Gå til innhold

Hva beregnes som overtid ifht igangsetting nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken uke+dag er man i da? Sist fødte jeg 11 dager over, og gjør heller det enn å bli satt gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble satt igang da jeg var 11 dager over, men det var fordi jeg hadde stort barn i magen. Tror dem kan drøye det helt til 14 dager over termin

Skrevet

11 dager sa min jordmor...

Skrevet

10 dager har jeg hørt... Hmm.. er vel gjerne litt forskjellig praksis rundt om kring.

Håper jeg slipper unna å bli satt i gang..

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at etter 7 dager skal man inn til overtidskontroll, og hva som skjer videre blir bestemt da. Tidligere var det 14 dager over kontrollen ble satt opp...

Jeg ville heller bli satt i gang enn å gå 14 dager over tiden.

Morkakesvikt er vanlig når man går over, og jo lenger over jo mer sannsynlig...

Skrevet

Her (i Oslo) sier jordmor at man SKAL inn på overtidssjekk på sykehuset den 9. dagen på overtid. Deretter gjøres en vurdering i forhold til igangsettelse osv. Men den gravide skal sjekkes uansett.

Sist graviditet (i 2009) hadde jeg overtidskontroll på dag 14 over termin, men fødselen satte heldivis igang av seg selv natt til kontrollen.

Skrevet

Har blitt nye nasjonale rettningslinjer på dette nå, alle gravide skal inn på kontroll 7 dager over, og så settes igang iløpet av de neste 7 dagene.

Skrevet

Takk for svar! Jeg er veldig glad for de nye retningslinjene, altså, for jeg vet det er risiko med å gå over. Men både mamma og svigermor har gått over med sine og jeg med første, så jeg tenker litt at det er sånn det er for min kropp og meg og babybrors gener. Dessuten har jeg grand mal fødselsangst, og igangsetting vil nok ikken gjøre saken bedre for min del..

Der betyr at man kan gå lengre over enn en uke, men at man blir nøyere fulgt opp tidligere enn før, eller?

Skrevet

De nye retningslinjene er:

Sjekk på sykehuset på dag 7

Igangsettes senest på dag 11

Tidligere viss du er overvektig eller har høg alder.

Dette er det sykehusa SKAL holde seg til, men som alltids er det forskjellig praktis rundt om kring. Dette har du i allefall krav på..

Skrevet

Jeg fødte på dag 16 over termin sist og ble satt i gang på dag 15. Det får jeg ikke lov til denne gangen, og skal på overtidskontroll 7 dager over termin. Da skal jeg også kreve å bli satt igang selv om det var jævlig sist.

Det ble komplikasjoner, som heldigvis gikk bra, men de skyldte på den lange tiden over, så det skal jeg aldri mer!

Har vel en følelse av at jeg blir satt igang denne gangen også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...