Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere av dere som har lite vektoppgang i 3. trimester? Jeg er 33+3, og har siden uke 26 kun gått opp 3 kg. De siste tre ukene har vekta stått bom stille. Totalt har jeg gått opp 9 kg, men trodde vekta virkelig skulle skyte fart i 3. trimester? I følge jordmor vokser babyen normalt, og er estimert til å veie rundt 3,1-3,2 ved fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ikke fort her heller. Har fin vekst på symfysemålene men har til nå bare lagt på meg 6 kg (31+5). Hvordan har du funnet ut antatt fødselsvekt? (også opptatt av at ungen skal få nok men heller ikke suge ut all energi fra meg).

Skrevet

Jeg har vært sykmeldt siden desember pga bekkenløsning og vond rygg så har fått ekstra oppfølging av jordmor + overlege på føden. Her har de foretatt en rekke målinger/tester for å estimere vekt, da de ikke ønsker at jeg skal føde "for stor baby" med tanke på alle plagene jeg har og eventuelle belastninger på rygg i etterkant av fødsel. Har vært snakk om å sette i gang fødsel tidligere, men siden baby er målt til å veie 3,1-3,2 går det nok fint:)

Skrevet

Jeg er 35+1 og har gått opp bare 2 kg siden uke 26. Så lenge magen vokser som den skal er vel det bare fint? Har gått opp 9 kg totalt så langt. Har ekstra oppfølging i dette svangerskapet og ul viser at baby er helt gjennomsnittlig mtp vekt:)

Skrevet

Jeg er 35+1 og har lagt på meg 3 kg siden uke 17, totalt 10,5 kg. SF-målet går rett opp og var forrige uke (34+2) på 37 cm. Har født to store barn tidligere og skal på vekstestimering nå på fredag. Tror nok ikke vektøkning min nødvendigvis påvirker vesla (Hun hadde bollekinn på 3d i uke 29)....

Skrevet

Har heller ikke gått opp mye i 3 tri. totalt vektoppgang ca 10 kg. men har stått stille de siste ukene. Sf mål normalt og baby estimert til 2,5 kg i uke 34 så babyen er over gjennomsnittet. håper jeg slipper å legge på meg mer jeg......( er 34+5 nå)

kan jo komme vektoppgang de siste ukene med tanke på vann i kroppen etc men var ikke plaget med det i de 2 andre svangerskapene. da la jeg på meg ca 16 kg og 13-14 kg....

Skrevet

gikk opp ca 8 kg totalt, opp 3 i 3 trimester men miste 1 kg siste uka før fødsel. Måla låg på kurven fram til veke 32, etter det over kurva, men innanfor detcskraverte feltet. Gutten vart født ein dag før termin og vog ca 4000.

Skrevet

Gikk opp 7-8 kilo med førstemann, som var en liten sak på 2900 og 47 cm. Kom i uke 39+4

Nå har jeg kun gått opp 5,5 kilo frem til i dag, er 38+4 i dag.

Er tjukk fra før, 165 og 80 kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...