Gå til innhold

Åneiii =( Vaskemaskina som hører til leiligheten er ødelagt :( Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leiliheten er inkl. vaskemaskin og hvitvarer og nå er vaskemaskina ødelagt. Bråker som et uvær når den går rundt! Aner ikke hvor gammel den her, men jeg har bodd her i tre år og den var ikke ny når jeg flytta inn.

Vaskemaskina går jo i hvertfall en gang annenhver dag + kanskje litt mer om poden kommer hjem med kjempe møkkete yttertøy.

Kan han kreve at jeg kjøper ny eller er dette huseiers ansvar? Håper huseieren ikke blir sur! :(

Gjest Miryks
Skrevet

Dette er huseiers ansvar. Han kan ikke kreve at du kjøper ny, nei :)

Skrevet

Huseier blir nok ikke sint. Det er jo en utgift han bør ha tatt høyde for som utleier:-)

Men det er godt mulig det holder med en reparasjon, trenger ikke nødvendigvis kjøpe ny.

Skrevet

Hvis den den fulgte med leiligheten og skaden kommer av vanlig slitasje og ikke feilbruk er det ikke han som kan kreve en ny, men du.

Det som var i leiligheten da du underskrev kontrakten har han plikt til å holde ved like eller bytte ut når det trengs. Det er jo dekket av en del av husleien, ingen leier ut møblert uten å legge dette inn i leien.

Skrevet

Det ligger ikke en spiker, bhspile eller lignende i maskinen?

Skrevet

Vil ikke tro at utleier reagerer på det som noe negativt, mer med forståelse om at du nå er uten vaskemaskin og trenger ny/reperasjon fort! Det er jo slik at sånt ikke varer evig.

Går ut fra at du har brukt den normalt, og at skaden ikke skyldes uvøren bruk (for mye tøy i, og som noen nevner bhspiler/spier e.l.).

Du ringer/melder bare utleieren og gir beskjed med en gang og avtaler tid for reperasjon eller ny vaskemaskin.

Skrevet

Tøm lofilteret, vår bråkte noe inni hampen for j##$%$$##. Det viste seg at det satt fast en 50 øring og en hårnål i lofilteret.

Skrevet

Kommer an på om du har "ødelagt den" ved å ha noe inni som ikke skulle vært der, eller om den har "levd livet sitt" og faktisk må byttes ut etter normal bruk og alder.

Om du bare har hatt vanlig bruk, så er det ingenting å bekymre seg over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...