Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Holder på med utredning for habituell abort, og har fått noen resultater som gjør at jeg lurer på om jeg kan ha pcos. Har lyst til å forberede best mulig neste legetime, så tenkte jeg skulle spørre etter noen tips.

Grunnen til at jeg lurer er at jeg har veldig høye AMH nivå - 10 og 75. Har forholdsvis regelmessig mens, men lange sykluser - 5-7 uker. Har ingen problemer med å bli gravid, det går på første pp hver gang, men så mister jeg, fire ganger på det siste året. Har ett barn fra før, ble da gravid i første pp etter p-pille slutt, har lest at det kan hjelpe for å stabilisere hormonene, så lurer på om det hadde noe å si den gangen.

Ellers har jeg gode resultater på insulin, men mye diabetes i familen, og høyt kolesterol. Har slitt med dårlig hud, og lettere overvekt. Reagerer veldig bra på lav-karbo (fedon, ikke lchf, det blir jeg bare dårlig av).

Noen som har noen tips til spørsmål jeg kan stille legen?

Takker på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Man kan ha PCOS uten at man er insulinresistens :) Så det er ikke umulig at du kan ha noe som minner om PCOS, ihvertfall :)

Og hvis det er tilfellet, så er det ganske mange PCOS-jenter som opplever gode resultater av å gå på p-piller like før forsøk :)

Hausken (privatklinikk i Haugesund) er blant dem som pleier å bruke dette på kvinner med PCOS... ca 3 mnd på p-piller og deretter hormonstimulering. Noen klarer det til og med uten hormonstimuleringen :)

Ellers så kan kanskje blodfortynnende også være noe?

Mange som har opplevd aborter i fortiden får dette, da det kan hjelpe på.

Jeg fikk dette på mitt forsøk i det private, pga tykt blod og PCOS, da det skulle redusere abortfaren ved en evt. graviditet :)

Håper at du får den hjelpen du trenger, da ingen skal måtte gå igjennom så mange aborter!

Masse lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...