Gå til innhold

Hvor mye sukkervann til baby med vondt i magen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest peacock
Skrevet

Vi ga 2-3 ml (2 spsk sukker til 1 dl vann).

Skrevet

kjem litt an på kor stor babyen er. Prøv med berre litt (feks ei t-skjei) og gje litt meir viss det ikkje hjelper.

Gjest peacock
Skrevet

kjem litt an på kor stor babyen er. Prøv med berre litt (feks ei t-skjei) og gje litt meir viss det ikkje hjelper.

1 tsk = 5 ml.... Synes det var litt mye, blir jo i hvert fall svært å vite hvor mye de har fått.

Skrevet

Du blander 1-2 ss sukker i 1 dl kokende vann, også gir du 2 ml av dette avkjølt/kroppstemperatur (via sånn tran-sprøyte hvis du skjønner hva jeg mener), eller 1 ts. 1 ts flytende væske er ikke 5 ml...

Må ta forbehold om at jeg kan si noe feil her, jeg ga mye sukkervann når hun var mindre men nå er det en stund siden sist så kan hende jeg har glemt noe og at jeg gir feilinformasjon slik sett.

Men er du usikker så ring helsestasjonen. Det var de som opplyste meg om dette.

Skrevet

Hvis babyen har vondt i magen pga ubalanse i tarmfloraen så vil sukkervann på sikt bare gjøre problemet verre. Husk at sukkervann kun er symptomdempende, gjør ikke noe med årsaken til vondtene.

Anbefaler å gi aldersbestemte gode tarmbakterier til babyen og finne ut hvilken mat det er babyen reagerer på. Ved amming er det ofte et problem at mor har f.eks. sopp, og da må mor behandles også.

Annonse

Skrevet

Bittelitt maltekstrakt er bra :)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Du blander 1-2 ss sukker i 1 dl kokende vann, også gir du 2 ml av dette avkjølt/kroppstemperatur (via sånn tran-sprøyte hvis du skjønner hva jeg mener), eller 1 ts. 1 ts flytende væske er ikke 5 ml...

Må ta forbehold om at jeg kan si noe feil her, jeg ga mye sukkervann når hun var mindre men nå er det en stund siden sist så kan hende jeg har glemt noe og at jeg gir feilinformasjon slik sett.

Men er du usikker så ring helsestasjonen. Det var de som opplyste meg om dette.

En teskje er 5 ml jo ;)

Her ga vi 1-2 ml sukkervann til gutten vår i starten, hjalp allerede på første "dose". Gjør det ikke det, ville jeg nok heller prøvd litt malt eller tarmbakterier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...