ChristinaSS Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Gutten min på 17mnd plages med veldig hard avføring. Hva kan hjelpe? Jeg har prøvd både sviskemos, sviskedrikk og sviskeyougert. Men dette vil ikke lillemann ha. Han synes tydeligvis at det smaker helt grusom,og begynner å brekke seg så fort han får d i munnen. Har spiser normal mat vil jeg si, brødskiver og vanlig middagsmat. Og har får også enda grøt. (til frokost) Har ikke begynt med noe ny mat i det siste,så skjønner ikke hvorfor han plages med dette. Har drikker også mye vann iløpet av dagen. Noen som har noen tips og råd til meg?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Gi ham mer fiberrik mat og jevnt med drikke utover dagen. Blir det ikke bedre kan han jo få noen tørkede aprikoser og kose seg med?
Smil123 Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Masse vann er viktig! Rosiner og druer hjelper setter magen litt i sving.. Putt feks et par t- skjeer med linfrø oppi en yoghurt... Fruktmosene med pære/aprikos.. Pære er nemlig også bra! Og seff grovt grovbrød og ikke kneip....
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Rikelig med drikke og fysisk aktivitet. Og kiwi!
ChristinaSS Skrevet 23. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2012 Han drikker mye vann, og brødet han spiser er 3/4 grovt. Rosiner liker han ikke :-/ Men skal prøve med pære,druer og linfrø :-) Takk for tips :-)
Honningmelon Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Blir det for ille kan du gi han Lactulose. Det har jenta mi måttet ta i perioder. Men, kan jo være greit å rådføre deg med lege først.
Honningmelon Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Blir det for ille kan du gi han Lactulose. Det har jenta mi måttet ta i perioder. Men, kan jo være greit å rådføre deg med lege først.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 Vi har brukt Duphalac med hell. Noen ganger, når han presser og presser men bæsjen sitter bom fast, har det hjulpet å sette ham i badekaret i godt og varmt vann. Da får han til å bæsje der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå