Gå til innhold

Skifting av bleie på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere å stå opp på natten for å skifte bleie? Altså utenom hvis man hører at babyen har bæsjet? Eller bytter dere bleie samtidig med når dere gir babyen mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skifter bleie 1-2 g. Natta, alt ettersom. Han bæsjer uten atjeg fuår detmeg meg. Ammer han liggende i senga.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Nå er lille bare 9 uker gammel, og han bæsjer ganske ofte. I tillegg er han litt sår i rompa. Så derfor skifter vi minst en gang per natt.

Men når han blir litt eldre, og jeg har bedre kontroll på om han har bæsjet eller ei, så kommer vi ikke til å skifte hvis det bare er tissebleier.

Storesøster ble alltid veldig våken av bleieskift på natten, så der sluttet vi tidlig med det-

Skrevet

Jeg sluttet å skifte bleie på natten når han var rundt 3mnd og begynte å få mer rutiner på ting. Ingen grunn til å gi for mye oppmerksomhet om natten om det ikke er nødvendig. Han bæsjet heller ikke om natten da, så da var det greit. Når han begynte å sove natten igjennom så gadd ejg hvertfall ikke opp å vekke han for å skifte bleie.. :P

Har selvsagt skiftet om det har vært bæsjebleie.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Her sover tulla natta gjennom, så her er det ikke bytting av bleie på natt, har det ikke vært siden hun var 2 uker, men så bæsjer hun ikke på natt da, aldri gjrot, gir 0-3 bæsjebleier pr dag :) Hun er da flaskebarn

Skrevet

Jeg bytter ikke bleie på natten, med mindre jeg hører at han bæsjer eller det har gått igjennom pysjen. Vasker med olje før leggetid og smører m litt sink. Han har ikke hatt antydning til å være sår. Han er nå elleve uker. Han knirker litt en til to gange pr nattfor å få pupp, men sover ellers. Bleieskift vil forstyrre for søvnen vår. (sover sammen og ammer mer eller mindre i søvne)

Skrevet

vår er 3 mnd bærsjer aldri om natten men skifter 1-2 ganger på natten samtidig når han våkner for mat, da er han våken og jeg skifter på han i sengen sin i mørket så han ikke blir forstyrret. han sovner igjen med en gang.

Grunnen er at han tisser masse om natten og om jeg ammer og ikke skifter går det igjennom og han blir liggende våt på pysjen og kald.

Skrevet

Skifter om jeg kjenner det trengs ved amming. Da snakker vi kjempetung bleie i tilfelle, eller bæsjing...

Gjest peacock
Skrevet

I begynnelsen bæsja sønnen vår etter hver amming, og etterpå hadde vi en periode der han bæsja kl 5 hver morgen. Da stod vi opp og bytta. Nå bæsjer han ikke på natta lenger, så da får han beholde bleien til vi står opp - har aldri tisset igjennom.

Skrevet

Vi bytter bleie når han våkner for mat i fem-seks-tida. Når han våknet oftere skiftet vi bleie en gang om natta. Vi skifter bare fordi bleia blir full av tiss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...