Gå til innhold

Vektoppgang/uke (for de som vil)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg kommet til uke 34+2, og i dag viser vekten +16.1kg. Tro det eller ei, jeg er foreløpig veldig fornøyd, da jeg gikk opp 35 kg i løpet av forrige sv skap.

Håååper inderlig det holder seg fram til fødsel, med max 1 kg oppgang pr uke (og selvfølgelig aller helst mindre, men prøver å være realistisk), da skal jeg være veldig glad og fornøyd :)

Flere som legger på seg en del?

Kan legge til at jeg er overvektig fra før, så jeg trenger ikke å tenke på " at det er godt å legge seg opp et lager til amming....."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått opp 12 kg i følge egen vekt, og kanskje 14 iflg legens (har ikke veid meg på 14 dager der). Jeg er i uke 38+ 1. Kjempefornøyd med det, ettersom jeg gikk opp 24 kg sist og er overvektig fra før. Mye mindre vann nå og føler meg i bedre form. Men føler ikke jeg har gjort noe særlig bevisst for at det skal bli sånn.. Sist var jeg sykt sulten de siste to månedene, men nå har jeg vanlig appetitt.

Skrevet

Opp 7 kg og 31+6. Satser på noen gode fetende kilo til før han kommer

Skrevet

10 kg uke 29+1. De siste 5 siste kg har kommet på i løpet av 4 uker!! Men alikevel er det ikke så ille som sist. Jeg fødte da i uke 32, og hadde da klart kunststykket å legge på meg nesten 30 kg!! (HEL HAUG MED VANN) så jeg er ganske fornøyd enn så lenge.

Skrevet

10,5 kg. i uke 35+2. Jeg også la på meg mye i de forrige svangerskapene, henholdsvis 30 og 25 kg, så det er helt greit :) Men denne gangen har jeg ikke mye vann i kroppen, det hadde jeg sist...

Skrevet

38 uker i dag og +13,1kg på vekta. Hadde gått opp 27kg sist gang da jeg var 38+1. da gikk jeg derimot gravid med tvillinger.

Og så gikk jeg opp 31 og 28kg med de 2 første. Føler meg "flink" denne gangen :P

Skrevet

38+3 - opp 23 kg. og det er skittungt!

Trener faktisk tre ganger i uka og spiser veldig sunt og ikke mye. Legen min tror det er noe biologisk muligens med stoffskifte eller noe. Går ned igjen etterpå, så ikke så farlig. Tror stoffskiftet mitt endrer seg omtrentlig 6 mnd på vei, gjort det alle gangene.

Gleeeder meg til å kunne sykle og jogge igjen!

Skrevet

Opp 12-13 kg og er i uke 34.

Skrevet

18 kg uke 37..... det holder i massevis det :)

Skrevet

Uke 34, opp 11-12kg

Skrevet

Uke 33+5 og nesten 4 kg i pluss. Ikke så lett å øke inntaket heller når alt kommer inn i.v., men jeg er fornøyd med at det kryper oppover. Håper på minst like mange kilo opp de siste 3-4 ukene :) Gleder meg såååå mye til lille er ute, kvalmen er borte og jeg skal spise mat igjen :)

Skrevet

Hei opp 8 kg er 33+4 . Men veide 77 i utgangspunktet ;( er meget nervøs for dette med vekta fordi jeg har veldig vansker med å ta av kg. og får /har enorme pupper grunnet den høye vekta som gjør at jeg har plager/ vonter m forkalkninger i rygg/ nakke. Puppene som i tillegg nå tar i store mengder med melk. mitt eneste ønske etter dette svangerskapet er at de blir mindre ;) og jeg driter i om de kommer til å henge, bare de blir mindre til slutt.. men prøver å være forsiktig med vekt så kanskje jeg ikke får store plager med rygg / nakke i barseltid... buff ;(

Skrevet

Uke 29 opp 11kg! Var 57 kg ved start (170 cm)

Skrevet

33 i dag og opp 8,8 kg. Null vann i kroppen hittil, men var veldig plaget med førstemann og gikk opp 19 kilo tilsammen. Håper å holde meg under det denne gangen...

Skrevet

Uke 34: gått opp fra 60 til 73kilo. Hadde et mål om maks 15 kg, men det spørs... :)

Skrevet

Fra 64 til 70, 32+4 i dag.

Skrevet

Uke 34+2 og opp 8 kilo...

Skrevet

Uke 30 opp 2-3 kg. Er overvektig i utgangspunktet, så er ikke bekymret:-)

Skrevet

33+3 og opp 11.9 (veeeeldig viktig mentalt at det ikke står 12 kg, hihi). Spiser sunt (koser meg i helgene) og trener spinning 2 dager i uka. Hadde samme oppgang i uke 22 sist svangerskap, så er sånn sett fornøyd. Har et ønske om maks 15 kg pluss, men det gjenstår å se.. Beveger meg så lenge det ikke gjør vondt!

Skrevet

uke 14, ned 2 kg. Et lite spørsmål, etterhvert, skal man regne hvor mye man har gått opp fra vekten når jeg ble gravid eller den laveste jeg hatt som gravid? Har nemelig gått ned 5 kg men er nå på vei opp til normalvekt igjen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...