Gå til innhold

Hvor sover deres babyer 8-9 mnd om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I senga si inne eller i vogna inne eller ute eller hvor? Vi har vært veldig sånn at senga er natta og at han ikke skal sove der på dagtid.

Han har sovet mye i vogna når vi har trilla, eller med meg i gjestesenga. Men nå som bagdelen er satt bort og sporstdelen satt på føler jeg ikke vogna passer så bra til soving mer? Der må han jo pent ligge på ryggen men seler osv. I senga liker han å snu på seg ligge litt på siden osv, han får jo ingen bevegelsesfrihet i sportsdelen på vogna.

Fungerer det likevel til soving med sportsvogna? Er det ikke det de sover i i barnehagene?

Hvor sover deres på dagtid og har dere noen innsovingsrutine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sover i vogn ute. Bruker sportsdelen, men legger den helt ned og har pose oppi. Bruker selene bare når vi er på trilletur og han sitter i vogna, han kommer seg ingen vei når han ligger nedi posen (enda).

Triller i søvn, har ikke sett noen grunn til å bruke tid og energi på å få han til å sovne uten trilling, ettersom det gikk ganske fort så snart han ble vant til det. Men kan jo hende han hadde sovet bedre om han sovnet selv, det vet jeg ikke.

Skrevet

Vi har også forbeholdt senga til natta. Her har begge gutta sovet ute på dagtid. Eldstemann kaster mye på seg på natta, m synes ikke liten plass er noe problem på dagen i sportsdelen. Vi har em. City cross og den er ganske smal, m ikke noe problem! Han sover i vogn i bhg også. Hos oss får jeg dem ikke til å sove i senga på dagtid siden vi alltid har hatt dem i vogn, og synes d er greit. Da får de frisk luft også, og forskning viser st mange barn sover lengre og bedre ute enn inne. :) Vi bare legger dem ned i vogna og gir smokk. Noen ganger må jeg ut en gang for å gi minsten på 8mnd smokken igjen, kanskje rugge i et min, m så sovner de. Det skal sies at eldstemann måtte rugges MYE de første 6mnd.. :) Prøv om du kan klare deg uten d, blir lett en uvane! :)

Skrevet

Min sover i vogn ute. Bruker sportsdelen, men legger den helt ned og har pose oppi. Bruker selene bare når vi er på trilletur og han sitter i vogna, han kommer seg ingen vei når han ligger nedi posen (enda).

Triller i søvn, har ikke sett noen grunn til å bruke tid og energi på å få han til å sovne uten trilling, ettersom det gikk ganske fort så snart han ble vant til det. Men kan jo hende han hadde sovet bedre om han sovnet selv, det vet jeg ikke.

Ok, men nå er det jo altfor varmt til dunpose... Jeg har bare dunpose, og den kan jeg jo ikke bruke mer i år. Hvor har du kjøpt sommerpose? Hvor gammel er han? Redd han skal trille ut uten seler jeg altså, han snur seg jo rundt hele tiden og ligger ikke stille.

Skrevet

Bebito (Trondheim), barnas hus.. Vi har fått sydd en sommerpose av sommerdyne. Kanskje du kjenner noen som er syhendige?

Skrevet (endret)

Har allroundpose. Den er ganske åpen, sånn at det kommer luft til. I dag har det vært 13-14 grader her, og da har den vært helt passe når han har hatt på seg body, bukse og en veldig tynn jakke. Så hva vi skal gjøre når det blir varmere vet jeg ikke helt enda. Kan nesten ikke legge han i bare bodyen nedi siden den er så åpen. Kommer vel til å kutte ut posen og ha et teppe over i stedet, men da må vi nok bruke selene.

Skal ikke anbefale noen å ikke bruke sele jeg altså, men her funker det. Men han ligger ganske rolig i vognen da. ;)

Han er 8,5 mnd.

Endret av Hannah-
Skrevet

Snuppa sover alle lurene i vogna ute, vi bruker også sportsdelen. Og ingen seler foreløpig. Har lammeskinn i bunn og en fleecepose i vogna nå.

Skrevet

Her sover hun i sportsdelen, ingen problemer både med og uten seler, sover ute i frisk luft :)

Skrevet

Toåringen min sov kun ute i vogna, og det ble ganske vanskelig, spesielt om han var litt syk eller været var helt elendig.

Så jeg bestemte meg for at da lillesnuppa kom skulle hun vennes til begge deler.

Så hun sov i senga si ganske lenge, men for noen mnd siden nektet hun å legge seg der på dagtid.

Nå er det kun vogn på terassen eller trilletur som fungerer. Ligger i bagen enda. Hun er ganske liten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...