Gå til innhold

emmaljunga city cross 07 vs 2012??

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg vil kjøpe en emmaljunga city cross. Planen var å kjøpe ny vogn i Sverige, men ramlet over en annonse for en vogn fra 2007 (brukt). Er det noen som vet noe om forskjellen på modellen fra 2007 i forhold til nå? Det jeg ser selv er at hardbagen legges inn i sportsdelen, at den ikke monteres rett på understellet. Betyr vel at den er litt tyngre kanskje enn en ny vogn med city bag? Hvor lenge holder hjul og hva koster det å bytte dem? Noen innspill? ;)

Prøver å være fornuftig...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143930352-emmaljunga-city-cross-07-vs-2012/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært litt skeptisk til en såpass gammel vogn, og ikke gitt så veldig mye for den. Sjekk hjulene nøye, plast hjulene på city cross har begrenset holdbarhet, koster en tusen lapp for nye så det er ikke så dyrt.

Er ikke store forskjellen fra 07 til nå bare designmessig også har vel ikke de eldre emmaljunga vognene disse vanntette protex telefonene som de nye har. Du kan bruke citybag på denne også men de som har den har da valgt å kjøpe vognen som en kombi istedenfor duo. Det gjør det litt tyngre ja, men du kan fint kjøpe en citybag til den og selge den lille bagen.

Tusen takk for svar! :) de vil ha to tusen, kan få en ny for ca seks tusen i Sverige. Protox telefoner? Ja det blir jo en kombi det her, men med hardbag. Nå er det vel myk bag man får om man kjøper kombi? Spiller det noen rolle kombi/ duo? Ligger korka stabilt i en kombi? Førstegangs.... ;)

Tusen takk for svar! :) de vil ha to tusen, kan få en ny for ca seks tusen i Sverige. Protox telefoner? Ja det blir jo en kombi det her, men med hardbag. Nå er det vel myk bag man får om man kjøper kombi? Spiller det noen rolle kombi/ duo? Ligger korka stabilt i en kombi? Førstegangs.... ;)

Hehe, protox telefoner ja!! Skriver med iPad jeg skjønner du, og den retter jo ord til det den vil noen ganger. Det skulle stå protex tekstiler ;)

Man får kjøpt hardbag også fortsatt, ville heller hatt den enn softbagen. Men jeg har kjøpt citybag fordi jeg synes den er penest og fordi det er best plass i den. Kombi blir jo litt tyngre også får man litt mindre bag, det blir eneste forskjellen egentlig. Kombi er nok like stødig og bra for barnet ja:)

2000kr ja, da bør den være strøken. Test den godt før du kjøper :)

Endret av EnBlå&ToRosa

Hehe, protox telefoner ja!! Skriver med iPad jeg skjønner du, og den retter jo ord til det den vil noen ganger. Det skulle stå protex tekstiler ;)

Man får kjøpt hardbag også fortsatt, ville heller hatt den enn softbagen. Men jeg har kjøpt citybag fordi jeg synes den er penest og fordi det er best plass i den. Kombi blir jo litt tyngre også får man litt mindre bag, det blir eneste forskjellen egentlig. Kombi er nok like stødig og bra for barnet ja:)

2000kr ja, da bør den være strøken. Test den godt før du kjøper :)

Igjen takk for svar hjelpsomme du! Vogna ble solgt, så får kikke videre! Har blitt i stuss på hele vogna nå, den passer meg ypperlig men at lest at den egner seg dårlig for høye menn? Min er nesten to meter så tror vi må ta oss en tur å prøvetrille litt før vi bestiller noe som helst. Supert med råd! Takk igjen ja

hei

sjekk prisene nøye på brukt vogn. jeg kjøpte nettopp en city cross 2009/2010 modell uten hardbag/ city bagen for 2800 kr. og den var strøken med mye ekstra utstyr.

kjøpte city bag separat på nettet til 800 kr 2010 modell. totalt 3600

vet at city bagene på de eldre modelllene ( 2007/2008) er uten bærehåndtak, hvis du er avhengig av å skulle bære bagen en del så er det noe å tenke over

du får ny city cross sportsvogn til 5500 i norge + evt city bag til 2300= 7800

men følg med på brukt vogner så kan du jo gjøre ett kupp..

syntes mange selger sine city crosser for alt for mye kroner brukt. ikke bli lurt.

sjekket pris på nye hjul på baby shop og for 4 stk hjul 1600 kr.

Annonse

hei

sjekk prisene nøye på brukt vogn. jeg kjøpte nettopp en city cross 2009/2010 modell uten hardbag/ city bagen for 2800 kr. og den var strøken med mye ekstra utstyr.

kjøpte city bag separat på nettet til 800 kr 2010 modell. totalt 3600

vet at city bagene på de eldre modelllene ( 2007/2008) er uten bærehåndtak, hvis du er avhengig av å skulle bære bagen en del så er det noe å tenke over

du får ny city cross sportsvogn til 5500 i norge + evt city bag til 2300= 7800

men følg med på brukt vogner så kan du jo gjøre ett kupp..

syntes mange selger sine city crosser for alt for mye kroner brukt. ikke bli lurt.

sjekket pris på nye hjul på baby shop og for 4 stk hjul 1600 kr.

Takk! Tipper jeg kommer til å kjøpe ny med mindre jeg ramler over et godt tilbud. Vogna jeg så på hadde nedslitte hjul så da hadde jo prisen fort blitt 3600 med nye hjul, samt eldre vogn og kombi og ikke duo som jeg vil ha. Og mindre regnbestandig. Synes og mange tar seg godt betalt. De ganske nye ser jeg flere vil ha seks tusen for og det synes jeg blir for drøyt for brukt vogn. er city cross spesielt lav? Kan en hy mann trille den?

Jeg er 174 cm og synes vogna er akkurat passe med håndtaket i rett stilling. Det går an å knekke håndtaket oppover, men da blir man gående nærmere vogna. Spørs om han ikke vil sparke i varekurven om han tar lange steg, og det vil nok irritere...

Jeg er 174 cm og synes vogna er akkurat passe med håndtaket i rett stilling. Det går an å knekke håndtaket oppover, men da blir man gående nærmere vogna. Spørs om han ikke vil sparke i varekurven om han tar lange steg, og det vil nok irritere...

Takk! Genialt med forum til sånt altså ;) men er cross city en lavere vogn enn emmaljunga sine større modeller? Eller f.eks Brio? Ben som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...