Gå til innhold

Vanlig med innkallelse til samtale på sykehuset når 2.gangs gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne godt tenkt meg en samtale med en jordmor på sykehuset, slik som jeg fikk før forrige fødsel. Trodde jeg skulle få en innkallelse, men har ikke sett noe til det. Er nå i uke 34.

Hva med dere andre? Har dere fått innkallelse? Eller er dette kun et tilbud for førstegangsfødende + de som ringer og ber om en samtale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd dette, så tror nok ikke det er så vanlig. Kommer sikkert an på hvor i landet man skal føde. Kun omvisning.

Skrevet

jeg fikk ikke noe slikt, og jeg fødte gutten min for snart 3 uker siden

Skrevet

Termin om 3 uker med første barnet,og ikke noe tilbud om samtale her i alle fall (bor i Oslo) Så dette er nok ikke noe man tilbyr overalt:-)

Skrevet

Jeg hadde dette forrigd gang, men ikke fårr noen innkallelse til det denne gangen. Tror det bare er førstegangs på Bærum i allefall. Nå er det veldig greit for meg, for der var helt ubrukelig for oss forrige gang. Men du kan kanskje spørre etter dette selv?

Skrevet

Jeg er 3 gangs og har fått time hos jordmor og lege 2 uker før termin.

Skrevet

Det er nok ikke vanlig, nei.Hva slags samtale skulle dette være da ? Jordmor som du går til kontroll hos skal ha god kjenskap til de rutiner som gjelder der hvor du vil føde, og da er det hennes oppgave å følge deg opp og forberede til fødselen, så lenge det ikke er noen spesielle situasjoner som krever mer kompetanse . Så lenge du ikke har noe spesielt som krever henvisning til sykehus, så får du ingen innkalling sånn rutinemessig. Noen sykehus tilbyr omvisning på føden , men det må man også melde seg på.

Skrevet

Nei her er det ikke vanlig verken første gang eller seinere. Sykehuset har nok å gjøre om de ikke skal ta samtale med alle tre fire tusen som føder her hvert år

Skrevet

Da jeg skulle føde på Drammen sykehus for noen år siden ble invitert til omvisning på føden samt samtale med jordmor. Hadde ingenting spesielt med svangerskapet som gjorde at vi ble spesielt tatt ut til dette. Aner ikke om de gjør dette med alle eller bare førstegangs... Denne gangen skal jeg føde i Tønsberg og derfra har jeg ikke hørt noe :)

Skrevet

her fortalte jordmor meg at jeg vil bli kalt inn til en innskrivningssamtale med sykehuset i uke 37. Er nå snart i uke 33, så regner med at jeg får innkallelse i løpet av de neste par ukene.

Skrevet

Jeg ringte igår og snakket med de på varsel/føden. Har fått time til samtale :) Det var ikke noe problem.

Skrevet

Jeg ringte igår og snakket med de på varsel/føden. Har fått time til samtale :) Det var ikke noe problem.

Så bra at det ordner seg. Tror aldri de vil avslå sånne ønsker selv om det kanskje ikke er rutine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...