Gå til innhold

Hva er greia med salmalaks? Hvordan tilberede? tilbehør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe for oss som vil ha middag til 100 lappen eller må man være trillionær for å ha dette til middag? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Kanskje ein mellomting? Det koster jo litt med salmalaks, men du kan lett få middag for 4 personer for under 150 i alle fall. Eg pleier å lage sushi av salmalaks. Anbefaler å ete den rå for viss du skal steike eller koke den, så kan du velge litt dårlegare kvalitet.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det beste med salmalaksen er at den er veldig enkel å bruke: ferdig rensa og bare de tykke, faste stykkene av fisken. Pakkingen gjør også at den ofte blir ferskere i smaken enn mye annen laks man får kjøpt i fiskedisken. Det er lite svinn på salmalaksen, og det går an å kjøpe den noen dager i forveien slik at middagene kan planlegges.

Men smaksmessig synes jeg ikke at den er noe spesielt. Fersk fin laks fra fiskedisken eller fiskemottaket er minst like godt.

Skrevet

Det er den eneste laksen jeg liker, og betaler gjerne litt mer for denne for jeg mener den er helt klart verdt det!

Jeg spiser den enten rå eller steker den i ovn sammen med grønnsaker. Det finnes salmalakshefter med masse oppskrifter...

Skrevet

Vi spiser den som sushi eller sashimi, skal jeg varnebehandle kjøper jeg billigere fisk...

Skrevet

Jeg spiser den for det meste bare rå sim sushi, syntes den er helt himmelsk, syntes ikke laks smaker like godt etter at den er varmebehandlet :P

Annonse

Skrevet

"Greia" er vel bare at det er lettvint og godt! Spiser den rå med noe sterkt til, teryaki, wasabi etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...