Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Noen gode råd her? Har en liten en som må lære seg å sovne på nytt, han har tidligere fått noe søtt på smokken for å holde den lenge nok til å sovne (ja, jeg vet, tåplig og stupid gjort, men han skrek konstant i 2 måneder, man ble jo gal, det var det eneste som holdt) Men nå skal den vanen bort, hva gjør jeg? La han skrike seg selv i søvn, har prøvd så mange ganger å gi smokken uten noe på og ha de samme rutinene. Prøvd å roe han ned, prøvd å synge eller snakke, eller bare stryke han over kinnet til han sovnet. Det går nesten, også raser han opp i et nytt raserianfall. Siden barnefar nå har pappaperm så blir det han som skal ta nettene, men om ungen er spesielt vanskelig om natta, så driver typen og vekker meg, han stamper rundt og er sinna selv og gjør ungen enda mer sinna. Kort fortalt, for å få noe nattro er det jeg som må steppe inn også må jeg høre på sutringa til typen hele dagen derpå om lite søvn. Så det hadde vært greit å få et litt bedre bilde fra dere som har vært igjennom dette før, hvordan venne han av med smokk. Han skal jo i barnehage etterhvert, og kan nok bli litt av en kamp om han skal ha den uvanen.
Underveis --> Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Først ville jeg satt meg ned og snakket med mannen. Det er faktisk hans tur nå, og han ble da ikke vekket av deg da han var i jobb og du i permisjon, så hvorfor synes han det er greit å vekke deg nå? Dernest: ta kampen med barnet. Slik du beskriver det er det det søte på smokken som er nytt, og dermed blir det bråk. Vel, da må barnet "avvennes" og da blir det selvfølgelig protester. Gi det tre steintøffe dager (byssing er lov ;-), så går det nok mye bedre! Legg det til en helg, så kan pappaen ta nettene, og så kan han sove ut på dagen mens du tar barnet. Det er verd det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå