Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #1 Skrevet 24. april 2012 på kurs. Kan han da risikere å gå glipp av fødselen/deler av fødselen da? Leste at de siste tre ukene før termin bør man aldri være lenger unna enn at man rekker sykehuset eller hjem ganske raskt dersom man skal være med på fødselen. At noen fødsler tar tid og andre kommer med et plopp. Hvordan har dere gjort det? Er førstegangfødende og usikker..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #2 Skrevet 24. april 2012 Førstegangsfødende tar nok som regel lenger tid enn 1.5 time (ikke for å være partypooper her, men dessverre så er det slik . Man kan da ikke sitte hjemme og avstå fra alle ting på jobben fordi det kan hende kona føder før termin? Så lenge han avstår fra alkohol og er kjørbar, ser jeg ikke helt problemet. Men nå bor jeg også i en landsdel der det er ca 2 timer kjøring til nærmeste sykehus, så for oss er slike avstander helt vanlig.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #3 Skrevet 24. april 2012 Ikke sitte hjemme nei og ikke avstå fra alt, men være i nærheten siste uka ? Har lyst til at han skal være med på alt og lurer på om det er en risiko for at han ikke får det om han er 1,5 timer unna så få dager før termin
Ziiona Skrevet 24. april 2012 #4 Skrevet 24. april 2012 Det burde absolutt ikke være noe problem. Som førstegangs tar det ofte tid! Jeg var hjemme med rier 14 timer før vi fikk beskjed av sykehuset at det var greit å komme inn til undersøkelse. Dersom vannet ditt går, og det ikke er misfarget, trenger du heller ikke inn til sykehuset før etter flere timer. La han dra
Ikkesåallerværst Skrevet 24. april 2012 #5 Skrevet 24. april 2012 Jeg tror det er veldig liten risiko for at det skjer. Få førstegangsfødende har fødsler på et par tre timer. Hvordan fødsler hadde moren din?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #6 Skrevet 24. april 2012 I rushtiden her tar det mannen 1,5 time å komme seg hjem fra jobb. Dersom det har skjedd noe i trafikken (ikke sjelden) går det enda treigere. Deretter har vi nye 1,5 times kjøretur til sykehuset. Men jeg kan ikke nekte ham å reise på jobb i tiden rundt termin Sist rakk vi sykehuset med en halvtimes margin, men da var jeg tredjegangs. Første- og andremann brukte laaaang tid. Forstår at du er bekymret som førstegangsfødende, men tror du kan ta det med ro. Varer dette kurset lenge, eller er det kun snakk om få dager? Hvis det er relativt kortvarig, skal det jo godt gjøres å treffe akkurat disse dagene også.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Mannen min hadde også nesten halvannen time reisevei fra jobb hvis han måtte dra på det værste tidspunktet. Vi tenkte ikke tanken en gang på at han skulle være hjemme fra jobb fra en uke før termin. Det er ikke uvanlig å gå en uke over termin heller. Det blir lenge for ham å holde seg i beredskap. Spessielt første fødsel pleier å ta tid. Min tok over 2 døgn fra jeg fikk regelmessige rier. Det kan jo være greit å forsøke å ungå utenlandsreiser eller reiser til en annen del av landet, men 1 1/2 time med bil ser jeg ikke noe problem med så lenge han holder seg kjørbar hele tiden eller har noen parat til å kjøre ham.
Himmel og hav Skrevet 24. april 2012 #9 Skrevet 24. april 2012 En og en halv time unna synes jeg er å holde seg i nærheten. Så lenge dere har en avtale om at han sjekker mobilen jevnlig og holder seg kjørbar, så burde det gå bra.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #10 Skrevet 24. april 2012 Her var samboeren 4 timer unna når jeg måtte inn til føden, han rakk fødselen, rakk til og med å bli kalt ubrukerlig og lite funksjonell (fant han innpåsliten når han prøvde å hjelpe meg gjennom åpningsriene) Fødselen tok 9 timer. Så tror nok 1,5 time skal være null problem
2 hjertegull :) Skrevet 24. april 2012 #11 Skrevet 24. april 2012 Min mann er 6 timer unna med bil Jeg er andregangs.. Sist gang gikk jeg ei uke med rier, og hadde aktiv fødsel på 12 timer.. Tror ikke du skal bekymre deg for det. Du ringer han når fødselen starter, så kommer han hjem da, han vil nok mest sannsynlig rekke all moroa! Hehe. De første riene trenger ikke han å få med seg. Ang hvordan din mors fødsler har vært; Det er IKKE sikkert du får like fødsler. Mange går ut i fra mors fødselshistorikk. Det gjorde jeg også, og ble skikkelig skuffa!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #12 Skrevet 24. april 2012 En og en halv time unna synes jeg er å holde seg i nærheten. Så lenge dere har en avtale om at han sjekker mobilen jevnlig og holder seg kjørbar, så burde det gå bra. Det med mobilen er et godt poeng. Her var mannen på besøk hos svigers da fødselen startet. At de bare bor 20 min unna betyr lite når han (på termindatoen) legger igjen telefonen i bilen og blir i flere timer, samtidig som telefonen svigers ikke var lagt på skikkelig så jeg ikke kunne nå frem der heller. Vi rakk sykehuset akkurat i tide før pressriene satte inn
Eliane Skrevet 24. april 2012 #13 Skrevet 24. april 2012 vel, min mann er 1,5 timer med helikopter for deretter ta tog/bil i noen timer, og han er midt i sin arb periode på vår termin... men tror ikke det skal bli noe stort problem. dette er da andremann. med første var han også på jobb, skulle vært ca midt mellom oslo-kiel på termin,men kom hjem en dag tidligere,og godt var det! det går nok greit skal du se.
Januarbaby2014 Skrevet 24. april 2012 #14 Skrevet 24. april 2012 Min første fødsel tok under èn time. Jeg var innlagt på sykehuset som er en time hjemmefra, min daværende mann rakk ikke inn på sykehuset... :/ Denne gangen skal muligens samboeren min (ny mann, har ikke barn med han i fra før) reise vekk tre uker før termin og være borte èn uke, jeg er livredd for å føda alene igjen så vi har alliert oss med eksen min, han blir med hvis mannen min er bortreist. Blir ikke det samme som å ha med med min kjære, men jeg slipper iallefall å være alene!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #15 Skrevet 24. april 2012 er ikke snakk om å holde seg hjemme fra jobb, er snakk om å dra bort på kurs men ordner seg sikkert hi
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 24. april 2012 #16 Skrevet 24. april 2012 Jeg har født en gang og min fødsel var relativ rask på bare 7 timer fra riene starta til barnet var ute så han rekker det nok skal du se
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #17 Skrevet 24. april 2012 ja, vil veldg gjerne at han skal være der og at vi skal dele dette sammen og ville syntes det vært utrolig trist om han ikke rekker det fordi han sitter opptatt på kurs og bruker lang for lang tid hjem og har hørt som sagt at noen fødsler skjer raskt, det vet man aldri. hi
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #18 Skrevet 24. april 2012 er ikke snakk om å holde seg hjemme fra jobb, er snakk om å dra bort på kurs men ordner seg sikkert hi Men i praksis er det vel ikke så stor forskjell på om han er 1.5 timer unna på jobb eller 1.5timer unna på kurs? Hvor lenge varer kurset?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #19 Skrevet 24. april 2012 Grunnen til at jeg skrev det var fordi noen kommenterte at han ikke kunne holde seg hjemme fra jobb rundt termin men det er altså ikke det det er snakk om. Jobben er 5 minutter unna. hi
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #21 Skrevet 24. april 2012 Utrolige mange i dette landet har over 1.5 times reisevei til sykehuset. Så det spiller jo litt inn. Har du f.eks 4 timer til sykehuset i motsatt vei kan det kanskje være greit at mannen holder seg i nærheten om du har passert termin. Men å droppe kurs 1 uke før termin og 1.5 time i avstand er å overdrive.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #22 Skrevet 24. april 2012 Grunnen til at jeg skrev det var fordi noen kommenterte at han ikke kunne holde seg hjemme fra jobb rundt termin men det er altså ikke det det er snakk om. Jobben er 5 minutter unna. hi Ok. Men hvor lenge varer kurset? er det kun snakk om en dag eller to, eller varer det hele den siste uka før fødselen?
mira82oslo Skrevet 24. april 2012 #23 Skrevet 24. april 2012 Det går nok så fint så.. bare han er tilgjengelig på tlf Her hadde pappaen klart å gå tom for batteri på tlfen så jeg fikk ikke tak i ham (her endte det i hastekeisersnitt) føre etter at sønnen vår var født :/
Anonym bruker Skrevet 24. april 2012 #24 Skrevet 24. april 2012 http://www.babyverde...er-sin-ankomst/
Jente 08 :) + to gutter 12 :) Skrevet 24. april 2012 #25 Skrevet 24. april 2012 Det var vel ikke snakk om at han skulle holde seg hjemme fra jobb, men at andres menner har 1,5 time til jobb og der var det ikke snakk om å holde seg hjemme. Derfor går det nok helt fint at din mann er 1,5 time unna på kurs. For mange er ikke 1,5 time noe lang avstand, så det går nok helt fint skal du se! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå