Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Jo, jeg burde jo vite dette, siden jeg har tre barn;) Men jeg har aldri vært i denne situasjonen før. Jeg skjønner jo at grøtene er laget for å innføre ulike ting gradvis. 4 mnds grøten er enkle og lett fordøyelige (ris, mais, ris med hvete og ris med banan), 6 mnds har havre med ulike tilsetninger... Min lille er så glad i risgrøten, spes med banan. Det er vel ikke noe problem å fortsette med denne grøten innimellom selv om hun er snart 9 mnd? Varierer jo med de andre. Er også glad i havregrøtene... Har nettopp begynt å spise middag,og her generelt vært vanskelig i mateveien, noe guttene aldri har vært..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Aldersangivelsen på grøtpakkene er vel anbefalt minimumsalder? Ikke noe tak, tror selv du og jeg hadde tålt 4 mnd grøtene :-)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Hehe, ble visst anonym... Er ikke i tvil om at hun tåler det, tenkte mer på om det var lite næring ifht de andre..
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Tanteungen min spiste den grøten som var beregnet fra 8 mnd, til han var hvertfall 18 mnd, så det er nok bare å fortsette vet du
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Nei tror ikke det skal være ett problem heller :-) Men alt med måte så klart... Er vel MME, jern og tilsatte vitaminer/mineraler som er interessant i kjøpegrøtene, og tror ikke det er den store forskjell mellom de der. Er vel mer konsistens og kornslag som er forskjellig? Noe annet er jo introduksjon av gluten og slikt som jo gjerne skal skje mens man ammer og gå litt sakte, men det går jo an å gi både rug, hvete og havre for eksempel i brødform :-)
Maitrollet Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Det er litt forskjeller i fiberinnhold, så det kan være hun holder seg lengre mett dersom en går opp i alder. Hvis en går for høyt opp i aldersanbefaling så kan det bli for mye fiber som enkelte vil reagere på.
zassy☆ Skrevet 24. april 2012 #7 Skrevet 24. april 2012 Det er kanskje også greit å tenke på konsistensen slik at de blir vant til å spise større biter og ikke bare ren most grøt ( i tilfelle de ikke vil ha annet enn det videre), men tror ikke det skal være noen "fare" ved å gi disse grøtene nei Og hvis du bare varierer med det og i tillegg gir annen grøt så må det vel være greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå