Gå til innhold

Fortalte det til sjefene i går og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..de ble nok så sure at de ikke gadd svare på e-posten min engang. Jeg er sykemeldt på 3 uken, og er sykemeldt nye 3 uker. Fra før har jeg fått "tilsnakk" dersom jeg har vært sykemeldt , at jeg ikke bare kan forsvinne , hvem skal gjøre jobben din når du er borte osv. Havnet på sykehus med vridd eggstokk på vei til jobb etter jul, prøvde å ringe henne fra sykehuset og sendte mail om hva som hadde skjedd og at jeg ikke kom meg på jobb.. den svarte hun aldri på(!!!!!!!) Har en meget usympatisk leder, 38, singel og barnløs gjør ikke annet enn Å jobbe ekstremt mye og drikke champagne med venninnene sine på fritiden. Hun påpeker og hver gang 2,5 åringen min er syk, at hun "aldri har vært borti et barn som er då mye sykt" osv...gruet meg lenge til å fortelle, er nå 11+1 og følte jeg måtte fortelle da jeg er så lenge sykemeldt( har hypermesis og kraftig bekkenløsning).... Tenk å ikke svare på en sånn Mail? (vi jobber mye i møter så all kommunikasjon skjer via Mail dersom man ikke er på jobb) .....da er det hvertfall sagt...så blir det jo spennende å se om hun i det hele tatt gidder å svare...hvertfall HELat klart at jeg skal skaffe meg ny jobb etter permisjon!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke helt uten grunn du er så dårlig, virker ikke som noe bra sted å jobbe. Helt enig, finn deg ny jobb etterpå. "God bedring" Tips mot kvalmen; akkupunktur. :)

Skrevet

Uff, jeg føler med deg! Her er det heller ikke så mye sympati å få - hverken for det ene eller det andre. Fikk slengt i trynet den ene dagen at jeg kunne da ikke bare være borte 14 dager og hva i alle dager det var som var galt. Fikk ssvart tilbake at nei vet du hva, det har du faktisk ikke lov til å spørre meg om. Kan tro jeg gleder meg til å komme tilbake :P

Bit tilbake om du kan - som du sier, det er ikke sikkert det er et sted du skal tilbake etter permisjonen. Har man sykemeldingsgrunn - så har man det. Om sjefen liker det spiller ingen rolle! Sånt må man regne med.

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke fått noe svar, gått 2 dager siden jeg fortalte. Det sier bare alt om hva de tenker egentlig...trodde ikke det fantes sånne arbeidsplasser i Norge 2012 altså....1. Mann fikk jeg mens jeg jobbet i samme firma men i en annen avdeling hvor jeg hadde en super sjef som ble kjempeglad, ga meg klem og ønsket meg alt godt...er veldig veldig skuffet:(

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke fått noe svar, gått 2 dager siden jeg fortalte. Det sier bare alt om hva de tenker egentlig...trodde ikke det fantes sånne arbeidsplasser i Norge 2012 altså....1. Mann fikk jeg mens jeg jobbet i samme firma men i en annen avdeling hvor jeg hadde en super sjef som ble kjempeglad, ga meg klem og ønsket meg alt godt...er veldig veldig skuffet:(

Har du noen litt høyere opp i systemet du kan informere, og si at du får ingen (el bare negativ) respons fra din sjef/leder?! Hva med HR? Takknemlig for at jeg har en sjef som er glad på mine vegne, og som gjerne vil være reserve beste!

Skrevet

Litt i samme dillemma her. Og har ikke lyst å gå tilbake etter 8 uker som sykemeldt. Ingen som har gjort jobben min mens jeg har vært borte, så jeg ligger 8 uker på etterskudd!!!! Og det skal jeg liksom ta igjen..... Sjefen mener at jeg får tilrettelegging ettersom jeg bare kan ta kontorarbeid og legge det andre av min stilling til side - men det er jo ikke lett nor alt kontorarbeidet mitt er knyttet opp til andre ting jeg gjør i jobben min! Og de finner ingen vikar som kan hjelpe meg noe - som jeg kan samarbeide med +++ I tillegg så er vi en stab på 25 stk, hvorav 15 er på samme sted som jeg. 2 skal slutte rett etter sommeren, 1 har nettopp slutta og vi var i vikarsituasjon i 6 mnd før vi fikk en erstatter, 1 skal ut i permisjon rett før meg, så er det meg da. 5 av 15 på samme sted forsvinner på under 1 år. Det sier noe om arbeidsmiljøet (bare jeg som skal ut på grunn av svangerskap, den andre permisjonen er på grunn av arbeidsmiljøet og press i arbeidssituajsonen)

Prøvde å snakke med jordmor i går, og hun er enig i at dette ikke er bra for meg siden jeg tidligere har hatt en kraftig fødselsdepresjon - skal da ikke presse meg for hardt i svangerskapet slik at jeg har overskudd til å takle følelsene etter fødselen. Så hun anbefalte delvis sykemelding i 4 uker til , men hva hjelper vel det??? Jeg må jo gjøre samme jobben, på bare kortere tid.

Spurte om svangerskapspenger, da en veninne av meg fikk det på grunn av sin helse, men nei - det var kun for de som hadde risikofylte arbeid, ikke "kontorrotter" som meg (og jeg er egenlig ikke noen kontorrotte, men har en del kontorarbeid også). Stress og psykosisalt arbeidsmiljø var ikke grunn i seg selv mente hun, selv om det står på nav sine sider.

Så nå går jeg bare og gruer meg til 2.mai når jeg skal tilbake i jobb igjen........ Til et arbeidsmiljø som er middels ok, til kollegaer som mener jeg bare har klaga meg til sykemelding (noe som jeg i utgangspunktet ikke ønsket, for jeg gledet meg til de ukene som lå foran med mye kjekt som skulle skje - men ble veldig akutt syk av svangerskapet måtte ta sykemeldting). Til noen kollegaer som ikke støtter meg utad i at jeg må ta det rolig, men faktisk overnfor noen av mine kontakter, sier rett ut at jeg er en dårlig arbeidstaker som går hjemme og ikke på jobb. Graviditet er da ingen sykdom...... Akk..........

Jaja. Skal i alle fall ikke tilbake etter permisjon!

Skrevet

Huff ser det ikke bare er meg som sliter...jeg jobber med mange forskjellige prosjekt, og ingen til å ta over disse når jeg er borte...sjefen har ikke informert andre i firma jeg er sykemeldt heller, så folk ringer meg hele tiden å etterlyser ting...kommet til et punkt hvor jeg ikke orker svare når jeg ser det ringer folk vedr jobb...sukk...er så dårlig at jeg ikke har sjangs å komme meg ut på jobb heller....vi har en HR avdeling med verdens sureste HR kontakt, det har vært et tena bland andre ansatte som har hatt problemer hvor de ikke har følt de kan snakke md noen...sukk...men hører jeg ikke noe denne uken så sender jeg en Mail til HR og forklarer situasjonen hvertfall...og når jeg er tilbake etter sykemeldingen skal jeg ta opp at jeg forventer i det minste svar, respektløst å ikke svare meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...