånt. så da har vi jo 500 000. vi har jo god råd, men vi er jo ikke så flinke med penger. ihvertfall ikke han. men vi har jo ikke noen betalingsanmerkninger eller noe. kan man få hjelp av husbanken når man tjener så mye? vi er begge under 34 år
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Ja snakk med kommunen. Renten der er langt under hva banken kan tilby også. Jeg vet enkelte steder kan man få låne 25% i kommunen. Og det er jo lønnsomt pga renten. Renten gjennom kommunen er ca 2,45% mens i banken med BSU får man fra 3,40%.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #9 Skrevet 24. april 2012 Husbanken er vel hovedsaklig til hjelp for de med lav inntekt som har problemer med å få lån på det private marked. Det samme gjelder vel også startlån i kommunen. Ut over det skal det jo være null problem for dere å få lån. Der i mot er det jo hvor mye dere får i lån som er greia. Bare å bestille en time i banken det, så finner dere fort ut hva dere kan få og ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #10 Skrevet 24. april 2012 Husbanken er vel hovedsaklig til hjelp for de med lav inntekt som har problemer med å få lån på det private marked. Det samme gjelder vel også startlån i kommunen. Ut over det skal det jo være null problem for dere å få lån. Der i mot er det jo hvor mye dere får i lån som er greia. Bare å bestille en time i banken det, så finner dere fort ut hva dere kan få og ikke. ja, vi må nok det jeg bare gruer meg litt, for jeg vil føle meg så dum vis de ikke vil regne med min inntekt som inntekt siden jeg jo bare er i et vikariat. men han vil kanskje føle seg dum som ikke ha spart opp noe også. så jeg burde jo ikke tenke sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå