verdens heldigste mamma Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 "Noen" satt på en vaskemaskin i går morges, og husket først nå at den burde henges opp (grr!). Nå lukter alle klærne surt. Er det noe som Kan gjøres for å bli kvitt denne lukten? Har en gang for prøvd å bare vaske på nytt, men lukten blir ikke borte. Den kommer særlig tydelig tilbake når klærne blir varme. Er det håp eller må jeg kaste klærne?
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Er bare å vaske på nytt. Har jeg gjort mange ganger. Hjelper det ikke pleier jeg bare å henge de ute til tørk og vaske det på nytt om ikke sure lukta går vekk av det
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Hvis lukta har satt seg i maskina så tøm den for klær, kjør en 90graders vask og vask klerne på nytt etterpå. Det må vi gjøre når vi skal vaske hos svigerfar hvertfall for alt som havner i den maskina lukter surt om vi ikke tar en tom vask på 90 grader først
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Du kan ha litt edikk i maskinen. Edikk tar lukt
Odine! Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Hvis klærne lukter surt etter at du har vasket dem om igjen så kan det hjelpe å ha dem i vann med lii salmiakk før neste vask.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Sur etter bare en dag??? Jeg har hatt sure klær, men da har de ligget i dagesvis. Vasker på nytt, og du bør bruke 60 gr. Da forvinner lukten.
2 hjertegull :) Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 Ja, enten vask tom maskin, eller bruk en pose vaskemaskinrens.. Så vasker du klærne på nytt med vaskemiddel etterpå.. Men jeg har aldri opplevd at klærne blir sure etter en dag, kanskje maskinen trenger en rens?
verdens heldigste mamma Skrevet 23. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2012 Takk for alle svar! Skal prøve en maskinrens og håper det løser problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå