Gå til innhold

Stressa for om det kan være tvillinger!

Anbefalte innlegg

Jeg går rundt med en følelse at det kan være tvillinger, men samtidig så tenker jeg at det sikkert bare er en. Vi har jo lite tvillinger i familien. Men måneden jeg ble gravid hadde jeg EL-smerter på begge sider. Dette pleier jeg ikke ha. I tillegg synes jeg at jeg har gått fort opp i vekt og magen har kommet fort i forhold til nr. 1 som først kom i 4 mnd. Nå er jeg snart 8 uker..

I tillegg føler jeg magen er hard helt opp til navlen. Livmoren skal vel ikke ligge så høyt så tidlig? Også er jeg i motsetning til første graviditet kvalm og generelt dårlig form.

Skal på tidlig UL i uke 12, men det er fortsatt lenge til!!

Vet dere ikke har noe svar til meg, men måtte bare få ut litt stress... To babyer hadde vært koselig, men tvillingsvangerskap og tvillingfødsel er ikke øverst på lista mi for å si det sånn:)

Fortsetter under...

Den tanken har også slått meg. Nå har vi en del tvillinger i familien, og generasjonsmessig så ligger jeg an til å få tvillinger. Men det er mange forskninger fram og tilbake om hvorfor tvillinger blir til. Og det er ikke nødvendigvis arv som er årsaken. Jeg er i uke 9 nå, og har vært mer sliten enn sist, stikker mer i eggstokkene, lagt på meg 2 kilo mot ingen på samme tid sist og magen har blitt større. Men jeg tror vel egentlig det bare er fordi det er svangerskap nummer to, og ikke fordi det er to i magen.

Jeg har en venninne som oppdaget tvillinger i svangerskapet først på ordinær ultralyd i uke 18! Tenkte å ta en UL i uke 11 eller 12 selv, så får vite det da. Ikke mange ukene til det nå. Er relativt rolig siden jeg tror mer på en enn to, men man vet jo aldri...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...