Hjerteskatten<3 Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Sitter her å tenker på å begynne å ukeshandle.. Vi er 2 voksne, og en baby. Tenker kanskje å prøve oss på 4000,- i mnd, se om vi klarer det, det burde jo gå :-) Noen som har noen enkle og gode middagstips, for 7 dager?
SAE + MAE <3 Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Jeg handler alltid for 7 dager om gangen (handledag i dag...), og hos oss vil de neste 7 middagene bestå av: bakt potet fiskepinner skinkebiff med grønnsaker hjemmelaget burger taco kjøttdeiggryte med sopp og squash hjemmlaget fiskegrateng. Matprat.no har forøvrig veldig mye inspirasjon på middager! :-)
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Fiskekaker med råkost og stekte poteter, pasta carbonara, hjemmelaget lasagne, grønnsaksuppe, kyllingwok.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Sitter her å tenker på å begynne å ukeshandle.. Vi er 2 voksne, og en baby. Tenker kanskje å prøve oss på 4000,- i mnd, se om vi klarer det, det burde jo gå :-) Noen som har noen enkle og gode middagstips, for 7 dager? Ja tror nok 4000 i mnd skal være nok for 2 voksne og 1 baby. Jeg har satt meg samme "mål", Max 4000 i mnd på mat og husoldningsartikler. Handlet på lørdag middag for 25 dager, frokost og kvelds nok til 3 uker og sjampo, balsam, dopapir, hånd/kroppssåpe, bleier for 1 mnd. Kom på 1700 kr:) dette beløpet kunne jeg bruke på 1 uke før men da kjøpte jeg mye brus, chips osv. Jeg har også laget månedsmeny:) Vi er 1 voksen og 2 barn:)
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Wok Hjemmelagde kjøttkaker i brun saus Torsk( Reman1000 har noen i blokk, veldig gode) Gryterett m/ salat og hvitløsbrød Suppe Sjekk ut rema 1000 sin middags app "middag for under 100lappen" er faktisk masse gode oppskrifter der:)
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Jeg handler alltid for 7 dager om gangen (handledag i dag...), og hos oss vil de neste 7 middagene bestå av: bakt potet fiskepinner skinkebiff med grønnsaker hjemmelaget burger taco kjøttdeiggryte med sopp og squash hjemmlaget fiskegrateng. Matprat.no har forøvrig veldig mye inspirasjon på middager! :-) Kunne jeg fått oppskrift på kjøttdeig gryten og fiskegeateng?
☆☆☆ Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 (endret) Abonner på tilbudsavisene til de butikkene du har i nærheten på e-post. Sett deg ned søndagen (i alle fall da coop sender mail) og planlegg så du kan utnytte tilbudene. Ikke fall for fristelsen å kjøpe inn til fryseren ting du ikke vet du kommer til å bruke, og husk at enkelte varer er ofte på tilbud (findus fisk, santa maria tex mex, frossenpizza osv). Ovnsretter som grateng og lasagne er det greit å lage dobbel porsjon og enten fryse eller spise to dager, blir bare marginalt dyrere å lage dobbelt. Kjøp grønnsaker som er i sesong. Lag suppe en dag i uka. Endret 23. april 2012 av ★
SAE + MAE <3 Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 Jeg handler alltid for 7 dager om gangen (handledag i dag...), og hos oss vil de neste 7 middagene bestå av: bakt potet fiskepinner skinkebiff med grønnsaker hjemmelaget burger taco kjøttdeiggryte med sopp og squash hjemmlaget fiskegrateng. Matprat.no har forøvrig veldig mye inspirasjon på middager! :-) Kunne jeg fått oppskrift på kjøttdeig gryten og fiskegeateng? De er bare hentet fra Matprat.no :-) Her er de: http://www.matprat.no/artikler/hjemmelaget-fiskegrateng/ http://www.matprat.no/rask/raske-oppskrifter/gryte-med-sopp-og-squash/
Hjerteskatten<3 Skrevet 23. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 23. april 2012 Takk for fine forslag! Skal ta med mye av dette.
TøffiTrynet☠ Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 Her er vår meny denne uken! Mandag: Ertesuppe med pølsebilter. Grove rundstykker til. Tirsdag: Fiskekaker med brun saus, potet makaronistuing og revet gulrot. Onsdag: Kyllingsalat med grove pitabrød. Torsdag: Laksepakker i stekeovnen. Laks, creme fraiche, purre og fersk sopp pakkes i folie og stekes i ovnen. Serveres med kokt potet. Fredag: Hjemmelaget pizza med kjøttdeig og bacon. Lørdag: Fajitas. Søndag: Sodd og flatbrød.
Hjerteskatten<3 Skrevet 23. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 23. april 2012 Takkm mye godt der! Har dere noen gode forslag på retter i formfast form??
*desemberbaby* Skrevet 23. april 2012 #12 Skrevet 23. april 2012 Her er vår ukesmeny :-) Mandag - Fiskeform av sei Tirsdag - ostesnitzel, potet, brokkoli Onsdag - Kjøttdeigform Torsdag - Kyllinggryte med salat og rundstykker Fredag - Salat med kylling Lørdag - Taco Søndag - elgkjøttkaker, poteter Fiskeform av sei: Sei koster 20 kr ca for 600 gr. Stek sei biter, ha i ildfast form. Ha i paprika og pure i biter, hell over fløte og knuste tomater. Toppes med ost. Steikes. Serveres med ris. Kjøttdeigform: Steik kjøttdeig med taco krydder, ha i ildfast form, ha på hjemmelaget potetmos, topp med ost og steik i ovnen. Spar har nå stort 10 kroners marked, masse penger å spare :-)
SAE + MAE <3 Skrevet 23. april 2012 #13 Skrevet 23. april 2012 Her er vår meny denne uken! Mandag: Ertesuppe med pølsebilter. Grove rundstykker til. Tirsdag: Fiskekaker med brun saus, potet makaronistuing og revet gulrot. Onsdag: Kyllingsalat med grove pitabrød. Torsdag: Laksepakker i stekeovnen. Laks, creme fraiche, purre og fersk sopp pakkes i folie og stekes i ovnen. Serveres med kokt potet. Fredag: Hjemmelaget pizza med kjøttdeig og bacon. Lørdag: Fajitas. Søndag: Sodd og flatbrød. De laksepakkene hørtes veldig gode ut... Hvordan lager du de? Porsjonspakker? Eller alt sammen? Og hvor lenge steker du de på hvilken grad?;-)
TøffiTrynet☠ Skrevet 23. april 2012 #14 Skrevet 23. april 2012 Jeg lager porsjonspakker. Først legger jeg litt smør på en bit aluminiumsfolie. Så legger jeg på en bit skinnfri laksefilet. Kan godt bruke de frosne i 4 pk. fra Rema. Over laksen legger jeg hakket purre og fersk sopp i skiver. Har på salt, pepper, dill og en sprut sitron oppå der igjen. Til slutt legger jeg på en god klatt med creme fraiche. Så pakker jeg folien tett sammen, og steker det i ovnen på 200 grader til det er ferdig! Vil to det tar ca. 15-20 minutter.
SAE + MAE <3 Skrevet 23. april 2012 #15 Skrevet 23. april 2012 Jeg lager porsjonspakker. Først legger jeg litt smør på en bit aluminiumsfolie. Så legger jeg på en bit skinnfri laksefilet. Kan godt bruke de frosne i 4 pk. fra Rema. Over laksen legger jeg hakket purre og fersk sopp i skiver. Har på salt, pepper, dill og en sprut sitron oppå der igjen. Til slutt legger jeg på en god klatt med creme fraiche. Så pakker jeg folien tett sammen, og steker det i ovnen på 200 grader til det er ferdig! Vil to det tar ca. 15-20 minutter. Takk for oppskrift! Det må testes ut
Fruen i huset Skrevet 23. april 2012 #17 Skrevet 23. april 2012 En god og enkel hverdagsfiskemiddag er Jarlsbergtorsk, oppskrift på DinMat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå