mamma.no Skrevet 24. april 2012 #1 Del Skrevet 24. april 2012 Hei:) Venter nr.3 og var ikke sånn uggen-dårlig med de to første som jeg opplever jeg kan være nå om dagen. Går i uke 11 og har lagt mer og mer merke til akkurat det. Starter dagen med et bittelite glass med juice......og blir egentlig kvalm rett etter. Sitter på jobb nå og har spist en go`morgen yoghurt.......og angrer egentlig på hele greia. Ja, yoghurten altså I går gikk jeg til bilen og måtte kremte litt, så et lite host og da var det like før jeg la meg over panseret og kasta opp. Skikkelige brekninger altså. Hmmm, har aldri trodd at jeg kunne bli kvalm eller hva dette nå enn er. Ingen av søstrene mine har vært det, ikke mamma, så jeg trodde ikke "vi ble det". Men, jeg kaster ikke opp. Og det kan komme i sånn små anfall når som helst på dagen. Er dette da kvalme ifbm svangeskapet tror dere? Og ikke har jeg særlig matlyst heller...spiser skiver med pålegg og elllrs vanlig mat, men det er liksom ingeting som frister, så jg spiser ikke mye.....men nok likevel. Bortsett fra cola da!!! Jeeezzzz.......drikker ikke brus til vanlig, men cola kunne jeg drukket hver dag. Men, jeg kan jo ikke det.....men drakk sikkert 1 liter cola mens jeg sto i kjøleskapsdøra på søndag. Ordentlig lepjing altså Kan kvalmen sette seg litt i magen også? Sånn at man kan få en liten følelse av omgangssyke? Jaja, det går nok over.....men liker ikke a det kom "litt sent". Har alltid trodd at slike ting kom i uke 4, ikke uke 8.... Nå sitter jeg bare og "kniper igjen". For om jeg går inn på toalettet.....da kaster jeg opp:( Det er det verste jeg gjør.... Andre som har litt ulke erfaringer med dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143930534-d%C3%A5rliguggenkvalm-hvordan-n%C3%A5r-som-helst-p%C3%A5-d%C3%B8gnet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♣ Christiane ♣ Skrevet 24. april 2012 #2 Del Skrevet 24. april 2012 Hei. Morgenkvalme er et særdeles misvisende ord spør du meg. Er kvalm og uggen både sent og tidlig, begynte i uke 5. Værre nå en sist gang. Jeg må spise ofte for å holde kvalmen på et lavmål, så jeg spise jo alt jeg får tak i, men plutselig helt andre ting en vanlig som frister. Kaffe smaker ikke lenger, men drikker usannsynlig mye farris og lignende da jeg er tørst hele tiden. Cola har jeg heldigvis ikke fått kick på, for koffein i store mengder er jo heller ikke bra. Magen er litt lurvete i ny og ne den også, tror du kan konkludere med at du er helt normal, hehe. Enten det, så kan vi være unormale sammen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143930534-d%C3%A5rliguggenkvalm-hvordan-n%C3%A5r-som-helst-p%C3%A5-d%C3%B8gnet/#findComment-144179888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #3 Del Skrevet 24. april 2012 Hei! Synes dette høres ut som klassisk svangerskapskvalme. Det at man kan føle at man har omgangssyke også, jeg har det sånn 24/7. I alle 3 svangerskapene. Og det har blitt verst rundt uke 10 på meg og vart til uke 20, men har kastet opp hele svangerskapet. Og matlysten er laber (gått ned 5 kg). Hvis dette fortsetter bør du få en sykmeldig, for det kan være veldig utmattende å kjenne på kvalmen og nesten kaste opp hele døgnet. Lykke til i svangerskapet, håper det gir seg fort! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143930534-d%C3%A5rliguggenkvalm-hvordan-n%C3%A5r-som-helst-p%C3%A5-d%C3%B8gnet/#findComment-144179901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma.no Skrevet 24. april 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 24. april 2012 Takk for svar, jenter Så godt å høre at vi er normale/unormale Cola har jeg heldigvis ikke i hus til vanlig og kaffe drikke jeg ikke når jeg er gravid, så jeg tror jeg skal klare å holde koffeinen på et lavt nivå Da kan det være verre med sukker... Men det rare er at selv om en er kvalm, så kan en godt spise ostekake! Hva er det med det liksom?? Jaja, en får vl ikke både i pose og sekk... Lykke til videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143930534-d%C3%A5rliguggenkvalm-hvordan-n%C3%A5r-som-helst-p%C3%A5-d%C3%B8gnet/#findComment-144179938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå