Gå til innhold

1.time hos gynekolog i morgen - utredning, hva skjer da?

Florida11

Anbefalte innlegg

Hei

Det er sikkert flere av dere som har vært til utredning for habituell abort... Jeg skal til 1. time hos gynekolog i morgen tidlig, og lurer på hva jeg kan forvente meg skjer på den timen?

Jeg har mistet tre ganger i perioden fra august 2011 - februar 2012.

Håper det blir mer enn bare prat og en plan liksom. Bruker de å undersøke livmor, eggledere og eggstokker med ultralyd, blodprøver eller hva? Er det vanlig at man må tilbake for videre oppfølging utenom ved graviditet? Jeg regner med de ikke finner ut alt på èn time hos gynekologen..

Fortsetter under...

Eg kan fortelle deg kva eg gjorde på utredning

-Tok masse blodprøver for diverse (diabetes, antifosfolipid-syndrom, stoffskifte, koaguleringstendens osv)

-Snakka masse blabla bla (for min del var dette tragisk fordi den litt aldrande dama spurte meg om kvifor eg orka å fortsette å prøve når eg hadde 2 barn frå før. Ho fortsatte å spørre "kvifor trur du at noke er galt" når du har fått barn frå før................

-Innvendig UL (ser på livmor og eggstokkar)

På meg fant dei litt høg koaguleringstendens, som seinare var normal. Endå seinare igjen fant dei stoffskifteproblemar, som no er normalt igjen. Ellers var og er "alt fint".

Har forresten mista 4 gangar etter mine barn som er født 2001 og 2005. Mista siste gang no i januar.

Lykke til. Det beste er at dei finner noko som kan fiksast/medisinerast- (og det kan det meste!!!!)

• 1 måned senere...
Gjest pizzadilla

Hei!

Har du funnet ut noe nå?

Jeg måtte mase meg til prøvene... Altså MASE! til slutt fikk jeg tatt blodprøver og sjekket det jeg selv mistenkte...

Jeg har selv mistet 5 ganger før uke 10 og fikk i dag vite at jeg har antifosfolipid syndrom. En lettelse egentlig, for jeg har gått rundt og trodd at jeg aldri skulle kunne få barn. Er jo bare 25 år gammel, så har slitt med tanken kan man si!

Neste skritt blir å få medisiner så jeg har en bedre sjangse til å beholde neste gang:-) Håper du finner ut av det og at du får hjelp!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...