bonkeline Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 Hallo! Sambo og jeg er fra ulike deler av landet, og har brukt fly med poden for å komme oss hit og dit. Dette har gått supert! (Heldigvis!) Etter hvert skal vi nå ut på litt lengre turer, dvs turer hvor vi blir lenge borte hjemmefra, og har tenkt å kjøre bil. Det er et godt stykke, og vanligvis bruker vi 10 - 12 timer på dette, man kan vel kjøre i ett strekk på 8 timer. Er det noen som har tips til hvordan en slik biltur skal gå mest mulig smertefritt for seg? (Og kanskje har andre tips enn det helt åpenbare med å ta mange og lange pauser? ) Poden trives i bil forresten.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Hei! Nå har ikke vi kjørt fult så langt, men fra oss og hjem til mine foreldre er det en tur på ca 6 timer (inkl noen ferjer). Har kjørt denne turen i snitt hvertfall annenhver måned siden jenta var 3 uker gammel (er nå 11 mnd). Vi pleier å passe på å starte tidlig på formiddagen, da tar hun formiddagsluren i bilen og den blir ofte lang og god. Har kjøpt cd med barnesanger på som vi hører på når tålmodigheten begynner å ta slutt. Ikke vekk barnet for å ta pause - kjør på så lenge poden sover og beregn god tid! God tur!
valkyrien Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Vi har vært på en god del turer på ca 10 timer med guttungen, han er 1,5 år gammel nå. For oss har det gått helt smertefritt, for han er glad i å kjøre bil. Her har vi ikke gjort noe spesielt, tatt pauser når det passer seg sånn, hatt litt småleker bak i bilen...
Mandalas Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Vi har kjørt 10-12 timer med barna mange, mange ganger. Helt fra de var 2,5 mnd gamle. Det er egentlig ikke noen spesielle forberedelser å gjøre. Men jeg vet ikke helt om jeg er enig i det å ta mange og lange pauser. For oss har det uten tvil fungert best å bare kjøre på så langt vi kommer så lenge barna er fornøyde Skal man stadig stoppe så tar jo en slik strekning dagevis omtrent.
Fru Monalisa Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 Men dvd-spiller til en på 6-8 mnd? Funker det? Vi skal også på lang kjøretur om et par mnd (snuppa er da 7 mnd) og har hatt et par litt dårlige erfaringer med hyyyyling. Men det var rett før vanlig leggetid og da pleier det å kreves litt mye underholdning, så håper det går bedre når vi drar tidlig på dagen....
abella Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Jeg har en gutt som hater å kjøre bil, så en sånn kjøretur hadde aldri fungert for oss da han var liten. Det beste tipset jeg har er å kjøre om natta.
*Melody* Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Har poden fått se drømmehagen? Her har mini vært paralysert til drømmehagen siden 7mnd's alder. Vi tenkte å prøve DVD-spiller med drømmehagen ) Masse farger og lyder )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå