Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Jeg forstår så godt at du lurer! Jeg har vært helt håpløst opptatt av å teste tidlig. Har kun hatt et ferskforsøk og 1 fryseforsøk, men har testet svakt positivt rundt dag 9 begge gangene. Desverre endte det negativt like etter så det var nok kjemisk begge gangene. Det er faren ved å teste tidlig...:(

ønsker deg lykke til!

Nå har jeg jo ikke hatt EL sprøyta så da er det ikke fare for falsk positiv. Noen som har erfaring med tidlig test? Hvor tidlig? Er på rugedag 7 i dag og lurer så veldig!!

Hvor gammelt var egget når det ble frosset ned ?

Det er ikke alltid det er 14 dager etter innsett, jeg fikk testedag 10 dager etter innsett.

Lykke til uansettt, vente tiden er laaaaaaaaaang

Når jeg har blitt gravid på frys testa jeg førstegangen dag 18 - men det var helst på grunn av at vi var på ferie og jeg ikke ville få en negativ test mens vi var på tur med hele storfamilien til mannnen min. Derav to gravide svigerinner - så jeg venta til vi kom hjem. Men fra ca dag 12 var jeg overbevist om at jeg var gravid da jeg plutselig ble veldig trett og svimmel.

Men nr. 2 testa jeg på dag 10. Da hadde jeg fått samme symptomene som da jeg var gravid med førstemann. Og da klarte jeg ikke å vente til dag 14 slik som St.Olavs hadde satt opp.

Denne gangen var det ferskforsøk og jeg testa positivt på dag 10,11 og 13. Sterker for hver gang. Denne gangen var jeg redd det var sprøyta som gav positivt på dag 10, selv om jeg kjente igjen symptomene.

Jeg vil anbefale deg å i alle fall vente så lenge som du klarer. Sjeldent en får positiv test på dag 7, men en kan være heldig fra dag 10 og utover slik som jeg har vært. Men om du klarer å vente ville jeg gjort det!

Ventetiden er laaaaaaang, den føles nesten leger enn hele svangerskapet etterpå som er 36 uker, mens rugetiden "bare" er 2......... Merkelige greier.

Annonse

Når jeg har blitt gravid på frys testa jeg førstegangen dag 18 - men det var helst på grunn av at vi var på ferie og jeg ikke ville få en negativ test mens vi var på tur med hele storfamilien til mannnen min. Derav to gravide svigerinner - så jeg venta til vi kom hjem. Men fra ca dag 12 var jeg overbevist om at jeg var gravid da jeg plutselig ble veldig trett og svimmel.

Men nr. 2 testa jeg på dag 10. Da hadde jeg fått samme symptomene som da jeg var gravid med førstemann. Og da klarte jeg ikke å vente til dag 14 slik som St.Olavs hadde satt opp.

Denne gangen var det ferskforsøk og jeg testa positivt på dag 10,11 og 13. Sterker for hver gang. Denne gangen var jeg redd det var sprøyta som gav positivt på dag 10, selv om jeg kjente igjen symptomene.

Jeg vil anbefale deg å i alle fall vente så lenge som du klarer. Sjeldent en får positiv test på dag 7, men en kan være heldig fra dag 10 og utover slik som jeg har vært. Men om du klarer å vente ville jeg gjort det!

Ventetiden er laaaaaaang, den føles nesten leger enn hele svangerskapet etterpå som er 36 uker, mens rugetiden "bare" er 2......... Merkelige greier.

Hei Tutla,

Ble du gravid på første fryseforsøk? Jeg har ett fersk forsøk bak meg som desverre ble negativt, og så nå dette fryseforsøket. Prøver sammenligne med hvordan jeg følte meg sist, men det er umulig å trekke paraleller siden kroppen var helt oppblåst pga uttak og medisiner sist. Denne gangen er situasjonen en helt annen, medisinene er mye mildere og kroppen føles helt fin. Kjenner stadig prikking i livmora, samt en varme og tyngde følelse. ønsker å tro at det har klaffet denne gangen, men for alt jeg vet så er det bare Crinonen som jobber og da gir disse symptomene. Prøver tenke på helt andre ting og bare la dagene fly... men det er jammen ikke lett :) Takk for svar!

Først hadde vi 1 ICSI hvor vi fikk ut mange egg, 7 befrukta, 1 inn og 6 på frys. Det var 2 negative frys, så mener jeg å huske at det var 3 avbrutte frys på grunn av at jeg ikke reagerte på medisinene slik jeg skulle. På 3 frys ble jeg gravid, da i naturlig syklud :-)

Med nr 2 hadde jeg 2 avbrutte frys da jeg ikke hadde tykk nok livmorslimhinne. Og på 3 frysinnsett satt spiren :-) Så våre første to barn er "Tvillinger" da de er befruktet på samme tidspunkt, selv om de er født med 2,5 år mellom.

Denne gangen ble jeg gravid på ferskforsøket :-) Rimelig sjokka - for hadde liksom ikke trodd det skulle bli så lett.....

Tror det er lurt å prøve å tenke på andre ting ja :-) Men jammen ikke lett!!! Lykke til i alle fall, håper spiren sitter denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...