Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Snuppa vokser ut av babystolen og det er snart på tide med ny. Så vidt jeg kan se får denne stolen best testresultater når vi ikke har Isofix i bilen. Noen med erfaringer? Hva er bra, dårlig?
Babyønske �� Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Har hatt det til eldstemann siden han var 1 år, nå er han 3 år og 4 mnd. Han er ikke av de største, så han har fortsatt greit med plass i det, sitter ikke trangt med beina. Selene begynner å bli litt korte, men går bra om han ikke har alt for med klær på seg(og det skal de jo ikke ha i bilstolen). Når han var mindre og vi skulle kjøre langt syns jeg det var veldig greit med de gode hvileposisjonene og at det er enkelt å justere de. Har ei på 1 år som snart skal ta over setet, men vi sliter med å finne ut av hvilket vi da skal kjøpe til eldstemann, så håper hun passer Maxi Cosien en stund til.
Vogndilla Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 (endret) Så vidt jeg kan se får denne stolen best testresultater når vi ikke har Isofix i bilen? Skjønner ikke helt hva du mener, har du lest at setet er best å bruke UTEN isofix? Dette er jo et av de få klasse to setene på markedet med isofix, det betyr at det kun kan brukes til 18kg. Og at det er tryggest å bruke det MED isofix fordi isofix er sikrere enn å feste med belte. Dette er et godt sete men har dere ikke isofix ville jeg valgt et sete som kan brukes lenger, f.eks Akta graco belogic som er et romsligere sete som kan brukes opp til 25kg og i tillegg er pluss test godkjent (høyeste grad av sikkerhet). Eller ville jeg sett på det nye britax Max way som også er plus test godkjent og går opp til 25kg bakovervendt. Vi hadde duologic til mellomste, men litt av poenget med det setet er jo å bruke det fra fødselen av. Så siden jenta deres begynner å bli stor hadde jeg kjøpt et som kan brukes lenger. Endret 23. april 2012 av EnBlå&ToRosa
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Så vidt jeg kan se får denne stolen best testresultater når vi ikke har Isofix i bilen? Dette er jo et av de få klasse to setene på markedet med isofix, det betyr at det kun kan brukes til 18kg. Og at det er tryggest å bruke det MED isofix fordi isofix er sikrere enn å feste med belte. Dette er et godt sete men har dere ikke isofix ville jeg valgt et sete som kan brukes lenger, f.eks Akta graco belogic som er et romsligere sete som kan brukes opp til 25kg og i tillegg er pluss test godkjent (høyeste grad av sikkerhet). Eller ville jeg sett på det nye britax Max way som også er plus test godkjent og går opp til 25kg bakovervendt. Isofix er IKKE sikrere enn å feste med sele. Isofix er tryggere i den forstand at det er lettere å feste setet riktig. Men et sete som er riktig festet med bilsele er like sikkert som et sete som er festet med Isofix. Duologic er også plus-godkjent(var et av de første setene som ble det). Ellers er jeg enig med deg i at de andre setene du nevner kan være et likså godt valg.
Vogndilla Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Isofix seter er tryggere jo, ifølge NAF og trygg trafikk begrenses feil montering i så stor grad at de anbefaler bruk av isofix til alle som har mulighet. Setet står også mere stabilt i bilen fordi det er direkte forankret i bilen uten ett mellomledd som gir litt etter, slik som beltet gjør. Hvis meg den forskningen som motbeviser dette? At duologic er pluss testet stemmer ikke, finner ihvertfall ikke noe om det på Akta graco sine nettsider, og der står det jo at belogic er plus testet. Sjekk kildene dine før du er så sinnsykt påståelig er mitt tips! http://www.gracobaby.se/sv_SE/product/8N99/ORBE/ Så vidt jeg kan se får denne stolen best testresultater når vi ikke har Isofix i bilen? Dette er jo et av de få klasse to setene på markedet med isofix, det betyr at det kun kan brukes til 18kg. Og at det er tryggest å bruke det MED isofix fordi isofix er sikrere enn å feste med belte. Dette er et godt sete men har dere ikke isofix ville jeg valgt et sete som kan brukes lenger, f.eks Akta graco belogic som er et romsligere sete som kan brukes opp til 25kg og i tillegg er pluss test godkjent (høyeste grad av sikkerhet). Eller ville jeg sett på det nye britax Max way som også er plus test godkjent og går opp til 25kg bakovervendt. Isofix er IKKE sikrere enn å feste med sele. Isofix er tryggere i den forstand at det er lettere å feste setet riktig. Men et sete som er riktig festet med bilsele er like sikkert som et sete som er festet med Isofix. Duologic er også plus-godkjent(var et av de første setene som ble det). Ellers er jeg enig med deg i at de andre setene du nevner kan være et likså godt valg.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Isofix seter er tryggere jo, ifølge NAF og trygg trafikk begrenses feil montering i så stor grad at de anbefaler bruk av isofix til alle som har mulighet. Setet står også mere stabilt i bilen fordi det er direkte forankret i bilen uten ett mellomledd som gir litt etter, slik som beltet gjør. Hvis meg den forskningen som motbeviser dette? At duologic er pluss testet stemmer ikke, finner ihvertfall ikke noe om det på Akta graco sine nettsider, og der står det jo at belogic er plus testet. Sjekk kildene dine før du er så sinnsykt påståelig er mitt tips! http://www.gracobaby...duct/8N99/ORBE/ Så vidt jeg kan se får denne stolen best testresultater når vi ikke har Isofix i bilen? Dette er jo et av de få klasse to setene på markedet med isofix, det betyr at det kun kan brukes til 18kg. Og at det er tryggest å bruke det MED isofix fordi isofix er sikrere enn å feste med belte. Dette er et godt sete men har dere ikke isofix ville jeg valgt et sete som kan brukes lenger, f.eks Akta graco belogic som er et romsligere sete som kan brukes opp til 25kg og i tillegg er pluss test godkjent (høyeste grad av sikkerhet). Eller ville jeg sett på det nye britax Max way som også er plus test godkjent og går opp til 25kg bakovervendt. Isofix er IKKE sikrere enn å feste med sele. Isofix er tryggere i den forstand at det er lettere å feste setet riktig. Men et sete som er riktig festet med bilsele er like sikkert som et sete som er festet med Isofix. Duologic er også plus-godkjent(var et av de første setene som ble det). Ellers er jeg enig med deg i at de andre setene du nevner kan være et likså godt valg. Ang å være sinnsykt påståelig, så er nå vi så definitivt flere om å være det i såfall.... Plus-testen: http://www.ntf.se/ko...lbarnstolar.asp
Vogndilla Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 (endret) Ja der kan du se, rart det ikke er nevnt på graco sine sider da. Det er jo et kjempe godt salgs argument. Takk for info! Og angående å være påståelig som var det vel mest det med isofix jeg siktet til, farlig å gi råd om bilsikring hvis man ikke har kildene sine i orden. Og iogmed at både NAF og trygg trafikk anbefaler isofix er det jo litt rart at du hevder noe annet. Da bør du ihvertfall kunne vise til gode kilder. Endret 23. april 2012 av EnBlå&ToRosa
Sebbelita Skrevet 24. april 2012 #8 Skrevet 24. april 2012 Det jeg mente med uten Isofix er at vi har ikke dette i bilen. Den er vel for gammel.... Så av de setene som kan brukes uten fikk dette setet gode resultater på forbrukerportalen sine sider. Så da ville jeg høre andres erfaringer med setet, ikke starte en krangletråd Jeg skjønner selvfølgelig at Isofix er best,men har ikke råd å kjøpe ny bil for å få det.... Ang Belogic så fikk det setet ganske dårlige resultater fordi det inneholder skadelige stoffer..... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå