Gå til innhold

Hva spiser deres små? (ca1år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går det mest i leverposideig og baconost på brødskiven :)

Vil ikke ha grøt mer og det beste hun vet er de frukt posene man klemmer ut (ellas, småfolk osv)

middag er hun ikke så intr i.

Noen forslag til hva en kresen liten jente kan få til middag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke så mange tips til deg ettersom jenta mi er ganske lik. Hun spiser også stort sett leverpostei og baconost på skiva. Hun brekker seg, og kan lett spy av nye ting. Hun spiser heldigvis grøt da, men middagen er vanskelig. Hun liker veldig lite. Hun liker pasta/spaghetti, pølse og andre slike mindre usunne ting. Hun spiser også helst ett bestemt middagsglass. Så lite variasjon i middagen kan du si...

Tar gjerne i mot tips og råd jeg og.

Skrevet

Mindre SUNNE ting skulle det være :-)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Grøt til frokost, bruker Holle pga kumelk allergi

Brødskiver med leverpostei

Frukt

Middag,

Grøt

Natta!

Jeg lager mest middag selv, lager masse og fryser ned, i går kokte jeg 3 søtpoteter, masse gulrøtter, litt potet og laks og borokkoli, blandet alt dette miste med en stor gaffel tok oppi solsikke og rapsolje pg frøs ned i avent plastglass.

Mille elsker det, men søtpotet har mye smak og er ganske søtt på smak og megasut så jeg ryker alltid det i middager til henne om det er annet i den med mye smak som type fisk, da går det rett ned:)

Så det iver er grunnoppskriften på middager, bytter fisk med forskjellige typer kjøtt, og bråkjekk med hvitløk, pastinakk, løk ol..

Skrevet (endret)

Frøkna her, på 1 år, spiser heldigvis stort sett det meste, veldig glad i mat!

Til middag får hun nå stort sett det samme som vi spiser, med noen tilpasninger. I dag fikk hun feks mexicansk vegetargryte, som vi bare krydret litt mindre enn vanlig (krydret heller i etterkant på tallerkenen). Det var veeeldig godt!

Men fisk er iallefall en stor slager her, og det har jeg hørt om mange andre som er også. Hvordan fungerer det hos dere?

Pannekaker med blåbær er også veldig nam-nam og mmm-mmm :-)

Ellers går det i grøt, frukt, smoothie, brødskive (m/leverpostei/kaviar/skinkeost), yoghurt...

Endret av Valiana
Skrevet

Her spiser lillegutt så godt som alt. Får brødskive til frokost og lunsj, pålegg varierer mellom kaviar, leverpostei, smøreost, krydderost, vanlig ost, skinke, fiskepuddig og prim.

Som mellommåltid får han frukt og yoghurt, frukt vareirer mellom banan, pære, druer (delt i fire), appelsin og kiwi.

Til middag spiser han stortsett det samme som oss, prøver å tilpasse middagen våres. Har vi f,eks laks, deler vi i biter så han kan plukke opp selv.

Så får han grøt til kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...