Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 22 og har de siste dagene fått skikkelig hovne fingre!! Gått opp en kg i vekt også, kan jeg virkelig begynne å få mye vann i kroppen allerede nå??

Var hos noen venner på lørdag og spiste en meget salt baccalao, etter dette at jeg har hatt problemet, kan det være at jeg bare kan holde meg unna salt i noen dager å så går det seg til igjen??

dovner også lett bort i armene om natten, skikkelig ubehagelig! Noen med liknende problemer der ute??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har i alle 4 svangerskap slitt med mye vann i kroppen.

Fingre og føtter hovner opp. Enkelte perioder daglig, så kan det være opphold noen dager. På slutten hele tiden. Har tydelige spor etter sokker på kvelden.

Men har aldri gitt meg større problemer enn at gifteringen må bort og etter fødsel har det vært mye sokkeskift på barsel for vannet har kommet ut.

Denne gangen opplevde jeg det allerede i 1. trimester. Mens i andre er det blitt en vanesak. Etter en lengere flytur så ikke føttene mine ut.

Kjenner også igjen det med at armene dovner bort, beina også.

Jordmor har fulgt med på det, har ikke hatt ekstra kontroller. å så lenge urinprøvene er fine så har det ikke vært noe mere.

Har født 3 flotte barn til termin g gått ned alle kg jeg har gått opp mens jeg har vært på barsel.

Skrevet

Hei jeg har pleid å hovne opp i fingrene når jeg ikke har fått i meg nok drikke. Vet ikke om det kan være derfor? Siden du skriver at du spiste salt mat :)

Skrevet

Har forsøkt å drikke mye i dag og har i alle fall ikke blitt noe verre, godt å høre at det kan gå tilbake!

Tusen takk for svar.

Skrevet

Jordmor sa vi måtte ta kontakt hvis armene ble nummende...

Skrevet

Er ikke nummen på dagtid og når jeg er i bevegelse, tror nok det har sammenheng med mere vann i kroppen, plages på natten når jeg ligger på siden f.eks. Kan jo skje til vanlig også (at hånden sovner),men ikke så hyppig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...